K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2010, 22:30   #1
Gabriella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
Gabriella er ny på vejen
Man kan kun afklare job situation på kontanthjælp?

Sådan er ordene fra min sagsbehandler, jeg har fået sygedagpenge et år, kontakter sagsbehandleren da jeg får brev om de stopper, han fortæller jeg overhovedet ikke skal foretage mig noget de bliver automatisk forlænget pga. min situation...
Nu har jeg så ikke fået noget som helst siden oktober, hvor mine sygedagpenge så alligevel ikke blev forlænget.
sagsbehandleren trækker det i langdrag, nu har jeg fået fagforeningen med indover, alligevel er det lige lykkes ham at ´´købe´´ en måned mere.

Han har direkte lovet mig den forlængelse var helt sikker over telefonen, nu er jeg begyndt at møde personligt op hver gang han ikke tager sin telefon, her sidst fik jeg ham efter hårdt pres til blankt at erkende han havde lavet en ´´and´´ mens min far var med og hørte det.
han siger man kun kan arbejdsmarkeds afklares på kontanthjælp, og ikke mens man er på sygedagpenge, det lyder mystisk i mine ører, men det står han helt fast på og havde jeg ikke kæmpet en lang kamp ( det er vi jo så ingengang færdig med at gøre endnu) havde jeg været på kontanthjælp nu = 0, da jeg er gift.
Jeg står og skal indlægges en måned her midt i februar, men det har ingen betydning siger han.


Kan det passe man skal på kontanthjælp for at blive afklaret mht. arbejdsmarkedet?
Gabriella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:39   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gabriella Se meddelelser
Sådan er ordene fra min sagsbehandler, jeg har fået sygedagpenge et år, kontakter sagsbehandleren da jeg får brev om de stopper, han fortæller jeg overhovedet ikke skal foretage mig noget de bliver automatisk forlænget pga. min situation...
Nu har jeg så ikke fået noget som helst siden oktober, hvor mine sygedagpenge så alligevel ikke blev forlænget.
sagsbehandleren trækker det i langdrag, nu har jeg fået fagforeningen med indover, alligevel er det lige lykkes ham at ´´købe´´ en måned mere.

Han har direkte lovet mig den forlængelse var helt sikker over telefonen, nu er jeg begyndt at møde personligt op hver gang han ikke tager sin telefon, her sidst fik jeg ham efter hårdt pres til blankt at erkende han havde lavet en ´´and´´ mens min far var med og hørte det.
han siger man kun kan arbejdsmarkeds afklares på kontanthjælp, og ikke mens man er på sygedagpenge, det lyder mystisk i mine ører, men det står han helt fast på og havde jeg ikke kæmpet en lang kamp ( det er vi jo så ingengang færdig med at gøre endnu) havde jeg været på kontanthjælp nu = 0, da jeg er gift.
Jeg står og skal indlægges en måned her midt i februar, men det har ingen betydning siger han.


Kan det passe man skal på kontanthjælp for at blive afklaret mht. arbejdsmarkedet?
Hej rigtigt træls for dig at opleve det her. Du skal bede om en skriftlig afgørelse på stop af sygedagpenge, hvis de overhovedet har tænkt sig det.
Du kan klage over stop af sygedagpenge (det betyder at de ikke vil forlænge dine sygedagpenge).
Tjek, om du opfylder nogen af punkterne i § 27 i sygedagpengeloven:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det er bedst at skrive til sagsbehandleren og ikke ringe.

Måske skal du søge aktindsigt i din sag, så du kan se, hvad de overhovedet har på dig.

Der er sikkert andre, som også kommer med gode råd til dig herinde.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:42   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Nej

det passer ikke......og dine sygedagpenge kan forlænges.....der er nogle herinde der kan svare meget bedrer på det end jeg kan.

Men man kan godt blive afklaret på sygedagpenge......men måske ikke så tit det sker...at folk bliver helt afklaret på sygedagpenge.

Og hvis du skal indlægges.....så er det da oplagt at du bliver forlænget ....

Men vent...til andre kommer på ....så skal du se ....så dribler der rigtige gode svar ind...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:45   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Meningen er faktisk, at man SKAL afklares, MENS man er på sygedagpenge.

Derfor også forlængelsesmuligheder.

Hertil kommer ressourceprofil og at der SKAL tages stilling til, OM du skal revalideres, have fleksjob eller pension, FØR sygedagpenge stoppes.

Prøv at læse under sygedagpengestop oppe i venstre hjørne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 08:20   #5
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
selvfølgelig kan man afklares på sygedagpenge det er jo derfor man får dem, det er altså en stor and han forsøger at bilde dig ind her.

Men hvad er der sket i de 52 uger sagen har kørt? Hvor langt er du, har du fået lavet en ressourceprofil? Har du søgt aktindsigt i din sag?

Ellers ville jeg nok gøre det allerede mandag. Der ligger et link til aktindsigt ude på forsiden, print den ud i 2 eksemplarer, tag over på kommunen og få en underskrift hvor der står modtaget og dato på og giv dem så den anden part.

Noget helt andet er når nu du er til mundtligt møde, så sørg for at optage det i snakker om, det med den and havde været guld værd at kunne dokumentere. Du skal nok igang med nogle klagesager, men først hvor langt er du?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 08:55   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvor er det godt vi har dette forum
ja en meget stor and.
Lidt sjovt, for jeg kom i arbejdsprøvning på sygedagpenge.
at jeg aldrig efterfølgende har fået lagt en plan er en anden ting.
men det er meget forskelligt fra sag til sag.
Men ja gør som de andre skriver

Kan det passe man skal på kontanthjælp for at blive afklaret mht. arbejdsmarkedet?
det er langt billigere for kommunen, derfor kommer disse historier frem på bordet.

bed om det på skrift og fremover ikke snakke om noget over telefon

Sidst redigeret af MTVRV1; 31-01-2010 kl. 08:59.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 09:02   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Skriftlig korrespondance.

Jeg ville såvidt muligt prøve kun at holde mig til emails og skriftlig korrespondance med sagsbehandleren og kommunen. Derved kommer der ikke nogle twist om hvem der havde sagt hvad og hvorfor. !!!

Det kan hurtig blive en ordkrig og det kan man ikke bruge til noget i en evt. klage.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 14:04   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som de andre allerede har svaret dig så er der en sagsbehandler der løber grimt rundt med dig og du burde med det samme starte med at sætte dig ind i tingene selv det er den eneste måde du kan klare dig igennem på og der er det vigtigt at du gør og følger en slavisk plan for så kan det ikke gå helt galt ...

1 start med at gå under nyttige link og send en aktindsigtserklæring afsted
2 sørg for at din ressourceprofil er færdig og opdateret med det nyeste
3 sørg for ALDRIG at snakke i telefon med din sagsbehandler alt skal være på skrift
4 hav ALTID bisidder og gerne optager med til div møder
5 lyder noget underligt så bed om at få det på skrift med lov henvisning (devisen lyder det underligt så er det underligt )
6 gå ud på forsiden og læs om sygdagpenge stop og hvad de forskellige § vil betyde for dig http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
7 sæt dig ind i ALLE forlængelse muligheder
8 sørg for altid at få de sidste nye ting med i din sag og skriver din sagsbehandler ikke efter dem så sender du dem selv til ham og beder om at få aktindsigt


Og så ville jeg da starte med at sætte mig ned og skrive til sagsbehandler at du gerne vil have hans påstand om at man kun kan afklares på kontanthjælp , man skal afklares på sygdeagpenge der er faktisk forlængelse muligheder hvis ikke kommunen har fået lavet deres afklaring ...
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 21:56   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil blot tilføje, at når du afleverer noget på kommunen så bed om at få en kvittering på at du har afleveret det, ting har det med at "forsvinde".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min situation + førtidspension MandenM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 22-09-2011 10:24
Hvis ansvar at afklare.........? linea Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 27-03-2011 22:47
En mærkelig situation CHNEVIDE Alt det andet 32 19-09-2010 15:49
Hvor længe om at afklare arbejdsevne? zuza Nyt om loven 0 26-10-2007 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension