K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2016, 20:23   #1
g h-m
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
g h-m er ny på vejen
hjælp mig med at forstå

jeg vil gerne vide ,
er lige blevet 65 og har været i flex job i ca 13 år har betalt flexydelses bidrag ( altså været til rådighed for arbejdsmarkedet , blev dog fyret fra mit job som 63 årig ) går så over på folkepension og her kommer mit spørgsmål , alle andre der bliver på arbejdsmarkedet til de er 65 for en bonus på jeg tror omkring hundrede tusind hvorfor gør jeg ikke det ?
g h-m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 21:20   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af g h-m Se meddelelser
...her kommer mit spørgsmål , alle andre der bliver på arbejdsmarkedet til de er 65 for en bonus på jeg tror omkring hundrede tusind hvorfor gør jeg ikke det ?
Hvem får de den af ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 22:41   #3
Anny
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2015
Indlæg: 38
Styrke: 10
Anny er ny på vejen
Jeg interesserer mig også for emnet, men kan ikke gennemskue alle de forskellige "ordninger" vi har fået "tilbudt" gennem tiden. ved simpel googling kom dette frem:
http://bf.dk/service/senior/oekonomiske%20incitamenter
Anny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 23:01   #4
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Et hul i loven

efterlader fleksjobbere uden bonus, ved overgang til folkepension, uden at benytte sin fleksydelses mulighed.

"Alle andre", er efterlønsmodtagere, der får deres efterløn fra A-kassen.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 08:12   #5
g h-m
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
g h-m er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af g h-m Se meddelelser
jeg vil gerne vide ,
er lige blevet 65 og har været i flex job i ca 13 år har betalt flexydelses bidrag ( altså været til rådighed for arbejdsmarkedet , blev dog fyret fra mit job som 63 årig ) går så over på folkepension og her kommer mit spørgsmål , alle andre der bliver på arbejdsmarkedet til de er 65 for en bonus på jeg tror omkring hundrede tusind hvorfor gør jeg ikke det ?
ydermere har jeg betalt ind til efterløn lige fra starten , dem spurgte jeg kommunen om jeg kunne få udbetalt , men nej dem beholdte de , jeg kunne ikke både få mine efterløn indbetaling og flex , men jeg har da ikke bedt om at blive syg
g h-m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 10:07   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du har da aldrig stået til rådighed for arbejdsmarkedet i relation til fleksydelse. Ptøv at læse om emnet på borger.dk

Fleksydelse er en fortsættelse af efterlønsordningen, når man går på flex.
Med din alder er det en forudsætning, du har optjent anciennitet i efterlønsordningen.

Nej goderne fra efterlønsordningen eksisterer ikke i fleksydelsesordningen. Efter sigende helt bevidst fra lovgivernes side.

Men læs om ordningen og hvornår man kan gå på folkepension på fx borger.dk.

Hvordan kan du gå på folkepension som 63 åriig?

NB Jo du kan og har altid kunnet få din efterlønsindbetaling udbetalt og træde ud af ordningen og det er frivilligt om man vil indbetale til fleksydelsesordningen, som du heller ikke kan anvende til noget, hvis du er på folkepension.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 11:13   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hej g-h-m

Velkommen til k10.

M.h.t. bonus, er det kun for folk i ordinært arbejde.

Som jeg forstår det, har du betalt efterlønsbidrag OG fleksydelsesbidrag, UDEN at benytte dig af muligheden for at få glæde af de indbetalte beløb, da du er forblevet på "arbejdsmarkedet".

Når du overgår til folkepension, vil du automatisk få de indbetalte beløb sat ind på din nemkonto.

Se disse link : http://www.ckaask.dk/Borger/~/link.a...5E992DD57&_z=z
Når du har nået folkepensionsalderen, betaler a-kassen af sig selv efterlønsbidraget kontant tilbage til dig, hvis du hverken har fået efterløn eller har optjent til præmie.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=172832

§ 31.Stk. 3. En person, der har indbetalt fleksydelsesbidrag, og som har nået folkepensionsalderen, jf. lov om social pension, uden at have fået fleksydelse, skal have det indbetalte bidrag tilbage kontant.

Det burde gå helt af sig selv via Udbetaling Danmark, men du må nok lige selv holde øje med det.

Hilsen Florken

NB. Du skal dog betale afgift / skat af beløbene.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 05-09-2016 kl. 11:15. Årsag: Glemte afgiften
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 11:30   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af g h-m Se meddelelser
ydermere har jeg betalt ind til efterløn lige fra starten , dem spurgte jeg kommunen om jeg kunne få udbetalt , men nej dem beholdte de , jeg kunne ikke både få mine efterløn indbetaling og flex , men jeg har da ikke bedt om at blive syg
Jeg har fra udbetaling Danmark fået oplyst at jeg kan få fleksydelesbidraget udbetalt, når jeg er blevet anekendt som folkepensionist.
Men nu er det lidt tid siden, og som jeg erindrer det bliver der dog fratrukket noget.

Samtidig blev jeg også oplyst, at jeg ville få de indbetalte beløb til efterlønnen udbetalt fra A-Kassen. Det har jeg dog endnu ikke undersøgt med A- kassen.

Det er jo ikke kommunen der har hånd og halsret over efterlønsbidraget. De er jo indbetalt til ens A- kasse.

Hvad er det for nogle penge man kan få udbetalt, som almindelig lønmodtager? Kan du konkretisere det lidt nærmere!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2016, 11:38   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Det kan du læse om her : https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1842854
Og her : http://bf.dk/service/senior/oekonomiske%20incitamenter
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2016, 04:56   #10
g h-m
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
g h-m er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du har da aldrig stået til rådighed for arbejdsmarkedet i relation til fleksydelse. Ptøv at læse om emnet på borger.dk

Fleksydelse er en fortsættelse af efterlønsordningen, når man går på flex.
Med din alder er det en forudsætning, du har optjent anciennitet i efterlønsordningen.

Nej goderne fra efterlønsordningen eksisterer ikke i fleksydelsesordningen. Efter sigende helt bevidst fra lovgivernes side.

Men læs om ordningen og hvornår man kan gå på folkepension på fx borger.dk.

Hvordan kan du gå på folkepension som 63 åriig?

NB Jo du kan og har altid kunnet få din efterlønsindbetaling udbetalt og træde ud af ordningen og det er frivilligt om man vil indbetale til fleksydelsesordningen, som du heller ikke kan anvende til noget, hvis du er på folkepension.
der står jeg blev fyret som 63 og der står jg er blevet 65 og er gået på pension
g h-m er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension