K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2010, 13:46   #1
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
Beboerindskud

Hej allesammen
Jeg har fået tilbud på flytning til i en ny lejlighed, Der står på papir at jeg skal betale ca. 28.000 kr. i beboerindskud, men huslejen er kun på 6.200 kr. Jeg vil gerne høre, hvad er forskel på Depositum, forudbetalt leje og beboerindskud. Kan jeg bruge indskud som husleje i opsigelsesperiode, når jeg vil fraflytter.
på forhånd tak
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 17:09   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kat2 Se meddelelser
Kan jeg bruge indskud som husleje i opsigelsesperiode, når jeg vil fraflytter.
på forhånd tak
Det er ikke det det er beregnet til.

Indskuddet er beregnet til at dække regningen hvis nu at du (lejeren) har misligholdt eller ødelagt noget i lejemålet når du fraflytter.

Og hvis du ikke har misligholdt eller ødelagt noget så får du jo pengene tilbage ved fraflytning.

Men desværre er der efterhånden flere lejere der har set en fidus i, at hvis de godt ved at der er nogle ting de kommer til at hæfte for ved fraflytning, så lader de være med at betale husleje de sidste måneder de beboer lejemålet. Så kan boligselskabet/udlejer slås med at kræve pengene ind.

Problemet er bare (set med mine øjne) at det er alle de andre beboere der kommer til at betale regningen, da der ikke er andre penge i et boligselskab end dem som lejerne betaler i husleje
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 18:21   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan ikke bruge huslejen som beregningsgrundlag når der er tale om beboerindskud.

Nu ved jeg ikke om lejligheden er nyistandsat, eller om der er et NI beløb til senere udbetaling...

Husk at kommunen har en særlig forpligtelse il at hjælpe med lånet når der er tale om et beboerindskud, såfremt du opfylder kretierierne og ikke skylder på et tidligere beboerindskudslån.....


Forskellen mellem de flere varianter er, ofte (men ikke altid), at beboerindskud er ved almen nyttige boliger, depositum i ungdomsboliger, og forudbetalt leje når det er privat...det er KUN en tommelfingerregl!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 18:56   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
eneste jeg ved med sikkerhed er at indskud ikke kan bruge som betaling at husleje aæså hvis du flytter og ikke betaler husleje
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 19:33   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, men det havde ellers været dejligt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension