K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2008, 18:10   #11
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helenevind Se meddelelser
Hejsa

Jamen hvis det ikke gør noget om man deltager eller ej hvad skal det så gøre godt for??

Hilsen Helene
tror mere det er for at se og de nu også har alle sagens arkter, eller hvis du har noget du gerne selv vil sige men på den anden side hvis ikke det har nogen betydning så hvorfor udsætte sig for mere, en man allerede har været udsat for.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 19:34   #12
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Mai-Britt

Ja, det kan selvfølgelig også være...

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 22:00   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
tror mere det er for at se og de nu også har alle sagens arkter, eller hvis du har noget du gerne selv vil sige men på den anden side hvis ikke det har nogen betydning så hvorfor udsætte sig for mere, en man allerede har været udsat for.
Jeg kunne forestille mig, at hvis man ikke har 100% tillid til, at sagsbehandleren har forsynet det sociale nævn, med alle relevante papirer/oplysninger, så kunne det måske være en god ide, at dukke op og tjekke hvilke papirer de er blevet forsynet med.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2008, 23:45   #14
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg deltog også i mødet.

Sagsbehandleren sagde det gjorde intet fra eller til om jeg deltog.

Blev ringet op senere på dagen, at min ftp var gået igennem.
jeg fik også denne besked af den sagsbehandler
,som man får når sagen overgår til førtidspensions afdelingen, hun skulle køre min sag og forlægge den for de andre fra pensionsteamet

det lød også til at det var lige meget om man mødte eller ej det havde ikke noget at sige
men da jeg fik mit afslag på skrift, lød det som jeg ikke gad og møde op til partshøring som de kalder det.

så derfor møder jeg bestemt op
denne gang når jeg får besked om dette, og ville da enlig også gerne se de damer der sidder og afgør min sag, hende sagsbehandleren fra pensionsafdelingen har jeg aldrig set i de 2 år den sag har kørt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 09:51   #15
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Jeg er bare så bange for at de laver den her:

Man kan sørme ikke se på dig at du er syg...

Ej, du ser da sund og rask ud....

Hvor er du i godt humør i dag... du må da have en god dag...

Du kan da ikke have så ondt når du kan komme herned...

Osv osv. det er nok bare mig der er pessimistisk...

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 12:04   #16
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej Helenevind

det der foregår på dette møde der må de ikke stille dig spørgsmål og om vendt, det går ud på om alle papirere er der

syndes enlig du skulle skide højt og flot på hvad andre tænker og tror, det kan du ikke bruge til noget, det er din fremtid det drejer sig om.

ved godt det er nemt at sige, men som sygdoms ramt siden 1996
og være i det system siden 1997 har jeg prøvet lidt af hvert, fra venner osv. side , du kan kun regne med dig selv og din nærmeste familie.

har fået mange ting slynget i hovde af uvidene folk, der ikke har prøvet noget til livet og gu gør det ondt at høre hvad folk tænker og tror

men man går sq ned med flaget, hvis man går hele tiden og tænker på hvad andre tænker og tror
mit råd er at være dig selv og have åben kort for kommunen om hvordan du har det, og lade være med at tage en maske på at her går det fint når det ikke gør, det har jeg været meget slem til, at ikke ville vise over for andre hvordan jeg har det,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 12:50   #17
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Okay... det er rart og høre at det ikke er nogen afhøring man skal til. Jeg har været skide bange for om jeg kunne svare på deres spørgsmål osv. Jeg er ikke så god til at koncentrere mig længere og derfor kan jeg ikke bare sådan lige svare på spørgsmål prompte. Hvis du forstår hvad jeg mener.

Ja, jeg selv har også haft mange sygdomssymptomer siden jeg var barn og fik så konstateret fibromyalgi i 2005 og har været alvorligt syg af det siden 2003. Men kommunen fatter ingen ting... de gør bare det hele meget værre for min familie og jeg.

Hvad lever du af i dag, hvis jeg må spørge?

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 13:20   #18
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
davs igen

jeg er på kontanthjælp det har jeg været siden 2002 tror jeg nok kan ikke helt huske det

jeg går og venter på at min sag om førtidspension efter § 18 skal op igen for 5. gang, sagen har været inde og vende ved beskæftigelsesankenævnet 2 gange og bleven sendt tilbage til kommunen begge gange på grund af mangler og fejl og bleven gjort ugyldigt deres afslag

så derfor er det bleven til en 5. gang, de skal se på sagen kommunen, da jeg har anket afslagene 2 stk og hver gang jeg anker skal kommunen se på sagen igen og hvis de vedholder deres afslag skal de sende den ind til beskæftigelsesankenævnet

i det hele, har førtidspensions sagen kørt i 2 år nu,
jeg regner ikke med noget heller denne gang, men så må beskæftigelsesankenævnet igen se på den.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 23:31   #19
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

Ja det er sgu drøjt at arbejde med kommunen... håber du snart får kørt din sag igennem, det må da ikke være til at holde ud at være på kontanthjælp så længe.

Jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg ender på kontanthjælp, for i mit tilfælde er det = 0 kr. om måneden pga. ægteskab... Så jeg håber håber at det danske velfærdssystem snart vil vise sig.

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2008, 23:49   #20
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
nej det er bestemt ikke sjovt at være på dette, det havde jeg heller ikke troet at jeg nogen sinde kom, men da blev da klogere

jeg var kun lige 20 år da jeg blev påkørt, så min kæreste ( som har været med hele vejen ) og jeg viste at så længe jeg var i kommunens system skulle vi ikke gifte os, havde dog ikke troet, at jeg stadig efter 11 år stadig sidder i det system

kæresten og jeg, går dog så heller ikke så meget op i ,om at være gift
tror ikke vi bliver mere lykkelig med papir på hinnanen

tænkte på om du er bleven oplyst om, når der søges førtidspension at skulle du få afslag, vil du komme på kontanhjælp
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
Udtale sig til pensionsteamet Solnedgang Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 53 18-07-2011 15:08
Indstillet til ftp - skal til møde i pensionsteamet hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 20-03-2011 12:37
Rådgivende møde i pensionsteamet? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-09-2010 13:32
Møde med pensionsteamet - handler om? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2010 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension