K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2010, 15:08   #11
Tukaer
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Tukaer er ny på vejen
Mange tak for svarene.
Det var også lidt jeg var kommet frem til at det måtte betyde, jeg har bare aldrig hørt om sådan en før.
Og som MTVRV1, sider jeg og tænker, hvad laver sagsbehandleren så ??

Enteneller: Min sag er ude i 1. over tid..., og jeg har været på ressursecenter, på et afklaringssted og i arbejdsprøvning, og haft 4 sagsbehandler og en jobkonsulent, til at klokke i det, midlest talt, det har kommunen givet mig ret i, men det hjælper jo desværre ikke på den tid der er spilt.
Og venter nu på sidst i februar, hvor jeg skal starte til endnu en afklaring, som forhåbenligt ikke også bliver spild af tid, da første overtid er ved at løbe ud...

Jeg ved at en lægekonsulenten har svaret på spørgsmål fra min sasgsbehandler, det har hun fortalt mig, men det har jeg ikke fået tilladelse til at se i mine aktindsigt, så hvor meget eller lidt ved jeg ikke endnu.
Det er kun ud fra et referat, fra et møde jeg var til, hvor jeg kan læse at de skriver at "der vurderes at være behov for yderligere lægelige oplysninger - angiveligt i form af psykiatrisk speciallægeerklæring."

Men pga. dårlige erfaringer med en tidliger lukket kasse, pga. nøl med at få indhentet en lægeerklæring, vil jeg denne gang gerne være lidt foran...
For der er kun 12 uger tilbage ud af de 26, de andre 14, er endnu en gang brugt på nøl...
Og det er jo desværre fuldt lovligt fra kommunens side...
Tukaer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 16:19   #12
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Fagkoordinator

Hej
Her er hvad en fagkoordinator laver:

Det faglige ansvar på lovgivningsområdet
Implementering af ny lovgivning og afgørelser
Sikre, højne og vedligeholde det faglige niveau
Yde faglig sparring til sagsbehandlerne
Deltage i gruppemøder
Koordinere arbejdet på tværs af afdelinger og forvaltninger
Sikre viden om kurser, efteruddannelse m.m.

Desuden har en fagkoordinator næsten altid en socialrådgiveruddannelse.

Håber at du kan bruge mit svar.

Hilsen
Charlotte
charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 16:22   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tukaer Se meddelelser
...... hvad laver sagsbehandleren så ??
De indhenter oplysninger, sætter dig i arbejdsprøvning, har kontakt til borgere osv. osv. De gør papirarbejdet, skriver i journal. De er dem, som afgør og har fået myndighed til at afgøre en sag i sidste ende...

Fagledere, chefer osv... er en overordne, som sørger for god arbejdsgang hos sagsbehandlere osv osv holder møder osv osv, og dem som sagsbehandlere går til, når der er noget, de har brug for hjælp til.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 00:19   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tukaer Se meddelelser

Jeg ved at en lægekonsulenten har svaret på spørgsmål fra min sasgsbehandler, det har hun fortalt mig, men det har jeg ikke fået tilladelse til at se i mine aktindsigt
Det lyder mærkeligt (og så er det sikkert mærkeligt).
Så vidt jeg ved/husker må de ikke tilbageholde akter i forbindelse med aktindsigt uden at forklare hvorfor.

Jeg synes du skal klage (skriftligt) til jobcenterchefen (hvis det altså er jobcentret du hører under) over at du er blevet nægtet fuld aktindsigt, uden oplysning om hvorfor.

Min erfaring er, at hvis først der er noget i en sag der er skredet lidt kan man lige så godt køre det skarpe skyts i stilling, det er det eneste der (måske) virker.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension