K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2010, 08:03   #31
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
For mange år siden havde jeg problemer med en udlejer (faktisk 2) og henvendte mig til en advokat.
Jeg bad ham om at fortælle mig det, inden han gik igang med noget jeg skulle betale for.
Dertil svarede han, at jeg indtil videre var dækket ind af "den offentlige retshjælp", og at den dækkede så længe de forskellige parters advokater blot skrev sammen.
Først når/hvis det kom til et retsmøde blev der tale om at jeg skulle betale for noget.
Og når det kommer dertil har de fleste en indbo- eller familieforsikring hvori der oftest er retshjælp.

Jeg fandt dette om "den offentlige retshjælp":
http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11881

Jeg har ikke tid til at studere det nærmere, men prøv at se om det kan bruges.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 13:14   #32
Aijele
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Aijele er ny på vejen
så nu har jeg snakket med forbrugerstyrelsens hotline
og vi har krav på at se alt de har på os alt har vi krav på at få udspecificeret osv. og da de jo nægter os det mundtligt så skal vi skriftligt bede om alt dokumentation skriftligt hvori vi gir dem 14 dage til at svare os på.
de sagde osse at det var en sag for dem men da de har lang ventetid så ville vi stå bedre med en advokat. de tvivler desuden osse på om de overhovedet må tage vores vand når de ikke har dokumenteret hvorfor vi skylder dem penge. han gav mig nogle numre og nogle råd som vi nu vil prøve ad.
Aijele er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 14:11   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er det vigtigt at få skrevet til dem med det samme, og få brevet af sted jeg ville helt klart skrive til både det lokale vandværk samt det hoved afdelingen og så sørge for at det fremgår af brevet at det er sendt til begge steder samt at i har snakket med forbrugerstyrelsen ...

Det må jo være ganske enkelt bare at skrive til dem at i endnu engang skal anmode dem om at sende en opgørelser over hvor meget i skylder dem samt en udspecificeret regning hvoraf alle poster med dato beløb samt vandmængde fremgår , og så beder i dem om at vente med at lukke for vandet da det endnu ikke er lykkedes for dem at fremsende jeres papir hvor de kan dokumentere deres krav, og skriver pænt til dem at pengene ikke kan skaffes da i ikke kan dokumentere over for kommune eller andre hvad i skylder hvor meget i skylder og hvordan skylden er opstået ...

I ville ikke have en chance hvis ellers kommunen ville hjælpe jer for at få hjælp derfra hvis og så frem der ikke var noget på skrift omkring det ...

og så ville jeg løbe alt hvad rammer og tøj kan holde ned til advokatvagten og søge noget hjælp der , det lyder som det rene mafia vandværk....
  Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 14:15   #34
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aijele Se meddelelser
så nu har jeg snakket med forbrugerstyrelsens hotline
og vi har krav på at se alt de har på os alt har vi krav på at få udspecificeret osv. og da de jo nægter os det mundtligt så skal vi skriftligt bede om alt dokumentation skriftligt hvori vi gir dem 14 dage til at svare os på.
de sagde osse at det var en sag for dem men da de har lang ventetid så ville vi stå bedre med en advokat. de tvivler desuden osse på om de overhovedet må tage vores vand når de ikke har dokumenteret hvorfor vi skylder dem penge. han gav mig nogle numre og nogle råd som vi nu vil prøve ad.
Under alle omstændigheder skal i nok regne med at vandværket lukker på torsdag som de har truet med, uanset forbrugerstyrelsen siger at i har krav på at få udspecificeret.

Det står jo fast at i ikke har betalt for vand siden 2005.

Har i fået sat vandmåler op, så koster det også. Der var en ordning for flere år siden, hvor man inden en fast dato skulle have sat en måler op, og hvor man fik det betalt henvendte man sig inden en fast dato. Gjorde man ikke det, så fik man tvangssat en måler op, på egen regning. Måske har der været et stort gravearbejde.

50.000 er godt nok mange penge for vand, men det lyder ikke usandsynligt - hvis beløbet indeholder opsætning af vandmåler, forbrug af vand i flere år samt omkostninger til den advokat vandværket har haft. Bare dèt at vandværket sender en rykker koster.

Hvad siger jeres naboer, de må da også bøvle med vandværket og deres regningsrod.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 15:14   #35
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Så vidt....

....jeg ved, så er der visse helt basale ting som man ikke må fratage folk, og jeg mener vand er en af dem.

Men prøv at spørge på kommunens tekniske forvaltning.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 16:09   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det må de åbenbart gerne jeg fandt det her

Et privat vandværk kan lukke for vandet ved manglende betaling. Det gælder uanset om der er tale om ejere, lejere, erhverv eller landbrug med husdyr. Der skal altid sendes 1 rykker samt et lukkebrev inden lukning foretages.

Kilde http://www.fvd.dk/Toplinks/FAQ.aspx

Så er spørgsmålet kan vandværket dokumentere at der er sendt en rykker , de må jo have en kopi af rykker samt dato for afsendelse og den må de vel kunne fremvise hvis de har den ,,,
  Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 16:40   #37
Aijele
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Aijele er ny på vejen
så nu har vi talt med en advokat og vi skal til møde med ham mandag morgen kl 11
lød som om han kendte til vandværket i telefonen. så nu må vi se hvad der sker. vil holde denne tråd updated med forløbet
Aijele er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2010, 20:12   #38
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
så nu har vi talt med en advokat og vi skal til møde med ham mandag morgen kl 11
lød som om han kendte til vandværket i telefonen. så nu må vi se hvad der sker. vil holde denne tråd updated med forløbet
lyder godt håber der kommer noget ud af det.men ja desvære må de lukke ofr vand varme osv osv man kan jo bare betale.ved godt i ikke har fået regning.var generalt at de må
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2010, 01:57   #39
mantrordetikke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mantrordetikke er ny på vejen
Hvis man regner det ud fra jeres oplysninger blir det:

4 års vandforbrug = 12500,- = 350 m3 = 958l dagligt vandforbrug ?????
mantrordetikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2010, 02:17   #40
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis i bor i eget hus, så kan i se på opgørelsen af jeres ejendomsskat hvad i har betalt for vandafledning. Der vil stå hvor mange m3 i har betalt for og det tal skal stemme overens med det antal m3 vandværket kræver betaling for.

En m3 vand koster mellem 5,34 kr. og 23,79 kr. pr. m3 alt afhængig af hvor man bor i Danmark - hertil skal lægges 6,25 kr. i afgift til staten. Altså koster en m3 mellem 11,59 kr. og 30,04 kr. for 1 m3.
Oveni det skal der hvert år betales en målerafgift - nogen steder er den 0 kr. pr. år andre steder 1.500 kr. pr. år.

Med den dyreste målerafgift, pris på vand og 140m3 pr. år, så vil jeres regning ikke kunne komme over 23.000 kr. for 4 år. Hvis inkassofirmaet har droppet deres sag fordi der manglede dokumentation, så kan vandværket IKKE kræve de omkostninger dækket. Det de så kan kræve betaling for er rykkergebyrer og renter.

Rykkergebyret må maksimalt være på 100 kr. pr. rykker ifølge gældende lovgivning. Renterne vil ikke kunne løbe op i ret meget mere end 2000 kr. pr. år - eller 8.000 kr. i alt. Det giver 31.000 kr. i manglende betaling for vandforbrug og renter. Så er der 19.000 kr. tilbage til rykkergebyrer - de skal altså have sendt jer 1900 rykkere til jer........
Eller også har i nogen sindssygt høje priser hos jer.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
a conto varme og vand andersand10 Alt det andet 6 26-04-2013 22:20
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
vand og varme i lejlighed ? andersand10 Alt det andet 27 17-04-2012 17:18
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension