K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2010, 22:46   #1
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
møj vej

Ja emnet er lidt specielt men jeg bor på en privat fællesvej vejen består af grus men kommunen har forpligtiget sig til og vedligeholde den men hver år skal jeg kæmpe med kommunen om de skal reparere den, nu sider jeg i rullestol og vejen er i sådan en stand at jeg ikke kan komme ud da der er meget tungtrafik og normal trafik at den er kørt helt op og fuld af huller.
Jeg skriver og skriver til kommunen om de burde kikke på den men ingen reaktion andet snakken frem og tilbage om hvem der skal og ikke skal.
Jeg overvejer om jeg skal bekoste en advokat men er lidt bange for at det ikke ændrer på noget andet end jeg står med en regning og næste år står jeg med samme problem igen.
Hvad pokker gør jeg for en gang for altid at få styr på det.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 23:11   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej pinballs

Kender ikke din grusvej, men hvad med renovationsarbejderne kan du få dem med dig... -hvis du kan, plejer det at gå hurtigt
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 23:53   #3
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
De kører i lastbil og spandene står lige ved vejen, men hele vinteren er der ikke fjernet renovation da vejen ikke blev ryddet det ved kommunen også godt men igen ingen reaktion, jeg har ellers spurgt om de modregnede renovation nu de havde sparet rydning, så jeg blev kompenseret lidt men igen deres standart svar vi kikker på det.
ja jeg har tilbudt dem og overtage vedligeholdesen da jeg så vil sætte et privatvej skildt op og fra bede trafik da den så ikke vil lide under alt det trafik, men hører intet.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 00:04   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikke noget bøvl.

Prøv at sende en ansøgning om handicap-kørsel og skriv, hvorfor du har brug for det.

Så er der måske nogen, der får øje på problemet.

Kommunerne skal jo sikre adgangsveje for bevægelseshæmmede.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 01:06   #5
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Det har jeg gjort da det har de da ind set men med flextrafik koster det 35 kr i start gebyr og det begge veje så en tur i brugsen der ligger 500 meter væk vil koste mig 70 kr men selvfølgelig hvis de vil betale det er det ok med mig. men grotesk at det skal så langt ud at det det ene udvalg sparer sætter det andet til.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 03:33   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Sikke noget bøvl.

Prøv at sende en ansøgning om handicap-kørsel og skriv, hvorfor du har brug for det.

Så er der måske nogen, der får øje på problemet.

Kommunerne skal jo sikre adgangsveje for bevægelseshæmmede.

kan du ikke linke til et sted hvor der står noget om det ,rent lovmæssigt
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 04:14   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I Danmark har vi tilsluttet os handicapkonventionen....og i den står der om Tilgængelighed...

Citat:
Artikel 9
Tilgængelighed
1. Med henblik på at gøre det muligt for personer med handicap at få et selvstændigt liv og deltage fuldt ud i alle livets forhold skal deltagerstaterne træffe passende foranstaltninger til at sikre, at personer med handicap på lige fod med andre har adgang til de fysiske omgivelser og transportmuligheder, den information og kommunikation, herunder informations- og kommunikationsteknologi og -systemer, og de øvrige faciliteter og tilbud, der er åbne for eller gives offentligheden, både i byområder og i landdistrikter. Disse foranstaltninger, som omfatter identifikation og afskaffelse af hindringer og barrierer for tilgængelighed, gælder bl.a. for:
a) bygninger, veje, transportmuligheder og andre indendørs og udendørs faciliteter, herunder skoler, boliger, sygehuse og andre sundhedsfaciliteter og arbejdspladser,
b) informations- og kommunikationstjenester samt andre tjenester, herunder elektroniske tjenester og nødberedskab.
Kilde: http://www.k10.dk/media/handicapkonvention_dansk.pdf fundet under Nyttige Links
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 05:37   #8
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
takker....det vil jo i princippet sige at jeg kan bede det offentlige om snerydning, her i vinter har vi været belemret med ialt mere end 2.5 meter,...og der er ikke en eneste af de andre beboere der har løftet en finger
de har i stedet blot parkeret ved hovedvejen....fik fra 16/12 - helt ind i april ingen post, fik fjernet dagrenovation en gang i samme periode
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 10:04   #9
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Hvad er så konsekvensen for kommunen hvis de ikke efterlever konvetionen er der nogen og hvor skal man klage.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 14:02   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan læse en masse om tilgængelighed her:

Citat:
Tilgængelighed er et nøglebegreb i arbejdet med at skabe bedre forhold og øget ligebehandling for personer med funktionsnedsættelser.

At noget er tilgængeligt vil sige, at personer med funktionsnedsættelser kan få adgang til samme ydelser, ting og fysiske færden som personer uden funktionsnedsættelser. Tilgængelighed er et bredt begreb, der bl.a. dækker over tilgængelighed til bygninger, til offentlige transportmidler, til hjemmesider og it-systemer. At man også internationalt forstår begrebet tilgængelighed meget bredt, fremgår af artikel 9 om tilgængelighed i FN-konventionen om rettigheder for personer med handicap.

http://www.clh.dk/index.php?id=1417
Der er meget lidt lovgivning, der sikre tilgængelighed for personer med funktionsnedsættelser, men på mange områder findes der anbefalinger, som kan bruges. Til gengæld er der mange udfordringer i forhold til at få tilgængeligheden gennemført i praksis.

http://www.clh.dk/?id=813

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension