K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2009, 15:08   #51
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Endnu et HUL:

Fleksere på kontanthjælp, kan ikke holde ferie!!

Årsag : som flekser står du til rådighed for arbejdsmarkedet, men ikke for almindelig aktivering...

For at få ferie/ aktiveringsfri, som kontanthjælpsflekser kræves det at: du er i aktivering 11-ud af 12 måneder

Altså nul ferie, LOLOL, jeg bliver sindsyg!!!!!

Ja og så starter jeg da lige på nyt, totalt latterligt kursus igen ( imorgen) Varighed 12 uger, så heller ingen sommerferie til mig igen i år

Venlig hilsen Helle kontanthjælpsflekser

ps har haft min klage op i både beskæftigelsesnævnet og derefter Ankestyrelsen, da jeg mente det var en Principielsag, men ak nej afslag afslag.

Har nu sendt klagen til Øslem.. vi må se om hun kigger på den..???
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 16:40   #52
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helle Özlem er på barsel og Eigil Andersen sidder med flekser nu så send det også lige til ham

[email protected]
  Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 19:49   #53
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja så er den videresendt.. Jeg er sq ved at være depri hehe, Hader at starte nyt kursus.., nå men skal snart i køjen, skal jo op 6.30 imorgen Jubiii

Kryds lige fingre for mig, at det ikke er det rene tidspildexxx

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 22:24   #54
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Tjek lige denne formulering om kommunerne ved stop af sygedagpenge.

Citat:
Hanne Reintoft angreb den manipulation, som det offentlige foretager i mange sager. Det er efterhånden normalt, at en klient får stoppet sine sygedagpenge med den begrundelse, at "yderligere revalidering er udsigtsløs". Den samme klient får samtidig at vide, at der ikke kan visiteres til førtidspension eller flexjob, da alle revalideringsmuligheder ikke er udtømte.

Det sker i mange sager og i mange kommuner.

Det er uvederhæftigt.

Citat:
Endelig kom Sv. Aa. Helsinghoff ind på de mange sager, hvor klienten havner i det "forsørgelsesmæssige sorte hul". Det er de sager, hvor kommunen stopper sygedagpengene under henvisning til, at yderligere revalidering er udsigtsløs, samtidig med at samme kommune afviser at visitere til førtidspension under henvisning til, at alle revalideringsmuligheder ikke er udtømte. Sv. Aa. Helsinghoff angreb, at det overhovedet er muligt på denne måde at fratage klienten enhver mulighed for forsørgelse.

Hvis der skal være retssikkerhed på dette område, skal en periode med sygedagpenge ende på én af følgende tre måder:

Klienten bliver rask og kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Der visiteres til flexjob
Der visiteres til førtidspension.
Som det er i dag ender en periode med sygedagpenge ofte med, at klienten enten henvises til kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.


http://home13.inet.tele.dk/fpens/sub...encenummer.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 28-06-2009 kl. 22:27.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 22:59   #55
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er heller ikke muligt for en flexer på ledighedsydelse, at flytte fra en kommune til en anden, uden at miste sin ledighedsydelse.

Der har lige været en sag her i Aalborg ( den kører endnu ) om en med godkendt flexjobbevis men på ledighedsydelse der valgte at flytte fra en kommune til aalborgkommune ( for at undgå trapperne ). Hun mistede sin ledighedsydelse da hun flyttede kommune, for Aalborg kommune skulle da lige have hende i arbejdsprøvning m.m. inden de ville godkende hende til flex.


Der har så været noget politisk om det, om at det vist er Aalborg kommune der tolker regler forkert, men der var flere kommuner der tolkede på samme måde som Aalborg gjore.

Folk der er godkendt til flexjob,og syge bør slet ikke sendes på kontanthjælp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 11:02   #56
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
løn

hey

nu har jeg læst hele tråden, og det er da vildt uretfærdigt hvis man nu finder et job hvor de kopetencer man har kan bruges, og hjernen fungerer og ofte kan en løn jo også baseres på ansvarsområder, er man beslutningstager, mellem leder, leder, og kvallifikationer.

fordi man efter en arbejdsårøvning har fået udredet rest arbejdsevne, så et eks et afd leder job for kundeservice, med 20 ansatte under sig, normalt 37 t pr uge lønnes med kr 39.000 kr, så hvis ens rest arbejdsevne er 25 timer kan man max få langt under halvdelen i løn?????

et flexjob burde da også honoreres ud fra selve jobbet og en selv, så i en af henvisningerne til en lov, at det ikke er tilladt at lønnen er baseret på anciennitets tillæg og kompetence tillæg, øhhhhh så fordi man f.eks har 20 % men i benet, så placeres man i en fastlåst box, med 0% hjernekapacitet og all den viden og erfaring man har i forhold til ung nyuddannet må ikke honoreres, ja men skal man da også simulere en lavere iq, hvilket betyder, problemer med indlæring af nye job funktioner, man arbejder langsommere, ikke må vise initiativ og beslutsom hed og ej heller må påføre virksomheden nye konstruktive ideer!!!!!! det er jo heller ikke personligt tilfredsstillende og absolut ikke motiverende, hvis 2 af samme jobs, her sidder en ung fyr, 22 år, færdig med f.eks handelsskole, han sparker røv, viser initiativ, jeg viser ingen ting, arbejder langsommere, og kan måske ikke engang bevise at jeg er det værd som jeg får i flexløn, kontra den unge med over dobbelt så høj løn, og mig med kun en arbejdsandel på ca 25% mindre en min unge kollega.

jeg havde indtryk af at flexjob jo var som endelig at kunne se lyset efter tunellen, specielt efter flere års syltning i systemet, fysiske og psykiske op og ned ture for blot endnu engang at blive trædt på og ikke respekteret som menneske

måske nogle af jer læsere kan belyse om der kan gives højere løn, og gøres dette, hvordan, og betyder det flere ristriktioner eller fradrag i ens flexløn? et flexjob, f.eks på 22 timer, og når virksomheden får kompensation, er hele lønnen så dækket uden at påføre virksomheden omkostninger, har i eksempler på hvilke parametre man skal bruge for at sælge sig selv, hvis man har fundet en interessant virksomhed? hvad er lønnen som virksomheden modtager fra kommunen kr og hvad er andelen virksomheden giver, er der tab?
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 01:48   #57
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
lønforhandling- osv

jeg er ansat i flexjob og har været det i 3 år. der står godt nok at man skal forhandle løn med en fra fagforbundet og virksomheden.
da jeg skulle forhandle løn fik jeg at vide at de ikke havde råd til at give mig det som jeg reelt havde ret til pga min udd og ancennitet. og da flexjob ikke hænger på træerne er det svært at forhandle. så jeg tog imod mindste lønnen og fik så 13 % i pension oveni. men jeg får 9000 mindre om måneden end hvad jeg reelt burde have.


jeg tror det er svært for mange flexere at forhandle løn.
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 01:51   #58
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det tror jeg desværre, du har ret i.

Hvis det er nogen trøst, så er det mit indtryk, at også ordinært ansatte går ned i løn for tiden.

Årsagen kaldes "manglende konkurrenceevne" og "for højt skattetryk" og så naturligvis "krise".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 10:25   #59
Angel
Ved at vænne sig til K10
 
Angels avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Lokation: Høje Taastrup
Alder: 64
Indlæg: 21
Styrke: 16
Angel er ny på vejen
En af mine bekendte er flexjobber og arbejder som kommuneskolelærer 14 timer om ugen. Hun har været ansat i mange år i den stilling også før hun blev syg.

Hun får fuld løn for de timer hun arbejder og mindstelønnen de timer kommunen refunderer. Hun fortæller at det er ikke noget der tales højt om, og mange flexere kender ikke den mulighed.

Angel
__________________
Livet måles ikke ved antallet af åndedrag vi tager, men af de øjeblikke der tager vejret fra os.
Angel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 14:41   #60
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Først vil jeg sige at kommunen ikke kan fra tage en borger der er visiteret til flexjob, retten til forsat at være visiteret, hvis man flytter kommune.

Jeg flyttede 3md. efter at jeg var visiteret ti flexjob, og den nye kommune har ALDRIG spurgt indtil mit behov for et flexjob.

Samtidig vil jeg sige at jeg er fuldt ud tilfreds med min løn ( mindste løn inden for carting )er ansat i en kantine, jeg har ingen uddandelse kun 7 år skolegang fra 60erne, så jeg kan ikke klage, jeg har ca. 20.000 med div.tillæg før skat. pr.md.

Selvfølgelig vil vi vel alle sammen gerne have mere i løn.*SS*
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension