K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2011, 11:17   #1
Lisa Marie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lisa Marie er ny på vejen
Deltidsfleksjobber

Hej alle

Jeg har besøgt K10 mange gange (og jeres indlæg har hjulpet mig meget) og nu er det så blevet tid til mit eget første indlæg.

Jeg er ansat i et deltidsfleksjob hvor jeg arbejder 9 timer om ugen. Er der mon andre herinde der har været i DELTIDSfleksjob? Jeg synes ikke, jeg er stødt ind i nogen...

Jeg fik et deltidsfleksjob i sin tid, fordi jeg ikke kunne holde til et fuldtidsfleksjob. Der var håb om at jeg på sigt kunne gå op i tid, men ak...det er gået i modsat retning og nu søger jeg pension efter 10 års problemer med prolapser og nerveskader...og jeg er kun 34.

Min sagsbehandler har arrangeret, at jeg skal have en mentor tilknyttet min arbejdsplads. Det er en mand fra kommunens Arbejdsfastholdelsesteam. Er der nogen der har hørt om dem? Han skal følge mig i min arbejdstid og finde ud af om der kan gøres noget for at fastholde mig i fleksjob. Jeg vil gerne beholde mit nuværende arbejde (jeg er meget meget glad for det og har de skønneste kolleger), men jeg vil gerne gå lidt ned i tid (bare 1-2 timer om ugen, når der er brug for det) og jeg håber på at jobbet kan blive konverteret til et skånejob.

Mit helbred er forværret over det sidste stykke tid, og jeg har brug for at der bliver gjort et eller andet så jeg kan fastholde mit arbejde, men da jeg kun får en deltidsløn har jeg ikke råd til den behandling og genoptræning jeg har brug for, så det er skruen op i enden... Der bliver allerede taget alle de hensyn til mig der overhovedet er muligt på min arbejdsplads, så der er ikke noget at komme efter der.

Jeg har forsøgt at forklare min sagsbehandler, at jeg også ønsker at søge pension pga økonomiske årsager. DET ER ÅBENBART HELT FORBUDT, at sige sådan noget!! Man må IKKE tale økonomi, når man vil søge pension. Men det er da relevant for pokker. Hvis jeg ikke får råd til behandling og genoptræning ender det da med at jeg HELT må forlade arbejdsmarkedet og så kan jeg sidde derhjemme og været deprimeret i stedet for...øhh. Hvad er idéen med det?

Nå, nok om mig. Men sådan ser min situation ud lige nu. Jeg vil blive rigtig glad for lidt feedback fra jer.

Stort tirsdags-kram

Lisa Marie

Sidst redigeret af Lisa Marie; 25-10-2011 kl. 11:40.
Lisa Marie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 11:32   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan ikke søge pension af økonomiske årsager... kun hvis man har en ubetydelig arbejdsevne.

Hvis du ikke har råd til din træning, kan det søges som en enkeltydelse, hvis du kan argumentere for at det vil kunne holde dig på arbejdsmarkedet.

Hvis det eneste du har brug for rent arbejdsmæssigt for at kunne holde til det, er at gå en time før i ny og næ, tvivler jeg på de bare lige tænker pension.

Måske kan du få det indarbejdet i din jobplan, så du har en time mindre om ugen, hvis det er det skånehensyn der skal til, for at du kan bibeholde dit fleksjob.

Det vil din nye mentor måske kunne hjælpe dig med...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 11:41   #3
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Lisa Marie,

Og velkommen til K10.

Jeg bider mærke i at du skriver "Jeg fik et deltidsfleksjob i sin tid, fordi jeg ikke kunne holde til et fuldtidsfleksjob."

Hvis du har haft deltidsjob på grund af helbredet, så burde du have fået bevilget fleksjob på fuldtid. Det kræver at du kan dokumentere, at du gik på deltid på grund af helbred.

Fleksjob på fuldtid betyder IKKE at du skal kunne arbejde 37 timer om ugen, men at du får løn for 37 timer, men arbejder de timer, du kan. Nogle har fleksjob på 37 timer om ugen og arbejder så i den tid "på nedsat kraft", andre har færre timer, eller flere indlagte pauser eller andet.

Få dokumentation fra din læge, at du har haft deltid på grund af helbredet og gå til sagsbehandleren med det. Jeg kan ikke lige nu huske hvilken paragraf det er, men hvis ikke nogle af de andre kloge hoveder kommer med den, så sig til, så vil jeg forsøge at lede.

Hvis du får bevilget fleksjob på fuldtid, vil du ikke have flere timer end du har nu, men en bedre økonomi, som så måske vil gøre dig i stand til at betale for den behandling, du har brug for, så du kan holde lidt længere.

Hilsen
vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 11:55   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er rigtigt som Vim skriver, at hvis du havde fuldtidsarbejde inden du blev syg, og siden er gået ned på halv tid, pga den sygdom inden du fik fleks... så vil du hvis det er samme sygdom, være berettiget til fuldtids-fleks.

Det er så ikke sikkert at din nuværende stilling, kan blive opgraderet til fuld tid hvis det er en deltidsstilling.. det afhænger af din arbejdsgiver.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 12:27   #5
Lisa Marie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lisa Marie er ny på vejen
Tak for jeres indlæg :-) Dejligt med så hurtige tilbagemeldinger.

Jeg arbejdede på fuldtid, før jeg blev fleksjobber og jeg ved godt, at jeg er berettiget til et fuldtidsfleksjob, men jeg valgte at sige ja til et deltidsfleksjob, da det generelt har været svært for mig at finde et fleksjob, da jeg kun kan arbejde 9 timer om ugen. Der er ikke mange firmaer der vil ansætte en medarbejder, der kun kan arbejde så lidt...

Min nuværende arbejdsplads har ikke råd til at ansætte mig i et fuldtidsfleksjob og det kan jo heller ikke betale sig for dem og da slet ikke hvis jeg går mere ned i tid.

@PIP: Jeg søger ikke kun FTP pga økonomiske årsager, slet slet ikke. Jeg er bare efter 10-11 års sygdom kommet til vejs ende. Mine muligheder er udtømte, lægerne kan ikke gøre mere for mig og min egen læge mener også at det er på tide, så jeg kan få en smule stabilitet og tryghed i mit liv, for mit helbred bliver ikke just bedre med tiden... men humøret fejler heldigvis ingenting :-)

@Vim: Tak for dine råd :-)
Lisa Marie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension