K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2012, 07:54   #1
Stonefire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Stonefire er ny på vejen
Hvad mener du ? ?

Hej med jer alle, her på K10.

Har kikket med, gennem længere tid, og har da også hentet et par "fif" indimellem.

Nu blev det så min tur til at ende i en vridemaskine, hvor man føler sig uretfærdig behandlet.


Min sag starter januar 2010, hvor min ryg giver op, bliver opereret april 2010, hvor der bliver stivgjort to led i ryggen.
14 dagen efter operationen, får jeg en diskusprolaps, tre led længere oppe på ryggen, denne bliver fjernet 09-09-2010.
Under første operation, fornemmer overlægen, at der er noget galt, han fortæller mig, et stykke tid efter operationen, at han gerne vil have lov til at indstille mig til en "daxterscaning"
Denne bliver fortaget oktober 2010, hvor man så konstanter at jeg også her knogleskørhed, i tredje stadie.

Jeg er så heldig at i 2007 tegner jeg en forsikring hos Danica Pension, hvori der er en dækning på tab af erhvervsevne.
April 2010, opsiger min daværende arbejdsgiver mig, og forsikringen starter udbetaling at tab af erhvervsevne.
Jeg har skiftende socialrådgiver, men klare mig igennem to, dagpenge stop, for fortaget en arbejdes prøvning og ender ud med at kommunen bevilliger mig fleksjob ordning, på fuld tid, Maj 2012.

Så er det balladen starter for alvor!
Jeg kontakter Danica Pension, hvor jeg oplyser at jeg er blevet tilkendt Fleksjob ordning fra kommunen side.
Danica Pension anmoder om en kopi af fleksjob bevillingen, og stopper så udbetalingen af tab af erhvervsevne ? ? ? ? ? ? ?
Som om at jeg nu, lige pludselig kan opretholde en alm. indkomst ? ? ? ?

Min indkomst er pt. ledighedsydelse som man får når man søger fleksjob, indkomsten er ikke blevet større, 15500 kr. om måneden.

Så er det mit spørgsmål kommer !

Kan Danica Pension stoppe udbetalingen af tab af erhvervsevne ? ? ?, min tilbageværende erhvervsevne har de selv, sat til, at være nedsat med 63 %.

Jeg mener da, uanset om jeg får udbetalt sygedagpenge eller ledighedsydelse, fra min kommune, så er min erhvervsevne stadig nedsat med de 63 %, og derfor skal Danica Pension vel forsætte udbetalingen af tab af erhvervsevne.
Jeg er selv så gal i skralden, at jeg er meget klar, til at tage kampen med Danica Pension, da jeg ved at højesteret har givet andre medhold i at, de har ret til deres månedlige udbetaling, fra deres pensionsselskab.
Stonefire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 08:15   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
" Afhængigt af dine forsikringsbetingelser, er du berettiget til udbetalinger, hvis du har mistet mere end halvdelen eller mere end to tredjedele af din indtægt."

http://www.danicapension.dk/da-dk/Me...ab=1#tabanchor

Du må nærlæse din police og evt. tage den med på en advokatvagt og få dem til at vurdere det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 08:31   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Stonefire

Det er desværre et kendt fænomen,
at forsikrings- og pensionsselskaber prøver på at snyde folk for det, som de er berettiget til

Måske kan du bruge noget fra denne tråd her på k10,
hvor en bruger "går hele vejen" og får medhold

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3628
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 09:47   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de to forsikringer jeg får fra, har den politik
20 effektive timer, ingen udbetaling
også selvom man er tildelt fleks

så når du siger fleks på fuldtid, er det så 37 timer?
fordi så er det netop du skal have fokus på dine effektive timer
da jeg selvfølgelig ikke regner med du arbejder 37 effektive timer
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 14:26   #5
Stonefire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Stonefire er ny på vejen
Timer

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
de to forsikringer jeg får fra, har den politik
20 effektive timer, ingen udbetaling
også selvom man er tildelt fleks

så når du siger fleks på fuldtid, er det så 37 timer?
fordi så er det netop du skal have fokus på dine effektive timer
da jeg selvfølgelig ikke regner med du arbejder 37 effektive timer
MTVRV1: >
Kommunen har bevilliget fleksjob, på 37 timer, er ikke selv klar over hvad de mener med det, i nu !
Er arbejdesprøvet til 16 timer om ugen, hvori alt er medtaget, så det er ikke effektive timer. Ved ikke hvor effektiv jeg kan arbejde !
Stonefire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 14:44   #6
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Du er bevilget fleksjob på 37 timer, fordi du, inden du blev syg, arbejde på fuld tid, og nu er berettiget til et fleksjob på fuld tid.

Det betyder ikke, at du nødvendigvis kan arbejde fuld tid (rigtig mange fleksjobbere har netop nedsat tid som et af deres skånebehov), men at du fra din arbejdsgiver skal modtage fuld løn - kommunen kompenserer arbejdsgiveren med et tilskud for, at du ikke kan arbejde lige så meget/lige så hurtigt som en rask medarbejder.

Knus fra Fib-Spurven
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 15:19   #7
Stonefire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Stonefire er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib-Spurven Se meddelelser
Du er bevilget fleksjob på 37 timer, fordi du, inden du blev syg, arbejde på fuld tid, og nu er berettiget til et fleksjob på fuld tid.

Det betyder ikke, at du nødvendigvis kan arbejde fuld tid (rigtig mange fleksjobbere har netop nedsat tid som et af deres skånebehov), men at du fra din arbejdsgiver skal modtage fuld løn - kommunen kompenserer arbejdsgiveren med et tilskud for, at du ikke kan arbejde lige så meget/lige så hurtigt som en rask medarbejder.

Knus fra Fib-Spurven
Tusind tak for svaret !

Så er det første mysterium løst

Så mangler jeg bare den med Danica Pension. Har talt med dem i dag, og de fastholder at når de skal vurdere, om jeg forsat har ret til udbetaling ved tab af erhvervsevne og fritagelse for indbetaling, ser de på, om jeg har mistet mindst halvdelen af min evne til at tjene penge. Det gør de ved at sammenligne min indtjening fra kommunen eller fleksjobbet, med indtjeningen af hvad en erhvervsdygtig person fra samme egn og af tilsvarende alder og uddannelse tjener.

Dette udtaler de, til trods for at de selv vurderede i December 2011, at min generelle erhvervsevne er nedsat til 1/3 eller mindre.
Stonefire er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad mener I? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 22 06-01-2012 12:52
Hvad mener i? Gunell Alt det andet 11 21-03-2011 00:08
Hvad mener de? Nullemusen Alt det andet 6 27-07-2010 10:17
'Hvad mener ministeren om ..... buster Politik og Samfund 3 04-03-2010 12:25
Hvad mener du om hende. Stella Politik og Samfund 20 13-01-2009 10:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension