K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2010, 21:32   #1
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Flexjob - antal timer - Århus Kommune

Hej kloge mennesker.

Det ser nu ud til at jobcenteret er nået frem til at min situation er varig...! Hurra....! Efter mere end 3 år uden forbedring var det ret hårdt at gå og vente på 'at det jo nok gik over'.

Nu skal jeg så i arbejdsprøvning for at se hvor stor min arbejdsevne/arbejdsevnerest er. Og så har jeg hørt det er meget forskellig fra kommune til kommune, hvor de skiller imellem førtidspension og flexjob. Så er der nogen herinde, der kan svare på hvor grænsen går i Århus? Min 1.arbejdsprøvning viste at jeg ikke kunne arbejde mere end 6-10 timer ugenligt. Det vil i nogle kommuner (så vidt jeg har forstået) pege på FTP, men det i andre vil pege på flex.

Nogen, der ved noget om den slags?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 21:36   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tja kan fortælle dig 6-10 timer ugenligt er rent tilsætning for en arbejdeskiver så er det er det sikkert fp generalt uder 15 tiemr er tilsætning for en arbejdsskiver at ansætte en flexjobber
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 22:05   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Hej kloge mennesker.

Det ser nu ud til at jobcenteret er nået frem til at min situation er varig...! Hurra....! Efter mere end 3 år uden forbedring var det ret hårdt at gå og vente på 'at det jo nok gik over'.

Nu skal jeg så i arbejdsprøvning for at se hvor stor min arbejdsevne/arbejdsevnerest er. Og så har jeg hørt det er meget forskellig fra kommune til kommune, hvor de skiller imellem førtidspension og flexjob. Så er der nogen herinde, der kan svare på hvor grænsen går i Århus? Min 1.arbejdsprøvning viste at jeg ikke kunne arbejde mere end 6-10 timer ugenligt. Det vil i nogle kommuner (så vidt jeg har forstået) pege på FTP, men det i andre vil pege på flex.

Nogen, der ved noget om den slags?
hej

du mener effektiv arbejde 6-10 timer om ugen eller ... hvor mange timer har du arbejdet om dagen
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 22:09   #4
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

du mener effektiv arbejde 6-10 timer om ugen eller ... hvor mange timer har du arbejdet om dagen
Jeg har ikke været i jobtræning endnu. Jeg har deltaget i et afklaringsforløb og kunne i den forbindelse deltage i 6-10 timer ugentligt. Jeg skal senere i virksomhedspraktik for at se det faktiske timetal jeg kan holde til...Men ja, jeg mener 6-10 timers effektiv arbejde.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 22:44   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis de tilkender dig flex på baggrund af 6-10 timer om ugen, vil jeg mene det er kassetænkning. Jeg ved ikke hvad du lever af nu, men hvis det er kh kan det (så vidt jeg ved) betale sig for kommunen at holde dig på kh et par år mere.
Men hvis du bliver tilkendt flex til trods for det lave timetal, så er du ca. halvvejs til en fp, forstået på den måde, at de har anerkendt at du har nogle problemer som gør at du ikke kan arbejde uden skånehensyn.

Som ledig flex'er skal du revurderes efter et år, og så nærmer du dig nok fp'en, hvis du ikke har fået den inden da.

Det var nogenlunde den omvej jeg måtte før jeg fik min fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 20:16   #6
MegetOndt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
MegetOndt er ny på vejen
Hej

Jeg sidder i bestyrelse med en kvinde, som netop har fået bevilget FTP. Hun har fået at vide, at hun kan/må arbejde 12 timer/uge, så det er hun netop nu, ved at få på plads med hendes arbejdsgiver.

Hun bor også I århus Kommune.

Jeg ved godt, at det ikke er helt det samme, men måske grænsen så går ved 12 timer?

Jeg vil gerne høre hende om det er noget hun ved noget om.
MegetOndt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 20:20   #7
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MegetOndt Se meddelelser
Hej

Jeg sidder i bestyrelse med en kvinde, som netop har fået bevilget FTP. Hun har fået at vide, at hun kan/må arbejde 12 timer/uge, så det er hun netop nu, ved at få på plads med hendes arbejdsgiver.

Hun bor også I århus Kommune.

Jeg ved godt, at det ikke er helt det samme, men måske grænsen så går ved 12 timer?

Jeg vil gerne høre hende om det er noget hun ved noget om.
Du må gerne høre hende ad. Men det er vist ikke nødvendigvis samme timetal for det ene og andet. Altså man må arbejde nogle timer (12?) ved siden af en FTP, men det kan godt gives flexjob til ganske få timer om ugen...hvis man kan finde et job, der vil ha en....tror jeg...!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 20:27   #8
MegetOndt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
MegetOndt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Du må gerne høre hende ad. Men det er vist ikke nødvendigvis samme timetal for det ene og andet. Altså man må arbejde nogle timer (12?) ved siden af en FTP, men det kan godt gives flexjob til ganske få timer om ugen...hvis man kan finde et job, der vil ha en....tror jeg...!
Arhh OK, på den måde.

Ja, jeg er ny herinde, så kender ikke så meget til alle de systemer endnu. Kom blot til at tænek på hende, da jeg så din tråd.
MegetOndt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 22:31   #9
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa her i Frederikshavn kommune er det hvis 20-25 timer ugenligt de bruger her for det meste og ned til 12½time om ugen men er ikke helt sikker da jeg ligger på 6 timer ugenligt med pauser og har en effektivitet på 30% så er spændt på hvad de vil med min sag, skal til lægen på mandag også må vi se.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antal timer? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 11 08-08-2012 23:09
Antal timer jeca13 Spørgsmål ang fleksjob 1 22-11-2011 13:19
Antal timer Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2011 09:53
Flexjob og antal timer Peter lor Spørgsmål ang fleksjob 4 19-11-2010 19:48
Antal timer rose Spørgsmål ang fleksjob 10 08-03-2009 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension