K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2018, 17:07   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
På den korte bane er det måske rigtigt, men på den lange bane vil det være som at tisse i busserne for at holde varmen.

Man bliver nødt til at bide tænderne sammen og få en retvisende praktik, for at komme videre.
Det kan jo i princippet også være for ens egen skyld.
Jeg havde en del usikkerhed ang hvordan jeg ville klare det over mere end 3 mdr. For jeg var vant til en nedtur efter 3 mdr. (Muligvis fordi mange kommunale forløb varer 3 mdr, så jeg stressede over hvad der så skulle ske).
Mine 2x ½ års arbejdsprøvninger viste netop også mig selv, at jeg godt kunne klare længere tid

Men ja, man må nok gøre op med sig selv om man vil afprøve det i arbejdsprøvning eller i et muligt fleksjob
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2018, 18:03   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
På den korte bane er det måske rigtigt, men på den lange bane vil det være som at tisse i busserne for at holde varmen.

Man bliver nødt til at bide tænderne sammen og få en retvisende praktik, for at komme videre.
Mener du, at mit råd, om at fokusere på fleks-tilkendelse, og så afvente yderligere bedømmelse af arbejdsevne, er som, at tisse i bukserne?

Hvorfor?

Hvis kommunen er tilfreds med resultatet af praktikken og vil tilkende fleks, så er det dælme da bare med, at takke pænt "ja"

I sidste ende skal Zeawen's arbejdsevne såmænd nok blive vurderet korrekt, den side af sagen kan der slet ikke være i tvivl om.
Men der er da forskel på, om man skal være på kontanthjælp under denne vurdering, eller om man skal være på ledighedsydelse, omend den vil være på kontanthjælpsniveau.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det kan jo i princippet også være for ens egen skyld.
Jeg havde en del usikkerhed ang hvordan jeg ville klare det over mere end 3 mdr. For jeg var vant til en nedtur efter 3 mdr. (Muligvis fordi mange kommunale forløb varer 3 mdr, så jeg stressede over hvad der så skulle ske).
Mine 2x ½ års arbejdsprøvninger viste netop også mig selv, at jeg godt kunne klare længere tid

Men ja, man må nok gøre op med sig selv om man vil afprøve det i arbejdsprøvning eller i et muligt fleksjob
Vi kan vel godt være enige om, at der er nogle økonomiske fordele ved, at være bevilget fleksjob fremfor, at være på kh.

Hvis Zeawen siger "ja tak" til fleksjobbet nu, og får det hele på papir, så kan han/hun jo til enhver tid lufte sin bekymring m.h.t. stabilitet i arbejdsevnen, og så har kommunen 2 muligheder. Enten kan de finde en praktik uden udsigt til job, udelukkende for at få arbejdsevnen vurderet, eller de kan finde en praktik i en virksomhed, hvor der er mulighed for job bagefter hvis det hele fungerer.

Jeg kan slet ikke se problemet. Vær venlig og fortæl mig hvad problemet kan være, hvis der er et.

Jeg synes jo det er en rigtig god ting, at have styr på økonomien.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2018, 18:08   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Vi kan vel godt være enige om, at der er nogle økonomiske fordele ved, at være bevilget fleksjob fremfor, at være på kh.

Hvis Zeawen siger "ja tak" til fleksjobbet nu, og får det hele på papir, så kan han/hun jo til enhver tid lufte sin bekymring m.h.t. stabilitet i arbejdsevnen, og så har kommunen 2 muligheder. Enten kan de finde en praktik uden udsigt til job, udelukkende for at få arbejdsevnen vurderet, eller de kan finde en praktik i en virksomhed, hvor der er mulighed for job bagefter hvis det hele fungerer.

Jeg kan slet ikke se problemet. Vær venlig og fortæl mig hvad problemet kan være, hvis der er et.

Jeg synes jo det er en rigtig god ting, at have styr på økonomien.
Ja helt bestemt
Hvis valget står mellem kontanthjælp og ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau, ville jeg klart vælge det sidste.
Der er langt flere ting man går og stresser over på kontanthjælp. Og det at blive afklaret, det gør virkelig også noget.

Var bare for at sige, at jeg kender den usikkerhed
Men ja, det kan jo netop justeres senere.
Jeg havde f.eks. 6 timer 100% effektiv i sidste arbejdsprøvning. Er pt ansat 6 timer med 50% effektivitet til at starte med, blandt andet fordi jeg har ½ times pause pr dag. (arbejder to dage om ugen).
De ville hellere starte der, og så kunne vi justere op senere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2018, 22:50   #14
Zeawen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 14
Styrke: 7
Zeawen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som jeg forstår dig, så har kommunen vurderet din arbejdsevne, så er du kommet i tvivl om du kan klare det på længere sigt, og nu har du fortalt kommunen om din tvivl.

Og derudfra vil jeg anbefale dig, at holde den tvivl for dig selv.

Som jeg forstår det, så kommer du fra kontanthjælp, hvor du er underlagt en masse besværlige regler, bl.a. må du ikke have formue, og hvis du tjener lidt penge, så bliver du modregnet.

Se fleks som en vej væk fra kontanthjælp, og hold dit fokus dér.

Den dag du finder et fleksjob, så skal kommunen ind over, de skal bl.a. sørge for, at dine skånebehov bliver respekteret.
Oftest starter man med en praktikperiode, hvor du får den sædvanlige ydelse fra kommunen (så det er gratis for arb.giver), og den praktik er netop beregnet til, at finde ud af hvad du kan i netop dét job.

Og hvis du læser gamle tråde om fleks herinde på k10, så kan du se, at det jævnligt har været tråde med fleksjobbere, der er blevet dårligere og er nødt til, at gå ned i tid, eller finde et andet fleksjob.

Så tag det helt roligt, hold fokus på, at få bevilget fleksjob.

Hvis problemet er, at du mener du kan være berettiget til førtidspension, så skal du vide, at din arb.evne skal være nedsat til næsten ingenting, før du får førtidspension.

Og så skal du vide, at fleks er ca. halvvejen til fp. Fordi, at når du bliver bevilget fleks, så har kommunen erkendt, at din arbejdsevne er nedsat. og at du ikke kan klare dig på det ordinære arb.marked.



Dette ville jeg ikke gøre, for så fastholdes du på kontanthjælp.

Igen, hold fokus på, at blive visiteret til fleks. Resten kommer senere.
Tusind tak for dit svar! Det var lige en dosis af det information jeg syntes jeg havde brug for, og som jeg havde ønsket mine rådgivere ville have givet mig, inden jeg begyndte at panikke eller skabe problemer.

Jeg mener i øvrigt bestemt ikke jeg er berettiget til førtidspension, men jeg var bange for at blive visiteret til noget som jeg ikke mente jeg ville kunne klare på lang sigt.



Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
På den korte bane er det måske rigtigt, men på den lange bane vil det være som at tisse i busserne for at holde varmen.

Man bliver nødt til at bide tænderne sammen og få en retvisende praktik, for at komme videre.
Tak for svar! Som jeg kan forstå på Vovse, har jeg ganske enkelt manglet information. Jeg vil give dig ret i at selvfølgelig skal man ikke blive godkendt til 20 timer, hvis man reelt kun kan arbejde 10. Men i mit tilfælde drejer det sig måske om en halv til en hel time om ugen som jeg måske ville være sat for højt til. Derfor havde jeg et behov for at vide at hvis det var sådan det var, at så KUNNE det blive sat ned. Men når der er en start op procedure med praktik og afprøvning inden eventuel fastansættelse, så er det jo der jeg kan finpudse hvad jeg eventuelt tror jeg kan klare indenfor det givne job. Så jeg tænker bestemt ikke at jeg "tisser i bukserne" i mit tilfælde, ved måske lige at give den en skalde, for også at komme af kontantjælpen, og videre til nogle andre mennesker, jeg forhåbentlig ikke skal slåsse så meget med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ja helt bestemt
Hvis valget står mellem kontanthjælp og ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau, ville jeg klart vælge det sidste.
Der er langt flere ting man går og stresser over på kontanthjælp. Og det at blive afklaret, det gør virkelig også noget.

Var bare for at sige, at jeg kender den usikkerhed
Men ja, det kan jo netop justeres senere.
Jeg havde f.eks. 6 timer 100% effektiv i sidste arbejdsprøvning. Er pt ansat 6 timer med 50% effektivitet til at starte med, blandt andet fordi jeg har ½ times pause pr dag. (arbejder to dage om ugen).
De ville hellere starte der, og så kunne vi justere op senere
Det er godt at høre. Tak for svar! Det har givet mig noget mere ro på. Der er nemlig mange ting man går og stresser over på kontanthæjlp, som jeg håber vil blive lettet lidt når jeg engang ikke er på det længere, som måske i sidste ende vil øge min stabilitet også.
Zeawen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2018, 11:04   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ja helt bestemt
Hvis valget står mellem kontanthjælp og ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau, ville jeg klart vælge det sidste.
Der er langt flere ting man går og stresser over på kontanthjælp. Og det at blive afklaret, det gør virkelig også noget.

Var bare for at sige, at jeg kender den usikkerhed
Men ja, det kan jo netop justeres senere.
Lige præcis.

Som sædvanlig er vi helt enige.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zeawen Se meddelelser
Tusind tak for dit svar! Det var lige en dosis af det information jeg syntes jeg havde brug for, og som jeg havde ønsket mine rådgivere ville have givet mig, inden jeg begyndte at panikke eller skabe problemer.
Det var så lidt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zeawen Se meddelelser
Jeg vil give dig ret i at selvfølgelig skal man ikke blive godkendt til 20 timer, hvis man reelt kun kan arbejde 10.
Jeg kan ikke se, at det gør nogen forskel.

Hvis kommunen vil visitere en kh-modtager med nedsat arbejdsevne til fleks, så er det min helt klare holdning, at personen bør tage imod det.
Og så kan yderlige afklaring foregå på ledighedsydelse.

I 2007 var jeg i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og til trods for, at jeg i arb.prøvningen viste, at jeg max. kunne klare 8 timer pr. uge (som dengang berettigede til fp), så blev jeg visiteret til fleks med påstand om, at min arbejdsevne var på 20 timer pr. uge.

Så man skal dælme da bare være glad hvis man har en kommune, der arbejder i borgerens favør.

Hvis en borger med meget lav arbejdsevne (ganske få timer, ja endda minutter), så kan borgeren visiteres til fleks hvis det vurderes, at arbejdsevnen kan udvikles, for denne udvikling må gerne foregå i fleksjob.

Så jeg kan ærligt talt ikke se problemet i, at yderligere vurdering af arbejdsevnen foregår i fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2018, 12:47   #16
Zeawen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2018
Indlæg: 14
Styrke: 7
Zeawen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Lige præcis.

Som sædvanlig er vi helt enige.



Det var så lidt.



Jeg kan ikke se, at det gør nogen forskel.

Hvis kommunen vil visitere en kh-modtager med nedsat arbejdsevne til fleks, så er det min helt klare holdning, at personen bør tage imod det.
Og så kan yderlige afklaring foregå på ledighedsydelse.

I 2007 var jeg i arb.prøvning på et beskyttet værksted, og til trods for, at jeg i arb.prøvningen viste, at jeg max. kunne klare 8 timer pr. uge (som dengang berettigede til fp), så blev jeg visiteret til fleks med påstand om, at min arbejdsevne var på 20 timer pr. uge.

Så man skal dælme da bare være glad hvis man har en kommune, der arbejder i borgerens favør.

Hvis en borger med meget lav arbejdsevne (ganske få timer, ja endda minutter), så kan borgeren visiteres til fleks hvis det vurderes, at arbejdsevnen kan udvikles, for denne udvikling må gerne foregå i fleksjob.

Så jeg kan ærligt talt ikke se problemet i, at yderligere vurdering af arbejdsevnen foregår i fleksjob.
Jeg forstår din pointe, og er også enig. Jeg har uden tvivl taget det hele for bogstaveligt. Men I har helt sikkert givet mig mere ro på, med den viden at yderligere afklaring sker efter en godkendelse til fleks også. Så må jeg bare hænge i nu indtil det kommer.
Zeawen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2018, 11:12   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zeawen Se meddelelser
Jeg forstår din pointe, og er også enig. Jeg har uden tvivl taget det hele for bogstaveligt. Men I har helt sikkert givet mig mere ro på, med den viden at yderligere afklaring sker efter en godkendelse til fleks også. Så må jeg bare hænge i nu indtil det kommer.
Det er også en svær verden at færdes i.

Held og lykke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2018, 15:17   #18
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Hvis en borger med meget lav arbejdsevne (ganske få timer, ja endda minutter), så kan borgeren visiteres til fleks hvis det vurderes, at arbejdsevnen kan udvikles, for denne udvikling må gerne foregå i fleksjob.

Så jeg kan ærligt talt ikke se problemet i, at yderligere vurdering af arbejdsevnen foregår i fleksjob.
Jeg skulle netop argumentere for udvikling i arbejdsevnen inde ved teamet (fordi jeg gerne ville have fleks). Og der fik jeg på en pænt formuleret måde sagt, at det at ikke have kommunen i nakken og være i kommunale forløb, frygt for skift af sagsbehandlere osv, ville nok kunne øge min arbejdsevne lidt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2018, 10:25   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg skulle netop argumentere for udvikling i arbejdsevnen inde ved teamet (fordi jeg gerne ville have fleks). Og der fik jeg på en pænt formuleret måde sagt, at det at ikke have kommunen i nakken og være i kommunale forløb, frygt for skift af sagsbehandlere osv, ville nok kunne øge min arbejdsevne lidt
Super godt argument.

Og så er det jo ikke engang løgn, at vi påvirkes utroligt af, at kæmpe med systemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2018, 10:36   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Super godt argument.

Og så er det jo ikke engang løgn, at vi påvirkes utroligt af, at kæmpe med systemet.
Jeg frygtede nok bare lidt, at de ville tage det som en kritik af kommunen :P
Jeg havde dog inden da snakket om hvor glad jeg var for mit ressourceforløb. Så det var nok det der gjorde stemningen lidt mildere :P
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension