K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2012, 14:23   #1
lonsmann
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
lonsmann er ny på vejen
Wink Praktik - flexjob eller førtidspension

Hej!

Jeg er meget i vildrede og ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg har været psykisk syg i 15 år og er nu efter 33 år i arbejde endt på kontanthjælp - så langt så godt. Jeg vil meget gerne på førtidspension. Jeg skal i praktik og har selv skaffet et praktikplads i en genbrugsforretning. I første omgang skal jeg arbejde 2 gange 3½ time ugentligt. (Jeg SKAL jo have en afklaring af min situation ikke!

Min læge siger mød op og bliv pludselig syg efter 5 minutter - så ringer du til mig og så tager jeg den dér fra.

Min psykiater siger at de nok skal smøre tykt på, hvis de får en henvendelse fra kommunen om en udtalelse.

Men på en eller anden måde skal man vel være i arbejdsprøvning et stykke tid før der kan tages stilling til éns arbejdsevne ikke?

Hvad vil i råde mig til??
lonsmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 16:19   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis der skal fremkomme et retvisende billede af din arbejdsevne, så skal du da absolut holde dig til ar yde, det du kan ligesom diverse læger forhåbentlig erklærer lige præcis det, der er deres sande billede af din situation.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 16:21   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg vil starte med at sige at det ikke er noget at stræbe efter at få en pension.

Og så tror jeg altså du vil få svært ved at "snyde" dig til en pension, sådan som det foregår i dag omkring ansøgning af pension, det er jo netop lavet så man ikke kan "snyde" sig til det.

Hvorfor ikke bare være dig selv i den praktik, og gøre det du orker, det tror jeg du vil blive gladest for i længden, man bliver ikke lykkeligere af en pension...

Du skal møde op i praktikken, lave det du kan holde til på ærlig vis og så se hvad der sker...

Held og lykke
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 16:47   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hov hov jeg har også en gang blevet sendt ud i en genbrugsbutik som arbejdsprøvning efter en uge fik jeg spurt om hvem der stod for mig der.

Og fik af vide at man ikke kunne bruge en arbejdsprøvning i en genbrugsbutik fordi alle der er frivilligt personale og da jeg kontaktet kommunen fik jeg af vide det var rigtigt nok men så fandt jeg da ud af om jeg egnet mig til at arbejde i en butik

så tjek det lige op
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 17:58   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
ØV, hvor et ærgerligt indlæg.


Både fordi det desværre er vand på 'Svinehundene's mølle - de der i medierne påstår, at det lige præcis er sådan det foregår, 'når arbejdssky elementer vil rage en ufortjent pension til sig'.

Men allermest fordi du har arbejdet i 33 år, og i de 15 af dem åbenbart har slåsset med psykisk sygdom ved siden af.

Hvis dit lægefaglige bagland bakker dig op i, at pension nu er det rette for dig, grundet dit, dat og dut, så er de såmænd langt mere kompetente end os herinde, til at få dig hurtigt og medicinsk forsvarligt igennem møllen.

Og jeg må da sige, at de angiveligt ytrer en velvillighed til at bakke dig op i projektet, som jeg ikke har set mage til tidligere.

Håber du er medicinsk velreguleret og ikke lider voldsomt i det daglige.

Pøj pøj med turen.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 18:38   #6
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Gør dit bedste, men lad være med at lade socialrådgiveren eller jobkonsulenten presse dig til at øge timeantallet udover din faktiske yde evne. Det er meget vigtigt at du ikke lader dig presse til at yde mere end hvad du faktisk kan, så din hverdag udover afklaringsforløbet også kan hænge sammen.

Husk på at du både skal kunne fungere i arbejdsafprøvningen såvel som kunne varetage de basale daglige opgaver derhjemme. Det glemmer kommunen tit at tænke på, når de vil forsøge at få dig op i timeantallet under forløbet.

Selv fik jeg en ekstra skade under et arbejdsevneafklaringsforløb, da jeg forsøgte at yde mere end hvad fysikken tillod, grundet kommunen ikke accepterede jeg sagde fra. Det blev en dyr købt erfaring, desværre, da jeg idag sidder tilbage med en yderligere forringet hverdag.

Derfor start ud stille og roligt med de timer du nu kan overkomme. Hvis du formår at øge timeantallet på et senere tidspunkt er det fint, men gør det ikke, hvis du ikke fysisk eller psykisk magter det.

Husk på at et afklaringsforløb skal give et billede af hvor meget du kan holde til og hvad du kan. Det er ikke meningen at et forløb skal give dig flere fysiske eller psykiske problemer at døje med efterfølgende.

Held og lykke med det

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob eller førtidspension Bailey Alt det andet 11 19-07-2012 13:28
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08
Ny praktik eller.... Trunten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-06-2011 10:38
praktik, flex eller løntilskud? joey Alt det andet 4 06-01-2010 14:35
Flexjob eller førtidspension - strejke Jørgine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-01-2009 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension