K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2010, 19:48   #1
bamse70
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 23
Styrke: 15
bamse70 er ny på vejen
Transport, hva gør jeg

Transport i dårlig vejr

Jeg har været i flexjob i over 3 år i samme virksomhed, stort set uden sygdom, dvs max 3 dage pr år.
På "dårlige" dage er jeg taget afsted alligevel - Dumt, men jeg er lidt stædig anlagt

Mit problem er, og har været den sidste 1 1/2 månede vejret som for 1 million andre.

Nogen nætter ligger jeg næsten søvnløs over, hvordan jeg kommer "hel" på job.

Jeg har fået flex pga skade i nedre ryg, som påvirker min balance, samtidig hvis jeg falder har jeg svært ved at komme på benene selv.
Så det har været med "livet som indsat`s"" jeg er taget afsted i den senere tid,.
Hva gør jeg, og hva gør i andre ?

Før jul tog jeg en betalt fridag da der var snestorm, men det er sgu dyrt
Jeg har ikke noget kørelejlighed, og er afhænig af bussen, som indstilles i et væk hvor jeg bor, pga snevejr.

VH Bamse70
bamse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 22:52   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej bamse70

For mig lyder det til, at du hurtigst muligt skal have en opdatering/opfølgning af dine skåne behov...

Og du er garanteret ikke den eneste flexjobber der har store problemer her i den - for os alle - uforudsete hårde vinter, der er jo fx også mange gangbesværede pensionister osv. der har det svært!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 23:54   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ved ikke om det er noget med da vi fik alt de sne blev mange lære hjemme fra min datters skole pga sne de fik fratrukken den dag i løn har desvære ikke nogen lov paragrakker osv kun at de skot i nordjyske+det kom i nordjyske nyhederne
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 00:24   #4
bamse70
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 23
Styrke: 15
bamse70 er ny på vejen
Multe, nej det var det jeg tænkte, om andre flex`er med dårlig ryg & lign har det samme problem, og hva de gør.
Ja det burde jeg nok. Tror jeg ringer derned imorgen lige og tager en snak med dem.
Lige nu tænker jeg... tirsdag snestorm igen, hold da op mand...med poser under øjnene.
Jeg er mentalt træt af ligge søvnløs & at tænke på hvordan jeg kommer på job med lemmerne i behold.
Nej det er heller ikke godt for de ældre. Det er kun at håbe de har familie & naboer som lige er lidt hjælpsomme med at handle osv.

Superkok jeg bor nede i østjylland,.
Det mest normale er nok også, at man selv betaler sin fridag ved et alm job. så som lærer :-)))
Men vi er jo i "flex" job pga skader & andet-

VH Bamse70
bamse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 00:38   #5
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

ved godt det ikke er særligt populært, men da du har noget med din balance og ryg, store muligheder for at vælte i et sådan vejr, manglende søvn,osv så ville jeg lægge mig syg.
det er trods alt dit helbred vi taler om ikke????

pas godt på.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 00:55   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
men kan man ikke komme ud osv og vil undgå problemer sygmeld dig som sagdt aner ikkeo m det var noget med de lære men mon ikke loven er den samme om flexjobber som almindelige jobber
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 01:16   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hey Bamse70.

Jeg vil blot lige sige, at jeg også hepper på, at du bliver hjemme. Og jeg vil mene, at det er en sygemelding der er på plads, da det er på grund af dit helbred (balanceproblemer) at du ikke kan komme.

Du er tydeligvis en samvittighedsfuld medarbejder. Du skal bare huske på, at dit eget ve og vel nu engang kommer før arbejdspladsens. Og desuden vil hverken de eller du have nogen glæde af, at du kommer til skade på vej dertil.

VH
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 01:40   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også her siger jeg sygemeld dig , for det er jo pga sygdom at du ikke kan komme på arbejdet , det er pga din balance at det så er vejret der gør at det er svære for dig at bevæge dig rundt er ligemeget ....

Når du så alligevel er sygemeldt så ville jeg da med det samme ringe til min læge og bede om en tid, sådan at du kan få en snak med din læge og senere med din kommune om evt transport hjælp så det ikke sker igen ...

Jeg har også nogen problemer der gør at jeg ikke kan komme særlig langt ved egen hjælp , nogen dage kan jeg andre kan jeg ikke (pludselig voldsomme migræneanfald , med hvad deraf følger med problemer med at orientere mig tage offentlig transport korrekt osv ) indtil nu har det været klaret ved at jeg selv havde bil , men da der så også kom smerter til ved længere gå ture måtte det være stop, derfor fik jeg med i mine skånehensyn at job skulle være tæt på hvor jeg bor med mulighed for at kunne komme hurtigt hjem, kunne dette ikke lade sig gøre skulle der under arbejds prøvning stilles taxa til rådighed og ved evt fleksjob en invalidebil eller tæt på mit hjem...

mon ikke en invalide bil også kan komme i betragtning i dit tilfælde , i hvertfald lad være med at udsætte dig for yderlig sygdom og fare for at komme på jobbet, du har faktisk et skånehensyn der gør det helt berettiget at sygemelde dig så ned og snak med din læge og få orden på alt det her inden næste vinter melder sin ankomst
  Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 09:31   #9
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Bamse ved ikke om du tidligere har søgt.
Men for mig lyder det til at du skal søge om at få en invalidebil

Du kan ihvertfald bruge netop dine nuværende problemer, som et af augmenterne for at du skal have bevillingen.

Jeg har vedhæftet en skrivelse om reglerne.
Den er http://www.handicapbusser.dk - så alle ved hvem den kommer fra

Mvh.
jsn
Vedhæftede filer
Filtype: doc regler_invalidebil.doc (33,0 Kb, 2174 visninger)
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 15:29   #10
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Respekt for din holdning til at passe dit arbejde bamse70...

Det jeg mente med **opdatering af dit skånebehov** var, at der måske er en mulighed/velvillighed for fx betalt taxa kørsel(eller sygedag), når nu vejret ikke muliggør en sikker transport mellem hjem og arbejdsplads... -og det vil jo være det bedste for alle parter at det står i sagsakterne.

Håber du får løst problemet, så du også i fremtiden kan passe dit arbejde med tilfredshed...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Transport.. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 04-07-2012 12:22
Transport stolpesten Alt det andet 3 18-03-2012 12:07
Transport? Peppe Alt det andet 2 04-07-2010 17:28
Transport Susana Spørgsmål ang fleksjob 12 17-12-2008 09:21
Transport Chrisolras Spørgsmål ang fleksjob 2 01-11-2006 21:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension