K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2010, 10:27   #1
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Tørklæder

en af aktuelle emner.
http://politiken.dk/indland/ECE11228...sykisk-terror/

Takket være en udlandsk læge at jeg blev opereret i tide, dog alligeved lidt for sent, takket være et par danske læger.

Jeg er ligeglad med om læger bærer tørklæder eller ej.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 12:50   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I fx Tyrkiet er det forbudt for læger og andre offentlige ansatte at bære tørklæde i arbejdstiden, og det synes jeg faktisk er helt fint.

Som dansker ville jeg være bedøvende ligeglad med om lægen bære tørklæde eller ej. Men havde jeg været en muslimsk kvinde, så ville det have været en skandale - specielt hvis man skulle have foretaget en abort, eller skulle tjekkes for en kønssygdom. Så i de situationer havde det været rarest med religiøs anonymitet.

Selvom jeg selv er ligeglad med sådan noget, så er der jo altså mennesker der finder det meget fremmed og anderledes og som ikke er helt tryg ved det.

Over i vores bager er der også en muslimsk kvinde der bære tørklæde, men jeg ser det mere som en fed ting, at der så ikke kommer lange hår i kagerne
- over i den anden bager, så får man altid et hår eller to med, hvilket jeg synes er endnu værre end et tørklæde. Så JEG handler KUN hos hende med tørklædet......
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 12:52   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, tror det er RIGTIG lang tid siden, at denne kvinde BV har læst sin bibel!!!

Mig bekendt sir ALLE religioner at man skal elske sin næste -uanset hvad, hvordan og hvorledes!

Syns det er MERE end sørgeligt at vi i det hele taget har fået denne debat, den burde have været forbigået i tavshed -men det er så min mening.

Ps: har fået den mest suveræne behandling af en udenlandsk læge, hvilket de danske læger burde tage ved lære af!!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 14:04   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Få dage før jeg skulle opereres, måtte der tages nogle blodprøver og det er meget svært at få det gjort hos mig, men på Rigshospitalet er der en del af ”tørklæder” og jeg var heldig den dag.
Det har taget kun et øjeblik.
”Tørklædet” talte dansk uden accent og var både sød og virkelig professionel.

For et par måneder siden var jeg mindre heldig og jeg var ved at skrige efter hende med det hvide tørklæde på hoved.
Karo er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 14:17   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg sys kvinden virker enormt nærtagen, men ok hun er også DF´er så man kan vel ikke forvente ret meget andet når det kommer til tørklæder.

Se det var noget helt andet hvis hun ikke kunne forstå hvad lægen sagde, som fx vi ikke kan med den tandlæge mine unger lige har fået tildelt, hvad værre er personalt på klinikken kan faktisk heller ikke forstå hende, at hun bærre tørklæde er jeg altså ligeglad med, men jeg er samtidig nød til at have en tandlæge til mine unger, som jeg kan tale med, specielt fordi den stor har døjet en del med en tandbyld... vi kan ikke informere hende om den, eller få af vide hvordan det går med den, for hun forstår ikke hvad vi siger og vi forstår omvendt heller ikke hende.
Så til knægten beder vi altså om en anden, de 2 andre er hun fin nok, altså ger går da ud fra hun er udd´et tandlæge, og kan finde ud af at vise (evt tegne) hvis der er et huld ell der skal ses nærmere på, så længe det bare er alm tjek, så har jeg ingen problemer med hende, men igen sønnen der er det ikke bare helt normalt. Og den dag der så er et huld ell der skal laves på en af tøserne, beder vi altså også om en anden til at udføre det, igen er det altså vigtigt vi kan tale med vedkommende, men så længe talen ikke er så vigtig, så når ja hærre gud da.

Og dog for jeg vil da godt indrømme min frygt for at vi ikke får besked hvis noget ikke er som det skal være, netop bygget på sprogproblemerne, lige som det er lettere irriterende at vi ikke kan få af vide hvis der er punkter i ungernes munde vi ikke får børstet ordentligt.

Nå men, som udgangspunkt er jeg hamrende ligeglad bare jeg kan kommunikere med dem (og jeg ellers via systemet har en eller anden form for sikkerhed for at fagligheden er som den bør være, men det gælder ALLE læger, også danske) om det er en kæmpe rokkertype eller en lille gul kineser, er mig fuldkommen lige meget.
LUM er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 17:52   #6
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg sys kvinden virker enormt nærtagen, men ok hun er også DF´er så man kan vel ikke forvente ret meget andet når det kommer til tørklæder.
Nærtagende eller ej, så har alle (også DF’ere) vel krav på at føle sig godt tilpas under en hospitalsindlæggelse. Som loven er nu, har en læge ret til at bære tørklæde, men hvis der er patienter, der af den ene eller anden grund føler sig utrygge ved det, skulle det ikke være noget problem for lægen at tage det af. Man må da formode, at lægen har større overskud end patienten.

Det skal være patienten, der er i centrum og ikke lægens religiøse holdninger.
Martin er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 18:05   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg sys kvinden virker enormt nærtagen, men ok hun er også DF´er så man kan vel ikke forvente ret meget andet når det kommer til tørklæder.
Ja nu er hun jo ikke racist for har været i seng med en neger...som hun skriver

Synes det er ok med tørklade men sætter grænsen ved burka til en læge eller sygeplejerske på et offentligt hospital...
Et eller andet sted bliver selv hardcore DF'ere sku nødt til at acceptere livet som det er ...eller selv betale for behandling på et tørklædefrit privathospital...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 18:08   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er rigtig mange meninger om tørklædet,selv mener jeg at det burte være en del af en vær uniform,til dem der måtte ønske at bruge det hvis det ikker er påkrævet.

Jeg kan ikke se at man kan vælge andet sygehus af den grund,skal der da være hospitaler hvor det ikke er tilladt at bære tørklæde ?

Skal det så også der ud hvor nogle ikke vil ligge på stue med en dr bruger tørklæde.

Jeg syntes det er mere end ærveligt at der skal være så meget rører om et hovede beklædning.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 18:11   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Martin Se meddelelser
Nærtagende eller ej, så har alle (også DF’ere) vel krav på at føle sig godt tilpas under en hospitalsindlæggelse. Som loven er nu, har en læge ret til at bære tørklæde, men hvis der er patienter, der af den ene eller anden grund føler sig utrygge ved det, skulle det ikke være noget problem for lægen at tage det af. Man må da formode, at lægen har større overskud end patienten.

Det skal være patienten, der er i centrum og ikke lægens religiøse holdninger.
Problemet er jo, at de IKKE VIL tage det af og heller ikke MÅ ifølge religionen.
Men så kunne de vel bare finde en anden læge til patienten.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 23-11-2010, 18:25   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Problemet er jo, at de IKKE VIL tage det af og heller ikke MÅ ifølge religionen.
Men så kunne de vel bare finde en anden læge til patienten.
Nu hænger lægerne jo ikke på træerne.Der er jo mangel på dem.

Jeg ville da blive sur hvis jeg skulle ligge og vent unødventigt længe ,fordi lægen på min afd.skulle på en ander fordi der der ligger nogle der vil have "særbehandling"

Det er jo ikke bare lige at bytte rundt på folk der arbejder Hold.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension