K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2008, 22:57   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Jeg fik resultatet pr. post af psykiateren ca. ét døgn efter selve samtalen. Erklæringen kostede knap 8000kr og er siden forkastet af flere.... Kommunen betalte for den. De penge kunne være brugt meget bedre!
Ja, det har jeg læst mig til flere steder
Pisse strenget - specielt for dem der selv har betalt for at få udarbejdet én.
Nu TROR jeg også lidt, at det kommer an på hvilken psykiater man har og om han ''er noget/har et godt ry'' osv....min psykiater er kendt og meget brugt i medierne af den simpele årsag at han er den bedste indenfor sit fag - således vil der ikke være én eneste lægekonsulent der kan tviste hans ord, og de kan heller aldrig sende mig til en der er bedre for en second opinion, hvilket trøster mig lidt. Det føles betryggende for engang skyld at have fat i den lange ende....
Men derfor kan jeg ikke hvile på laurbærene af dén grund, selv min psykiater siger at at det er svært at få en FTP igennem, og at han selv kun føler sig sikker når der er tale om skizofreni (hvilket jeg heldigvis ikke lider af)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 23:32   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nå!! Nu fortalte den nye sagsbehandler mig lige at det alligevel ikke var en speciallægeerklæring (det kaldte den forrige jobkonsulent den ellers), men en statusprofil (hvad forskellen er, kan jeg ikke lige overskue!).....
Hey....
Ved godt hvad en statusprofil er. En statusprofil er, hvor sagsbehandleren stiller lægen spørgsmål om såsom: Er lidelsen varig? Er behandlingsmuligheder udtømte? osv.... Nogengange vedlægger lægen papirer med diagnoser på, hvad man fejler...
Så egentlig er det lidt af det samme, en lægeerklæring og en statusprofil.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 10:07   #13
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Status attest - lægeattest

Hej

Min erfaring er at statusattest er et her og nu billede, hvor lægeattesten er meget mere uddybende, jeg har fået lavet 3 og der blev hele mit liv gennemgået.

Koster en lægeattest virkelig 8000 kr. hold da op en time løn, selve samtalen har for mit vedkommende varet en time og de har dikteret svarene med det samme, så skal en sekretær godt nok skrive det rent. Men.....det er altså mange penge.
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 14:39   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hey....
Ved godt hvad en statusprofil er. En statusprofil er, hvor sagsbehandleren stiller lægen spørgsmål om såsom: Er lidelsen varig? Er behandlingsmuligheder udtømte? osv.... Nogengange vedlægger lægen papirer med diagnoser på, hvad man fejler...
Så egentlig er det lidt af det samme, en lægeerklæring og en statusprofil.
Ej hvor godt! Jeg læste lidt om det og kunne godt fornemme at det var 'nogenlunde' det samme, men hvis du også mener det, så er jeg mere overbevist
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 14:43   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nogle af mine kollegaer laver sådanne nogle, derfor ved jeg lidt om, hvordan sådan én ser ud...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 14:45   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maj Se meddelelser
Hej

Min erfaring er at statusattest er et her og nu billede, hvor lægeattesten er meget mere uddybende, jeg har fået lavet 3 og der blev hele mit liv gennemgået.

Koster en lægeattest virkelig 8000 kr. hold da op en time løn, selve samtalen har for mit vedkommende varet en time og de har dikteret svarene med det samme, så skal en sekretær godt nok skrive det rent. Men.....det er altså mange penge.
Men den på 8000 kr er også særlig dyr - de findes også i mellemklassen, og ligger normalt mellem 3000 - 8000 kr. Somregl betaler kommunen også for speciallægeerklæringen hvis de skal bruge den - men sandheden er, at de oftest kun betaler for de speciallægeerklæringer hvor de på forhånd kender lægen og véd at denne skriver det de vil høre
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 17:08   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så, fik jeg talt med psykiateren, og han HAR skrevet statuserklæringen og HAR returneret den til kommunen - men hvorfor siger sagsbehandleren så hele tiden at hun ikke har modtaget den? Det er præcis sådan noget der kan drive mig til vanvid!
Men okay, den KAN måske ligge i noget postomdelig et sted, og da jeg talte med hende i Mandags sagde hun at hun lige var kommet fra ferie, sååå???? (måske ligger den et sted i bunken!).

Aftalte også lige med min psykiater at jeg får en ny henvisning fra min læge, og begynder hos ham igen. Jeg er ét stort nervevrag og har brug for noget hjælp til at overskue min situation - jeg kan mærke en major depression er lige om hjørnet, så jeg må prøve med noget medicin INDEN den springer ud i fuld flor (jeg lider meget af sommerdepressioner - den sidste varede 9 mdr ubehandlet - det overlever jeg ikke igen!!!)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 20:32   #18
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Jeg synes at det er et typisk svar fra kommunen, det har jeg hørt mange gange før, at de ikke har modtaget papirene.
Min erfaring har også været at de er rimelige hurtige med statusattestene, dog ved jeg at hvidovre hospital godt kan have en ventetid på speciellægeerklæringerne fordi at patienten skal kaldes ind når den skal laves, og der nævnte min læge ihvertfald at kommunen er så lang tid om at tage sig sammen at hente de fornødne oplysninger fra lægerne, og når de så gør tror de at lægerne "bare" lige kan ordne det i løbet af et par dage.
Håber at du kan bruge svaret til noget, og håber at du kommer ovenpå igen.
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 23:54   #19
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
hej Helenakr.
Ja desværre tager det sin tid med de"KÆRE PSYKIATER" DE RIDER IKKE SAMME DAG SOM HESTEN BLIVER SADLET. Det kræver tålmodigdhed. Dette er jo ikke noget vi har mest af i din eller min situation eller alle I andre, da vi ikke formår rigtig meget, længre.

I får alle lige et godnat knus fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 01:04   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis! Problemet er bare, at INGEN rider den dag de sadler
Hvis ikke kommunen er langsom, så er lægen langsom, og er lægen ikke langsom så er psykiateren, og når alt ser ud til at være klappet og klart - så kan kommunen ikke finde div returnerede dokumenter
....og imens sidder man så og venter...og venter...og bliver bekymret, frustreret, nervøs og tilsidst pisse vred.

Jeg er jo allerede så langt fremme i sagen at jeg ser et afslag komme, og er allerede nu ved at lave et udkast til anken!!!!

Men på kommunen er de først ved at indhente informationer, og ressourceprofilen er heller ikke lavet....og psykiaterens status er heller ikke dukket op.

Seneste telefonsamtale med min nye sagsbehandler tegnede heller ikke godt - hun begyndte at tale om arbejdsprøvning og flexjob, uden overhoved at have kigget i min sag. Hun sprugte også om jeg HAVDE skrevet under på ansøgningen om førtidspension?????
Ja, jeg stiller mig undrende fordi jeg fik fortalt at sagen var overgået til hende, fordi hun sad med pensionsansøgningerne (hvordan kan hun så spørge om sådan noget)...gys.
Og da jeg sagde at jeg IKKE skulle i arbejdsprøvning, sagde hun at jeg SKULLE, men da jeg spurgte hvordan hun mente det kunne lade sig gøre når jeg ikke kan gå ud gennem min hoveddør, sagde hun bare at det var svært at undgå en arbejdsprøvning. Jeg snakkede i Øst, hun i Vest, så vi skal nok få det 'hyggeligt'.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid. dillen63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 26-05-2012 14:44
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid tog det? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2010 19:31
Hvor lang tid gik der fortvivletpige At søge førtidspension 1 16-03-2008 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension