K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2013, 17:30   #1
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Fradrag og dagpenge ved 17 timer/ugen

Hej
Jeg er ved at søge flekjob på 17 timer i ugen. Min kontanthjælp stopper til nytår, da jeg er samboende
Så hvis min sag ikke når at blive godkendt, må jeg jo gøre et eller andet for at få noget mad på bordet...
* Hvis jeg tager et job på 17 t/ugen og får fx.110,- i timen. Vil jeg så få hele mit beskæftigelses fradrag?
Jeg er rigtig dårlig til det med skat osv. Men da jeg tidligere havde et fuldtidsjob, havde jeg et fradrag på omkring 6500,- (pga lån i banken)
Men da jeg kom på kontanthjælp har jeg et meget lille fradrag. Kan ikke forstå hvis det bare er beskæftigelsesfradrag jeg har mistet. Nogle ideer?

* Lad os forstille os at jeg tager et job på de 17 timer i ugen. Hvis jeg så en dag bliver ledig, kan jeg så få dagpenge for fuldtid? Hvis jeg altså har betalt til 3F som fuldtids hel tiden?


Åhhh jeg hader bare at jeg er så dårlig til det her...tør ikke engang at ringe til skat eller fagforening og spørge ...
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 17:54   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af joey Se meddelelser
Hej
Jeg er ved at søge flekjob på 17 timer i ugen. Min kontanthjælp stopper til nytår, da jeg er samboende
Så hvis min sag ikke når at blive godkendt, må jeg jo gøre et eller andet for at få noget mad på bordet...
* Hvis jeg tager et job på 17 t/ugen og får fx.110,- i timen. Vil jeg så få hele mit beskæftigelses fradrag?
Jeg er rigtig dårlig til det med skat osv. Men da jeg tidligere havde et fuldtidsjob, havde jeg et fradrag på omkring 6500,- (pga lån i banken)
Men da jeg kom på kontanthjælp har jeg et meget lille fradrag. Kan ikke forstå hvis det bare er beskæftigelsesfradrag jeg har mistet. Nogle ideer?

* Lad os forstille os at jeg tager et job på de 17 timer i ugen. Hvis jeg så en dag bliver ledig, kan jeg så få dagpenge for fuldtid? Hvis jeg altså har betalt til 3F som fuldtids hel tiden?


Åhhh jeg hader bare at jeg er så dårlig til det her...tør ikke engang at ringe til skat eller fagforening og spørge ...
Du får et beskæftigelsesfradrag på 6,95 % af lønnen (de 17 timer)

Hvis dit lån ikke er færdigbetalt, så er der MÅSKE noget galt ???

Hvis fradraget pludselig bliver mindre kan der være flere årsager.

En stor restskat fra sidste år som modregnes i dette år..

Et tidligere stort kørselsfradrag..

Et stort rentefald på fx. huslån.

En simpel forglemmelse eller fejl fra kommunens side ( dit hovedskattekort ligger stadig hos tidligere arbejdsgiver, således at du betaler ren skat uden fradrag )

Men for pokker da.. Der er mange muligheder
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 18:04   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af joey Se meddelelser
* Lad os forstille os at jeg tager et job på de 17 timer i ugen. Hvis jeg så en dag bliver ledig, kan jeg så få dagpenge for fuldtid? Hvis jeg altså har betalt til 3F som fuldtids hel tiden?
Hvis du er godkendt og visiteret som fleksjobber, kommer du jo ikke på dagpenge, når du er ledig fleksjobber. Du kommer på ledighedsydelse. Og A-kassen skal man ikke være i, når man er visiteret som fleksjobber, for det kan man ikke bruge til noget.

Beskæftigelsesfradraget bliver automatisk trukket fra hos skat, jeg ved så ikke, hvordan det bliver beregnet. Når du er fleksjobber og arbejder f.eks. 17 timer, så får du jo også fleksløn ved siden af fra kommunen, som skal supplere op. Så det er svært at sige på forhånd, hvor meget man vil få i løn osv..

Jeg mener ikke, at når du er fleksjobber, at din kontanthjælpsydelse (eller ledighedsydelse på det lave sats som det hedder nu fra 1. jan. 2013) vil stoppe. Mener ydelsen er uafhængig, når man er fleksjobber. Der må næsten være nogen tråde om det her på K10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 18:45   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvis du er godkendt og visiteret som fleksjobber, kommer du jo ikke på dagpenge, når du er ledig fleksjobber. Du kommer på ledighedsydelse. Og A-kassen skal man ikke være i, når man er visiteret som fleksjobber, for det kan man ikke bruge til noget.

Beskæftigelsesfradraget bliver automatisk trukket fra hos skat, jeg ved så ikke, hvordan det bliver beregnet. Når du er fleksjobber og arbejder f.eks. 17 timer, så får du jo også fleksløn ved siden af fra kommunen, som skal supplere op. Så det er svært at sige på forhånd, hvor meget man vil få i løn osv..

Jeg mener ikke, at når du er fleksjobber, at din kontanthjælpsydelse (eller ledighedsydelse på det lave sats som det hedder nu fra 1. jan. 2013) vil stoppe. Mener ydelsen er uafhængig, når man er fleksjobber. Der må næsten være nogen tråde om det her på K10.
Korrekt.. Men det kræver først en fleksgodkendelse ;-(
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 21:04   #5
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
jeps, jeg er ikke visiteret endnu.....desværre. Tak for indlæg Nu får jeg da mere mod på at undersøge det med fradraget Mit lån er uændret og er ikke faldet voldsomt(huslån). Ikke nogen stor restskat. Ikke noget tidligere kørselsfradrag. MEN rigtige gode bud
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 10:36   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja tjek din forskudsopgørelse for 2013. Tallene der er i første omgang grundlaget for din fradragsberegning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob 2 timer om ugen Moi Er det overhovdet til at få fleksjob? 60 31-01-2016 13:25
Fradrag og ingen dagpenge... KirstenJV Alt det andet 95 25-05-2012 20:43
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension