K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2010, 00:49   #1
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Transport som skånebehov...

Inspireret af anden tråd...

Er der nogen der har nogle eksempler, hvor transporttiden er en del af skånebehovet ?
Det ville jo gøre muligheden for et godt flexjob meget større, hvis transporten til arbejdsstedet kunne indregnes i arbejdstiden.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 01:17   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er der helt sikkert.

Der SKAL bl.a. være tid til restituering, når man er i fleksjob, så derfor medregnes lang transportid også.

Men brug søgefunktionen her på siden, så dukker der noget op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 01:35   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har det med som et skånehensyn det hedder sig , tæt på hjemmet er dette ikke muligt så maks en halv times transport og i en lige strækning (ergo ikke bus og tog skift) mulighed for at komme hurtigt hjem ved migræne eller varsel om dette..

Grund træthed og hovedpine giver store koncentrations problemer med fare for at fare vild ,muskel og led smerter vanskeliggøre og nogen dage umuliggøre gå ture over 500 meter og til sidste evt transport medregnes i arbejdstiden

Indtil nu er det løst ved at jeg selv har haft bil når jeg var i job , og i arbejdsprøvning da jeg ikke havde bil mere blev der stillet taxa til rådighed og den sidste arbejdsprøvning var 5 min fra mit hjem
  Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 09:32   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
som jeg har forstået det med transport tid osv har man flexjob 20 timer vil sige 5 timer pr dag og har man 1 time transport tid har man kun 4 timer på arbjde men kan være jeg har misforstået det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 11:45   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
JA da, det SKAL med som et skånehensyn på din resourceprofil, ingen tvil om det

På min mands rp stod fx skrevet: max 30min til arbejdspladsen fra boligen, -da netop transport var et stort problem for ham fysisk!

Lyt til Hejdien, som skriver at hun så fik taxa til arbejdsstedet, det giver lovgivningen mulighed for, kommunerne er blot ikke meget for at oplyse om denne mulighed -hvorfor mon!

Har du fx også brug for en hjælper ja, så SKAL de også finde dette til dig MEN ALT dette skal stå i din RP.
(derfor det er så pokkers vigtigt at man IKKE underskriver rp før man selv synes at alle disse ting er ok)

Det er jo en barriere i forhold til arbmarkedet og lovgivningen er jo skabt netop for at hjælpe borgeren udfra disse barrierer, husk det.

Og som zuza sir, JA, man SKAL have mulighed for at kunne klare resten af dagen, også sin fritid!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 12:47   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Tak for svarene...

Og jeg havde prøvet søgefunktionen inden jeg skrev indlægget: >>skånebehov, transport<<, men det viste ingen indlæg... -så det er ikke viljen, men desværre evnen det er galt med

Men jeg har da fundet ud af, at det er værd at arbejde videre med, for hvem vil ikke gerne køre lidt ekstra efter sit drømmejob

PS, Viden giver magt... -så mange tak til K10 :KRAM:
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 14:17   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For de fleste er der desværre ikke den mulighed der hedder ''hvem vil ikke gerne køre lidt ekstra efter sit drømmejob''......for de kan simpelthen IKKE køre lidt ekstra pga smerter, og må med forfærdelse se drømmejobbet glide bort som tørt sand mellem fingrene.

Der er stor forskel på VIL og KAN. De fleste VIL frygteligt gerne, man KAN IKKE.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 19:13   #8
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg viste ikke at transporten gældte som skånebehov også, det har ingen fortalt mig, jeg skal starte i praktik i næste uge og skal bruge en time på at komme frem og tilbage med bus og være i praktik i 3 timer som jeg max kan holde til men som jeg kan se kommer det jo så op på de 5 timer dagligt når jeg skal med bus. skal jeg snakke med min socialfaglig konsulet om det ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 19:26   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det vil da ikke tage 2 timer i bybusserne i frederikshavn hvis bor i den afdeling som du siger

Sidst redigeret af superkok; 02-02-2010 kl. 19:29.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 19:55   #10
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
nej 1 time hjemmefra mig af også til praktik stedet og det samme hjem igen skal gå en halv time før bussen køre da jeg har problemmer med at få luft så derfor
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning Vs. skånebehov. FrkSilverfox Alt det andet 9 12-06-2012 17:26
Skal skånebehov respekteres? Vovse Alt det andet 7 27-01-2011 21:38
KH - aktivering - skånebehov V_Brask Alt det andet 10 22-12-2010 01:08
Skånebehov/regler/lov? Nessa12 Alt det andet 27 17-08-2010 23:00
Skånebehov ??? Multe Spørgsmål ang fleksjob 0 24-02-2010 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension