K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2008, 08:51   #1
aladdin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
aladdin er ny på vejen
sigr fra ved jobprøvning hva så?

Jeg startede i jobprøvning d 4 januar, men har kun været der 4 dage i hele januar måned. Min angst er faktisk kun blevet værre efter jeg er presset igang af kommunen. Kan man sige fra til det jobprøvning? og hvad vil der så ske mig?
aladdin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 12:33   #2
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 47
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
En arbejdsprøvning er jo sat i stand af kommunen, for at se hvor dine begrænsninger og styrker er i forhold til arbejde, og derfor er det vigtigt at du siger fra når du støder på noget.

Mange laver den fejl at de præsser sig selv og kæmper sig afsted i de måneder de arbejdsprøves, til fx fleks på 25 timer, hvilket så resulterer i en godkendelse. Når de så kommer ud i et fleksjob kan de måske slet ikke klare 25timer alligevel og bryder sammen med stress. Så har det hele været spild af tid.

Hvis du kun har været der 4 dage i hele januar, kan du måske slet ikke klare et job. Har der været snak om førtidspension ?
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 12:33   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal have din læge med på sidelinjen. Du skal også have din ressourceprofil opdateret med, hvordan det går dig.

Man må ikke få det værre af arbejdsprøvning, så skal de finde på noget andet.

Håber, andre kan svare dig også.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 12:37   #4
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 47
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Er der én der hvor du bliver arbejdsprøvet, en kontaktperson du skal melde dig syg til, som du kan få fat i og få en samtale med ?

Derudover ville det være en god ide at få en snak med din læge/psykiater (hvis der er sådan én inde over det) eller den lægefaglige person/psykolog du har med dig i det her. Har du en bisidder ? Ellers ville det være en rigtig god ide også.

amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 12:46   #5
aladdin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
aladdin er ny på vejen
Kommunen har intet nævnt for mig om hvad der skal ske i fremtiden, men jeg ved 100 procent jeg ikke kan klare et alm job igen. Min læge er heldigvis bag mig 100 procent, og det var ham der sagde jeg sku sige fra til det jobprøvning hvis ikke jeg ku magte det. Det eneste jeg fik at vide nu var at jobkonsulenten og sagsbehandler lige ville snakke sammen omkring mig, da jeg nu har meldt fra med arbejdsprøvningen. Så jeg er helt i vildrede hvad der nu skal ske.
aladdin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 13:26   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Sørg for at sygemelding sker i samråd med din læge. En kopi af lægejournal som bakker op omkring dine sygemeldinger er GULD værd senere........

Held og Lykke
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 13:53   #7
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Alladin....som Lena siger...få din læge til at sygemelde dig omgående, du skal ikke få det værre helbredsmæssigt af en arbejdsprøvning....kommunen SKAL respektere en sygemelding fra din læge.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 13:57   #8
aladdin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
aladdin er ny på vejen
tak for svar

min læg er bag mig 100 %, og det var sådan set ham der sagde jeg sku sige fra til kommunen, for det hjælper slet ikke på min angst at der kommer et pres fra kommunen. Men hvad skal der så ske nu? når jeg jo har sagt fra til den jobprøvning?
aladdin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 23:41   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej aladdin

er du i behandling med dit angst, jeg har selv panik angst
så jeg ved godt hvad du går igemmen.

hvis du ikke er i eller har fået behandling til dit angst, kan det være en af de ting jobkonsulenten og sagsbehandler kan snakke om.

jeg er i behandling med medicin og har været ved psykiater og psyklog og de kan ikke gøre mere for mig, men medicinen kan jeg ikke undvære den dag i dag.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 23:53   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
så lige en af dine andre tråde jeg kan se kommunen har være inde på lykke piller

og at du har taget dem, men hvor langtid tog du dem ?
kunne se at du skrev at du fik det være, det er også meget rigtigt, det gør man også i starten, jeg glemmer det aldrig hvordan jeg havde det

men der går faktisk langtid før det vender, kan ikke huske om der gik 1 mrd eller om det var mere, og de første jeg fik cipramil de hjalp mig ikke særlig meget, så bedte jeg om at komme til psykiater og han gav mig cipralex i stedet for og de er meget bedre, det var de hverfalde for mig.

og så har jeg nogen beroligene jeg kan tage ved behov, dem må man ikke tage hver dag
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skadet under jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 11 23-05-2012 16:28
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
jobprøvning på sygedagpenge guldbjerg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 29-09-2011 08:57
Sygdagpenge & Jobprøvning. Jette91 Alt det andet 9 26-09-2011 23:14
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension