K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2011, 10:48   #1
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Træk i løn elller kontanthjælp

Er der nogen af jer, der er blevet trukket i indtægter i henhold til dette cirkulære fra september måned? Hvis I er, er der så blevet taget hensyn til jeres budget. Der er tale om gæld for p-afgifter, licens og togbilletter.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1965327
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 12:09   #2
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Jeg er i hvert fald ikke, for jeg ville aldrig bringe mig i en sådan situation, at pengene for en ydelse jeg skulle have tiltusket mig, ville have nødigt at blive beslaglagt på den måde.

Og hvis man har noget imod, at pengene trækkes på den måde, så kan jeg kun se det som et udtryk for, at man ærgrer sig over at kommunen har fået mulighed for at inddrive penge der ellers ikke ville være blevet betalt.

M.h.t. om der tages hensyn til budgettet, hvorfor skulle de så det, for hvis ikke budgettet tillader at pengene trækkes, så havde man jo heller ikke råd til at modtage ydelsen i første omgang, lige som man selv er skyld i evt. afgifter for at køre gratis eller parkere ulovligt.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 12:22   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Helt enig med Nullermus - synes det er FINT de nu kan inddrive gæld på den måde.
Og mon ikke også det på sigt virker præventivt, så folk lige tænker sig om en ekstra gang inden de bare trækker på skuldrene og hopper ind i toget (parkerer bilen ulovligt) og springer licensen over........................

Er man på overførselsindkomst så tager de hensyn til budgettet når de afregner. En gode de arbejdende ikke har.

De trækker ca 400 kr om måneden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 13:46   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Jeg er i hvert fald ikke, for jeg ville aldrig bringe mig i en sådan situation, at pengene for en ydelse jeg skulle have tiltusket mig, ville have nødigt at blive beslaglagt på den måde.

Og hvis man har noget imod, at pengene trækkes på den måde, så kan jeg kun se det som et udtryk for, at man ærgrer sig over at kommunen har fået mulighed for at inddrive penge der ellers ikke ville være blevet betalt.

M.h.t. om der tages hensyn til budgettet, hvorfor skulle de så det, for hvis ikke budgettet tillader at pengene trækkes, så havde man jo heller ikke råd til at modtage ydelsen i første omgang, lige som man selv er skyld i evt. afgifter for at køre gratis eller parkere ulovligt.
Synes det er lidt til den åndsvage side at de første 2 der udtrykker sig i tråden er folk der skal galde op med deres fordomme om hvilken situation folk sætter sig, man skal passe lidt på med at kaste med sten når man selv bor i glashus og jeg er helt sikker på at i I jeres egne tråde vil sætte pris på brugbare svar, istedet for at folk spreder deres fordomme. Just my 2 cent.

beklager afsporet af denne tråd stampe, men den er ved at udvikle sig i en forkert retning.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 14:22   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror det ville være bedst hvis du kan kontakte dem og foreslå et beløb til afdrag.

Og lad os være ærlig vi kan alle komme i den sitiation, hvor pengene ikke slår til, har selv lige fået en bøde på 500 kr for, at køre uden sele (glemte den) og det er da sure penge,hvis man mangler dem.

Så lad være, at komme med alle disse sure opstød, her på siden burde vi hjælpe hinnanden, ikke træde på dem der ligger ned.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 14:47   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Er der nogen af jer, der er blevet trukket i indtægter i henhold til dette cirkulære fra september måned? Hvis I er, er der så blevet taget hensyn til jeres budget. Der er tale om gæld for p-afgifter, licens og togbilletter.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1965327
Umiddelbart, når man læser cirkulæret/bekendtgørelsen så vil Skat trække de 4oo kr. uden hensyn til budget eller hensyn til, hvis der i forvejen trækkes for f.x gammel skat.

Nu skriver du jo intet om, at du selv skylder - det kan jo bare være nysgerrighed om den ordning - der sagtens kan blive alvorlig for den enkelte.

Selvfølgelig skal man betale for sine bøder eller bliver man nuppet uden billet, men her hvor jeg bor, er der hverken en åben station med billetsalg eller garanti for at billetautomaten virker - og billet kan ikke købes i toget. Det sker at folk må tage chancen - der er 19 km til nærmeste læge, apotek og kommune og måske kan det ikke vente, da jernbaneselskabet bestemt ikke rider samme dag de sadler. Vi er nogen langt ude på landet i Udkantsdanmark uden bil.

Parkeringsbøder er dummebøder, enhver kan glemme skiven eller ikke lige være opmærksom på de lokale parkeringsregler.

Men Skat er da til at tale med, den ordning er jo ikke indført til dem der af nød kan komme til at skylde, men for dem der notorisk er ligeglade, fordi der ingen sanktionsmuligheder har været før, hvis folk ikke ville betale.

Så skylder du, prøv med en fair aftale.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 14:48   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nogen gange går det galt selvom intentionen ikke var den at det skulle gå galt.. det sker for selv den bedste.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 15:06   #8
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Spar blot jeres moralprædikener "sourceful" og "jjsonn" omkring sure opstød og "sparke til dem der ligger ned"

Ligger ned, det gør fok der uforvarende og uden skyld er kommet i klemme i systemet, og sådan nogen sparker man ikke til, det kunne jeg ikke finde på.

Men min mening om ,at folk ikke kan tillade sig at brokke sig over at skulle betale for diverse udgifter de har pålagt sig selv, den mening har jeg lov at have og komme til udtryk med, sådan er det bare
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 15:29   #9
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Spar blot jeres moralprædikener "sourceful" og "jjsonn" omkring sure opstød og "sparke til dem der ligger ned"

Ligger ned, det gør fok der uforvarende og uden skyld er kommet i klemme i systemet, og sådan nogen sparker man ikke til, det kunne jeg ikke finde på.

Men min mening om ,at folk ikke kan tillade sig at brokke sig over at skulle betale for diverse udgifter de har pålagt sig selv, den mening har jeg lov at have og komme til udtryk med, sådan er det bare
Ja du er fri til at lufte dine holdninger i den afdeling der hedder politik og samfund læs reglerne
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2011, 16:35   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er der jo aldrig nogle der ved,hvad der ligger foran folk er bagud med deres udgifter, det kan jo være alt fra mistet sin indtægt ( sker for en del her) skilmisser osv. eller bare en masse dyre repationer på en gang, så lad vær, at dømme andre, de skriver her for, at få hjælp og der er sikkert mange der er i denne stilling og gerne vil høre, hvis nogle ved det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørsmål ang træk i kontanthjælp piamus2002 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 09-08-2012 07:54
Træk i ledighedsydelse MEK Spørgsmål ang fleksjob 0 09-01-2010 16:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension