K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 12:19   #1
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Nye regler til ledige

Jeg har lige talt med min jobkonsulent og informeret ham om at jeg er blevet opsagt på mit arbejde. Han fortalte mig at der er kommet nye regler for ledige pr. 1.1 2010 så alle ledige skal aktiveres i 10 timer om ugen.
Er der nogen her der kender noget til det??
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 13:33   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det er for at de kan få refunderet 65 % istedet for de 30 % defår hvis du bare går hjemme jeg er selv lige startet idag i sundhed aktivering som de kalder det men ny regler skla jeg ikke kunne sige mange her inde sige det ikke er nye regler 1x5 job søgning og 1x5 timer sundhed letter som det kalder det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 14:39   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg er selv ledig fleksjobber, og her i holbæk, bliver vi aktiveret i de timer vi er vurderet til altså mig selv: 15 timer om ugen. Har gået der 4 mdr. til nu.

Jeg er på Privat Aktør kursus.

mvh. Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 14:47   #4
Jytta
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Jytta er ny på vejen
Jamen er det ikke meningen at det skal munde ud i noget, så vidt jeg ved så er det forbudt at aktivere for aktiveringes skyld og der skal være noget kan ikke huske hvad det hedder vist en handleplan for hvordan det kan bringe en tætere til arbejdsmarkedet.
Sådan en får i vel, det fik jeg da jeg var i aktivering og den varede kun 13 uger (på ledighedsydelse)
Jytta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 14:51   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
bliver vi aktiveret i de timer vi er vurderet til altså mig selv: 15 timer om ugen
jeg er visiteret til op til 20 timer men skal kun være der i de 10 timer ugenlligt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 15:04   #6
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er nu ikke kun, hvis du er ledig du bliver aktiveret. Jeg er sygemeldt fra mit fleksjob (efter stivgørende rygoperation) og er i (tvungen) aktivering/kursus 10 timer om ugen. Deltager jeg ikke, mister jeg retten til sygedagpenge. Jeg er dog blevet fritaget fra nogle kursusdage. Jeg er fritaget for fx "jobsøgning/jobspor", samt "kompetencer".

På de "kurser", skelnes der ikke mellem ledige eller folk i job, der kæmmes med den store kam og alle sygemeldte går på samme kursus. Vi har jo vidt forskellige indgangsvinkler mht. til job. Jeg er sygemeldt flekser, har et fleksjb jeg bare skal tilbage til, når jeg er klar. De andre er sygemeldt og ledige. De kommer fra ordinære job og skal først til at finde ud af, OM de er berettiget til fx fleksjob. Dvs. arbejdsprøvning, resourceprofil mv. Alt det har jeg overstået, så kurset kan jeg ikke bruge til en skid, hvilket jeg også er blevet bekræftet i, af undervisere og min sagsbehandler.

Der er dog ikke kr i kassen til fx at dele holdene i sygemeldte i job og sygemeldte uden job.

Havde jeg være ledig, synes jeg kurset var en god ide, ellers ikke



Der har været meget snak om den aktivering af sygemeldte, er den lovlig eller ulovlig og sagen ligger lige nu hos domstolene. Det var den tidligere arbejdsminister, der fik det indført, som et forsøg (uden om folketinget), som et forsøg i 17 kommuner i dk. Det har også noget med refusion (65/35%) af sygedagpenge fra staten at gøre.
Jeg har søgt om jeg ikke i stedet kan få de 8-10 timer på jobbet og der prøve mig selv af, hvilket jeg er blevet bevilget, stadig på sygedagpenge. Vi kalder det "afprøvning".

Jeg har ligeledes har besøg af en kommunal ergoterapeut på arbejdspladsen. Vi har gennemgået min arbejdsplads (varebil/kassevogn). Jeg skal ha et nyt sæde, samt et ekstra trin i førersiden. Ligeledes skal hun finde ud af, hvordan jeg undgår for tunge løft, når jeg skal læse varer af, har ikke nogen lift på bilen. De steder jeg kommer, hvor de har truck, kan jeg selv læsse af, har truckkort, men mange små virksomheder har ikke truck. Når jeg ankommer, er der ikke nogen til at ta imod og jeg skal selv læsse af pr. håndkraft.

Når hun finder ud af det hele, skal det selvfølgelig først bevilges, men der ser hun ikke noget problem. Jeg venter i spænding, vil helst ha styr på hjælpemidlerne, INDEN jeg igen starter op på jobbet. Kan der ikke findes en brugbar løsning, må jeg finde mig et andet fleksjob, længere er den ikke

Sidst redigeret af Pophår; 22-02-2010 kl. 15:21.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 16:12   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Pophår Jeg kender absolut intet til stivgørende OP *gg* så er det slået fast

Der findes jo et HAV af udgaver af lifte og trucks fx dem øl-bilerne kører rundt med, eller dem der er maskiniserede, men hvor man går bag efter (som en normal lift) Men fælles for dem alle er jo at du er tvunget til at få en bil med liftlad, ellers kan du af gode grunde værgen få liften ind eller ud af bilen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 17:11   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hej LUM.

En stivgørende operation som min, er en såkaldt instrumenteret DESE. Man bliver stivgjort i flere led i lænden (for mit vedkommende 3 led). Det foregår med titaniumskruer og stænger + indoperation af 2 stk knogler.

Det foregår typisk ved gentange discusprolapser + svær slidgigt i lænden.

Der findes oså en uinstrumenteret DESE. Det er bare kun med 2 nye knogler indsat.

Så blev du så klog .

Men rigtigt nok, findes der et utal af hjælpemidler til varehåndtering. Som du selv skriver, bliver det et problem at ha' den "løftehalløj" det nu bliver med i bilen. Dels pga af pladsmangel i bilen, men lige så meget pga vægten, hvis jeg skal løfte den ind i bilen.
Mine varer svinger vægmæssigt fra 1-40 kg og i antal af aflæssesteder, svinger det fra 5-10, på en ca 200 km lang rute. Den rute kører jeg på de 4 timer jeg er på job. Når jeg møder, læsser jeg, hvilket tager typisk en ½ time. Så det er ikke meget spildtid jeg har på ruten, hvis alt kører på skinner og jeg har gode aflæssemuligheder. Jeg er superglad for jobbet, som er meget selvstændigt.

Hun nævnte dog også en ny bil, men det var hun ikke sikker på ku' bevilges .
Uanset hvad, vil jeg vente på hendes tilbud om aflastning af min ryg.
Jeg gider bare ikke ende i samme situation om et år med min ryg, det er det alt for besværligt til at overkomme fysisk.

Jeg vil selvfølgelig helst beholde mit job, men ikke for enhver pris.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 19:22   #9
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Jeg gruer nu lidt over hvad min reglrytter rådgiver kan finde på at dirigere mig ud i.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 20:07   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
*lol* viste nu godt det er en form for sammensætning af 2 rygsøjle knogler, sagt på dansk *lol* det var mere gener, aflastnings krav ol jeg tænkte på

Nej jobbet skal man ikke behold for en hver pris. Jeg stoppede i sin tid på samme grundlag. For mig har det så vist sig at det var valget mellem pæst eller kolera, fair jeg behøver ikke smertestillende mod/for mine knæ, men til gengæld er jeg blevet splittet totalt ad psykisk... jeg betrakter mig selv som et stærkt menneske (eller rettere jeg gjorde) og klarede da også 7-8 år i systemet før det gik helt galt for mig.

Nu må du endelig ikke lade sig skræmme, der er 2 ret store forskelle *ss* jeg er oven i ADHD´er, hvilket gør at stress er fy føj for sat.... og det passer altså absolut ikke sammen med systemet, og du kender siden her *ss* her er SÅ meget hjælp at hente, det er simpelthen bare super, du har proffer med på sidelinjen fra start af, og vil derfor ikke begå de samme begynder fejl som jeg gjorde + naturligvis at du jo kan være en af de heldige i en ordentlig kommune, med en fornuftig sagsbehandler som virkelig gerne vil hjælpe, hvor jeg stort set hele vejen har haft det modsatte.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Storbyer i oprør mod regler for ledige Webmaster K10 Nyheder 0 14-12-2011 08:40
Nye regler for ledige fleksjobbere? isteen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 17 24-11-2010 21:16
Bunketransport for ledige . Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 1 13-04-2008 14:44
Over 100.000 ledige slås om 1.345 job zuza Manglen på Fleksjob 6 29-03-2008 13:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension