K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2010, 01:48   #11
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det kan du tro jeg er as3 dame hade mig for at sige det pænt :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 09:46   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Der var to ting, som jeg lige vil hører.
selve konklusionen og hvor grundig den er lavet.
Er ved at samle sammen til en anke og har snakket med fagforening og andre jeg kender som ved noget om en anke.
En arbejdsprøvning er nemlig meget vigtig, ved en anke af pension.

anden aktør
ser ingen mulige tiltag til en stabil tilkytning til arbejdsmarkedet og ikke et sted i min lille bibel. Står der noget restevne eller forbedring af arbejdsevne.

Den eneste men er at lægekonsulenten mangler nogle få oplysninger omkring min sygdom
for at kunne skrive om behandlingsmulighederne er udtømte.

alså ved at afslag
1 de kan ikke påpege nogen arbejdsevne eller jobfunktioner. Letter arbejde måske, sad på en kontor stol og lavede pc arbejde. De ved jeg ikke kan stå særlige længe.
2 udfra de nyeste informationer omkring min sygdom, skriver alle læger ingen behandlingsmuligheder og ubetydelig arbejdsevne.

Derfor er min sag lidt spændende, for kigger et pensionsnævn på hvad lægerne skriver og arbejdsprøving eller på hvad en lægekonsulent har skrevet.

Den nye ordning er det ens arbejdsevne som er vigtig og ikke så meget diagnose.

hvis de mener behandlingsmuligheder ikke er udtømte, kan de give fuldt afslag
Men så skal de begrund hvordan jeg kan blive selvforsørgende

2 anden aktør nævner intet om muligheder for flex eller rest evne ved skåne behov
flex der skal man stadig være stabil på arbejdsmarket.

Så er meget spændt på den afgørelse

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-02-2010 kl. 09:54.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 12:24   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Sødt af dig, Trold du ville bruge tid på at fortælle hvordan sådan én også kan se ud.
Jeg mener jo ikke at jeg har noget at skjule, og jeg har været overrasket over den fine behandling jeg fik hos "anden aktør", og de gode historier skal jo også fortælles.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 12:28   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg mener jo ikke at jeg har noget at skjule, og jeg har været overrasket over den fine behandling jeg fik hos "anden aktør", og de gode historier skal jo også fortælles.
Ja jeg fik også en rigtig god behandling og der står heller ikke et negativ ord om indsats. tværtimod at jeg var åben imøde kommende og virkelige prøvede, men kunne ikke mere end halv time til en time.
så var der ikke mere arbejdskraft. Samt det påvirkede min daglig dag og det var tydelig mit heldbred blive dårligere i løbet af perioden
den bedste oplevelse ved hele mit forløb.

så mit råd til andre, i skal sørger for at jeres arbejdsprøvning bliver fulgt efter de 12 punkter og alt bliver dokumentet både arbejde og fritid.
den er guld værd ved en anke

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-02-2010 kl. 13:10.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 22:24   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen det ender jo med, at vi skal have en universitets uddannelse når man ansøger en førtidspension ikke mindst når man skal i arbejdsprøvning.

Helt ærligt det må da også være sagsbehandlernes ansvar, at alt går efter "bogen" så der ikke er fejl og mangler i ens sag og i kommunalt regi. !!??
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 11:08   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jamen det ender jo med, at vi skal have en universitets uddannelse når man ansøger en førtidspension ikke mindst når man skal i arbejdsprøvning.

Helt ærligt det må da også være sagsbehandlernes ansvar, at alt går efter "bogen" så der ikke er fejl og mangler i ens sag og i kommunalt regi. !!??
Men hvad hjælper det, hvis ens arbejdsprøvning ikke er dokumenteret godt nok. Sagsbehandleren siger ikke undskyldning eller kommuen for den sags skyld.

samt alt står her http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...eksydelse.ashx

Men ja man skal faktisk have en højere uddannelse til at forstå noget af det. vil også derfor en kommunen løber om hjørner med de svagste.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 13:15   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg mener jo ikke at jeg har noget at skjule, og jeg har været overrasket over den fine behandling jeg fik hos "anden aktør", og de gode historier skal jo også fortælles.
Ja det er jeg enig i. Jeg har også fortalt om mine gode erfaringer, men de landede bestemt ikke i god jord

Der lød bla et ramaskrig, engang jeg skrev at lægekonsulent Jens Bang var forstående (i MIN sag) og bad sagsbehandleren om at lade mig være, da jeg ikke kunne arbejdsprøves, og iøvrigt heller ikke havde flere behandlingsmuligheder
Så regnede det ellers ned med, hvor stort et svin han var. Men det kunne jeg jo så ikke bruge til så meget. I min sag var han den eneste gode.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 13:50   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja det er jeg enig i. Jeg har også fortalt om mine gode erfaringer, men de landede bestemt ikke i god jord

Der lød bla et ramaskrig, engang jeg skrev at lægekonsulent Jens Bang var forstående (i MIN sag) og bad sagsbehandleren om at lade mig være, da jeg ikke kunne arbejdsprøves, og iøvrigt heller ikke havde flere behandlingsmuligheder
Så regnede det ellers ned med, hvor stort et svin han var. Men det kunne jeg jo så ikke bruge til så meget. I min sag var han den eneste gode.

Jeg synes også man snakker meget negativt og ingen gode historier.
har ikke haft nogen dårlig oplevelser med sagsbehandler eller anden aktør.
Men har også hele spillet med åbne kort og ikke haft noget at skjule som trold skriver.
lægekonsulenten mangler nogle oplysninger i min sag.
men hvorfor skulle der gå et halvt år før en udtagelsen kommer, Ja min sygdom er sjælden. Men det er vil ikke min fejl.
der mangler dialog mellem de forskellige som sidder i kommunen og den sygemeldte. Det kunne spare rigtig meget tid og misforståelser.
Men som sagt tidligere, forstå jeg ikke nogen snakker om sygdom med deres sagsbehandler. Det har de ingen myndighed til.
Men jeg sagde også ja til en arbejdsprøvning med det samme og uden den mindste tøven. en meget hård periode pågrund af mit heldbred, men uden den var jeg helt sikkert ikke kommet så langt i min sag som nu.
Når så min egen læge ikke mener der er behov for ydeligere undersøgelser og mener alt er belyst.
så stå man vil rimelige stærkt i systemt
venter så et svar fra kommunen om hvad de ønsker, det skal sendes til min egen læge.
det kører selvom jeg venter på en afgørelse på en §17.

Men en ting har jeg lært i gennem mine syv år.
der findes gode og dårlige læger.
de dårlige er netop dem som ikke lytter til en patient. Men bare skriver noget håbløst og ikke sender en videre i systemt hvis det ikke lige er deres område.

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-02-2010 kl. 13:53.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 14:40   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men har også hele spillet med åbne kort og ikke haft noget at skjule
har jeg også altid gjort of fået den hjælp jeg skulle osv kun deverse nej efter paragrf det og det men sådan er det jo heldigvis er min sagsbehandler på min side og hjælper osv alt hun kan hun haft en dårlig sagsbehandler i min tid
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 15:23   #20
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg spiller også altid med åbne kort, og har gjort det i hele min sag, jeg havde også en god sagsbehandler, der var på min side, og kommunens lægekonculent, var også på min side, så de lægekonculenter findes også, men så høre pensionsnævnet bare ikke på dem.

Mtv. håber snart din sag falder i hak, for dig.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beskrivelse af ens sygdomsforløb til ens sag Lupo Alt det andet 6 06-02-2012 22:16
insider beskrivelse østerbro Politik og Samfund 5 06-01-2012 17:25
Psykologattest:Vejl. omsocialt-psykologisk samarbejde, bla. beskrivelse af blanketter gunvor Et godt link! 0 11-02-2011 11:58
Funktions beskrivelse nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 03-06-2010 20:18
funktions beskrivelse buster Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2008 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension