K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2011, 09:16   #21
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Glemte lige at skreve at jeg er medlem af HK og har før snakket med dem om mine muligheder, så jeg ved de har en faglig medarbejder som både er meget dygtig og som jeg snakker godt med. Så dem vil jeg helt sikkert også tage med på råd og få dem til at hjælpe hvis det f.eks. bliver nødvendig at klage.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 10:18   #22
TomS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Lokation: Rebild
Indlæg: 24
Styrke: 14
TomS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Glemte lige at skreve at jeg er medlem af HK og har før snakket med dem om mine muligheder, så jeg ved de har en faglig medarbejder som både er meget dygtig og som jeg snakker godt med. Så dem vil jeg helt sikkert også tage med på råd og få dem til at hjælpe hvis det f.eks. bliver nødvendig at klage.
Det syntes jeg er en god ide og er sikker på de også gerne vil tage med som bisider, jeg har i hvert fald en med fra dansk metal til alle mine møder og min sagsbehandler hader det, for han fanger alle de ulovligheder de prøver at lave,
TomS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 11:39   #23
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Kære Tassi

For det første tusind tak for din omsorg og konstruktive råd, som jeg tager til efterretning.
Glæden er helt på min side. Jeg har selv modtaget mange råd herinde, og det er dejligt, hvis jeg kan begynde at give lidt tilbage

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Jeg er aldrig blevet officielt udredt for aspergers, men er dog udredt hos en dygtig psykiater/overlæge med specialle i bl.a. ADHD, men som en god veninde siger, de opdager nødvendigvis ikke hvis der evt. er autisme også.
Man skal jo stille spørgsmålene for at finde svarene, og Aspergers kan være en meget svær diagnose at identificere hos voksne, fordi vi har lært at kompensere for mange af vores begrænsninger. Vi kan derfor være nok så meget aspergers, men ikke umiddelbart fremstå sådan. Jeg tror ikke det er normen at lede efter aspergers, når man udreder for ADHD

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Men hvad forskeld skulle det evt. gøre også at få en aspergs diagnose på? For mig er de to tilstande meget ens og min medicin for ADHD (straterra) har sådan set virket godt. Så derfor tror jeg også at skånehensynene vil være de samme, da disse vel skal laves udfra personen og ikke diagnosen og ADHD og Aspergs har jo en stor overlap.
Jeg må indrømme, jeg ikke kender meget til problematikken, men har en bekendt med begge diagnoser (som er førtidspensionist grundet dette), som har givet udtryk for, hvor vanskeligt det er, da de to tilstande nogle gange 'modarbejder' hinanden. Bla har han snakket om at aspergerdelens evne/hang til at forfølge et mål/interesse går dårligt i spænd med ADHD delens 'myrer i kroppen', med det resultat at man ikke kan stoppe mens legen er god. Med andre ord oplever man sig selv opføre sig nærmest manisk når man beskæftiger sig med noget. Man kan ikke mærke kroppens udmattelse (jo, det kan man godt på et eller andet plan, men al fokus er i hovedet, og kroppens reaktioner opleves dermed gennem en slags tågedis). Man formår derfor at fortsætte langt ud over, hvad kroppen kan holde til, med alle mulige konsekvenser til følge (udmattelse, biokemisk ubalance, dårlig søvn osv)
Men, som sagt, jeg kender ikke nok til det, til at kunne udtale mig så meget om det

Problematikken har flere gange været vendt herinde, om hvorfor man har brug for at få en diagnose. Det er jo netop ikke ud fra et behov for at sygeliggøre sig selv, eller fokusere på alle sine vanskeligheder. Men har man invaliderende vanskeligheder, er man nødvendigvis nødt til at kende årsagen for at man kan imødekomme dem på en konstruktiv måde. Det er dog helt op til den enkelte om man føler behovet for diagnoserne

Omvendt tror jeg det kan være ret afgørende i forhold til systemet, når de skal finde en 'holdning' til dig. Der er jo stor forskel i deres opfattelse af dig, hvis ordene feks er:
1) xxx er træt og slås med depression. Kan ikke rigtig overskue dagligdagen. Er medicineret mod ADHD med succes
2) Som lidende af ADHD og Aspergers syndrom er livets udfordringer gradvist blevet sværere at håndtere. Dette kom for alvor til udtryk under datterens vanskeligheder, og xxx har, grundet ADHD/Aspergers kombinationen, ikke haft de nødvendige redskaber til at håndtere presset. Resultatet har været udviklingen af de komorbide tilstande depression samt neurasteni. xxx er medicineret med succes mod ADHD, men der kan ikke medicineres mod tilstanden aspergers syndrom. Grundet xxx's diagnosekombination må hun derfor betragtes som ekstra sårbar i forhold til at møde livets udfordringer

- blot et par tanker, jeg håber du kan bruge til noget
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 18:54   #24
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
- blot et par tanker, jeg håber du kan bruge til noget
Ja det kan jeg bestemt godt og jeg tror faktisk også at der er flere ting som giver mig problemer. Men lige præcis hvad det hedder ved jeg ikke og det må jeg jo overlade til de professionelle. Det er også klart at min vej i systemmet bliver nemmere jo mere præcist de forskellige problematikker er beskrevet og hvad konsekvens de har for min arbejdsevne. En diagnose er guld værd og det i bogstaveligste forstand.

F.eks har jeg reageret meget spøjst på den antidepressive medicin som jeg regnede med ville være flere uger om at virke... Men for mig har den haft effekt stort set med det samme. Meget sært, men jeg skal jo selvfølgelig ikke klage over at få det bedre. Men for at gøre det lettere for den psykiater jeg skal til har jeg skrevet en masse ned om hvordan jeg har haft det den sidste måned. Kommer der så ændringer igen, vil jeg føre dagbog for ellers kan jeg simpelthen ikke huske det bagefter.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex. Nye regler møde i kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 10 10-03-2013 10:09
Møde på kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 22 26-08-2011 10:06
angst før møde med kommunen MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 18-06-2011 12:22
Møde i Kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 19 09-04-2010 06:54
positivt møde på kommunen i dag supersus Alt det andet 6 28-01-2009 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension