K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2010, 11:10   #51
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa er bare så nervøs , usikker og bange for at komme i praktik igen har helt ondt i maven og gør det jo ikke bedre at man har en tarmsygdom. Nå men skal til møde dernede her på næste torsdag bare for lige at hilse og sige hej og sådan også med start ugen efter men er bange for at presse med selv til flere timer da jeg ved det ender galt med en deprission osv ígen magter det simpelthen ikke og mit overskud til at komme i praktik er nu heller ikke for godt da vi står med en flytning omkring hjørnet men skal jo ud i praktik også er det bare med at få det overstået og få lavet den ansøgning til pension
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 11:46   #52
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja Nille, sådan skal du se på det Det er faktisk ikke så dårligt at du også skal flytte osv. , sådan at både du og vejleder samt din åndssvage sagsbehandler får et reelt billede af hvad du magter og ikke magter, for du skal også huske at du skal være noget værd, når du kommer hjem

Livet kører jo ikke efter en bog, vel? Vi flytter, der sker ting i familien, så skal man lige til et par undersøgelser, så er der lige en regning der er kommet forkert, sådan at man ikke har fået betalt eller omvendt; men som medfører at man skal ringe, skrive osv. alt sammen ting man ofte foretager sig i fritiden, og det skal der være plads og kræfter til samtidigt med at der er det huslige, og så skal der altså også være tid og kræfter til bare at være menneske (restituere sig)!!!

Jeg ved godt at mange sagsbehandlere presser den syge borger; men her skal du altså ikke lade dig skræmme til noget du ikke kan klare! Her er det sagsbehandleren der handler åndssvagt, for hvis du presser dig selv for meget, og du lige klarer arbejdsprøvningen fordi du bliver presset, jamen så har vi misæren med borgeren der er vurderet over hvad borgeren rent faktisk kan holde til og både kommune, borger og kommende arbejdsgiver bliver snydt og borgeren bliver bare endnu mere syg

Derfor er det vigtigt at du møder op når du kan, går når du kan mærke at nu kniber det og blæser på hvad en ikke særlig kløgtig sagsbehandler siger og truer med .... Godt du har en god vejleder .... Hæld dit hovede til hende, for hun er den klogeste af de to

Jeg synes så også det godt nok er frækt, at du har været i så mange arbejdsprøvninger, "der ikke tæller"; men det kan du ikke rigtig bruge til noget nu; men nu SKAL den arbejdsprøvning tælle, så du slipper for at blive jaget mere rundt i det kommunale cirkus, så skriv endelig jobdagbog osv. samt skriv også noget om, hvordan du har det, når du kommer hjem , så du også selv opdager om du igen har presset dig selv for hårdt eller ladet dig presse

Prøv at tage den arbejdsprøvning som en oplevelse og lad ikke den sagsbehandler skræmme dig, for det tror jeg, er det der gør, du har det så dårligt (det hjælper i hvert fald ikke), for du kan jo ikke mere end du kan
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 19:49   #53
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa kom til at tænke på hvordan er det lige med arbejdsprøvning skal jo fører dagbog osv, da jeg som regle godt kan arbejde de 3 timer dagligt uden at arbejdsgiver kan mærke noget på mig men lige så snart jeg kommer hjem melder trætheden sig og de andre skavanker også er jeg ikke til noget mere den dag, det skal sagsbehandleren vel også tage udgangspunkt i hvordan det er med helbredet når man er færdig på jobbet ikke altså hvordan man også har det når man er færdig med dagen i arbejdsprøvning, håber i forstår :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:21   #54
jensen79
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Lokation: VEstsjælland
Indlæg: 35
Styrke: 15
jensen79 er ny på vejen
Hejsa

Jeg er selv lige startet i første praktik på revalideringsydelse og fik afvide af min konsulent, som jeg har fundet stedet i samarbejde med, at loven er "ligeglad" med hvordan man har det efte arbejde, det er hvordan man har det på arbejde. Den synes jeg var lidt hård at få smidt i hovedet, da jeg som dig også godt kan klare nogle timer på arb, men pludselig blir det for meget og så kan man være helt færdig resten af dagen.

Men ved ikke hvad oplevelser andre har, det er blot det som jeg fik stukket i hovedet

mvh Jensen
jensen79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:38   #55
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa kom til at tænke på hvordan er det lige med arbejdsprøvning skal jo fører dagbog osv, da jeg som regle godt kan arbejde de 3 timer dagligt uden at arbejdsgiver kan mærke noget på mig men lige så snart jeg kommer hjem melder trætheden sig og de andre skavanker også er jeg ikke til noget mere den dag, det skal sagsbehandleren vel også tage udgangspunkt i hvordan det er med helbredet når man er færdig på jobbet ikke altså hvordan man også har det når man er færdig med dagen i arbejdsprøvning, håber i forstår :-)
Det er arbejdsevnen, de skal se på, og ja, de skal også huske på, at man skal have lov at have kræfter i hjemmet, når man kommer hjem til sin familie.
Se arbejdsevnemetoden:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Derfor er en ressourceprofil vigtig.

Der er flere gode links under Nyttige Links.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:52   #56
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa har fået lavet rp og der står der også at jeg skal have overskud til det der hjemme da jeg har en psykisk syg kæreste som der skal være overskud til når han har det skidt og at jeg nemt knækker sammen hvis timerne er får mange mere end de 3 timer max pr dag. så er det vel det de skal bruge eller ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 20:58   #57
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa har fået lavet rp og der står der også at jeg skal have overskud til det der hjemme da jeg har en psykisk syg kæreste som der skal være overskud til når han har det skidt og at jeg nemt knækker sammen hvis timerne er får mange mere end de 3 timer max pr dag. så er det vel det de skal bruge eller ?
ja de skal tage hensyn til det, når det står i ressourceprofilen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 21:45   #58
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
ja de skal tage hensyn til det, når det står i ressourceprofilen
defor er det vigtigt at man kægger kortene på bordet og får alt med i den ressourceprofil og ikke render og leger superman men selføgelig også presse en selv lidt for en selv ikke komunen man skla heller ikke bare give op
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 22:36   #59
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa kom til at tænke på hvordan er det lige med arbejdsprøvning skal jo fører dagbog osv, da jeg som regle godt kan arbejde de 3 timer dagligt uden at arbejdsgiver kan mærke noget på mig men lige så snart jeg kommer hjem melder trætheden sig og de andre skavanker også er jeg ikke til noget mere den dag, det skal sagsbehandleren vel også tage udgangspunkt i hvordan det er med helbredet når man er færdig på jobbet ikke altså hvordan man også har det når man er færdig med dagen i arbejdsprøvning, håber i forstår :-)
Netop derfor er det vigtigt at du skriver dagbog om både din arbejdstid og din fritid, sagsbehandleren kan se sammenhængen.

Et eks. på hvordan min dagbog kunne se ud da jeg var i praktik:

Kl. 6 vækkeuret ringer, på badeværelset, vække børn, spise
morgenmad. 4

kl. 7.30 Følge knægten til skole, lufte hund 4

ca. 8.30 Hjemme igen, ligge et kvarter, sortere vasketøj og starte
vaskemaskinen. 5

9.20 Afsted til praktik o.s.v. o.s.v. o.s.v. 5

Tallene til højre er mit smerteniveau, i henhold til min smerteskala.

Sidst redigeret af Trold; 31-01-2010 kl. 22:40.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2010, 00:01   #60
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
må være ærlig her kan ikke huske om du havde smerte problemer da du har en del post men har du smerter osv så snak med din læge om at komme på skagens gig og rygcenter du vil ikke for tryde det 3 uger hvor der er alt den hjælp der er selv en social rådgiver der kan give dig lov paragraffer osv.jeg har fået stol osv ud af at være der oppe du lære sådan set ag gå igen fra 0 af der har de også en slag smerte skema og efter du kommer hjem følger de op på det for at se om du har fået det bedre være osv .men er det kun psysisk skal du abre se bort fra min post
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For godt til at være sandt ! Fagligt kursus, hvor der tages hensyn til, at man er FP. JoEur Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 16-07-2013 16:41
se hvor mange på ftp i kommuner østerbro Politik og Samfund 7 25-04-2013 19:14
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension