K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 18:34   #111
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
- med henvisning til at de har begået "væsentlig sagsbehandlingsfejl" da de ikke tog højde for 27.1.4 ved afgørelsen, og da "forlængelse efter denne bestemmelse skaber en formodning for at pågældende som minimum er berettiget til visitation til fleksjob".

Så slaget er ikke tabt endnu

De træffer afgørelse inden for 4 uger
Det lyder super godt Tassi, håber at du kan se frem til ledighedsydelse og ikke mindst sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.

Godt gået, held og lykke med det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 20:43   #112
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Uhhada... Det er godt nok spændene Tassi, uhha, nu er jeg godt nok mega spændt, jeg venter stadig, har mistanke til de trækker min sag lidt, for at være sikker med denne forlængelse...

Jeg krydser alt hvad jeg har for os begge to
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 21:00   #113
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeps, og alt andet lige så er det jo meningen med den forlængelsesmulighed at man i forhold til læge erklæringer og lign. ikke er i stand til at indgå på det ordinære arbejdsmarkede og derfor skal afklares i forhold til fleks eller ftp.

Jeg fatter bare ikke hvordan kommunen eller BAN kan misforstå §27 stk. 1 nr. 4??? Den er jo klokkeklar!! Eller er det bare mig?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 00:14   #114
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeps, og alt andet lige så er det jo meningen med den forlængelsesmulighed at man i forhold til læge erklæringer og lign. ikke er i stand til at indgå på det ordinære arbejdsmarkede og derfor skal afklares i forhold til fleks eller ftp.

Jeg fatter bare ikke hvordan kommunen eller BAN kan misforstå §27 stk. 1 nr. 4??? Den er jo klokkeklar!! Eller er det bare mig?
Job- og Borgerservicechefen i min kommune udtalte her forleden at 27.1.4 jo er åben for fortolkning. At selvom man får forlængelsen er det jo ikke udelukket at man kan vende tilbage til ordinært arbejdsmarked..... øhhh, godt så. Hvis der er mulighed for at man kan vende tilbage til ordinært arbejdsmarked, kan man ikke forlænges efter denne paragraf
Men det er så også hans fede fingeraftryk der sidder på sagen der er i Ankestyrelsen i øjeblikket. Kommunen vil ikke give sig uden kamp i denne sag

- men det vil jeg så heller ikke
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 10:16   #115
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Skal du heller ikke, for synes ikke den udtalelse holder en meter... Lige præcis den paragraf synes jeg jo ellers, er pænt klar...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 11:42   #116
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Vil sige det samme som Andersine, Tassi du skal ikke gi dig, og det vil jeg heller ikke, mon ikke ankestyrelsen vil tage det som en principsag, hvis vi ikke får medhold i BAN????

Jeg har ihvertfald tænkt mig at gå hele vejen, hvis det er..

Som Enteneller også skriver, burde denne forlængelse sikre os, men tror også det er fordi der ikke er konkrete retningslinjer fra ankestyrelsen..
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 12:13   #117
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi

Du skriver flg.:

Citat:
Job- og Borgerservicechefen i min kommune udtalte her forleden at 27.1.4 jo er åben for fortolkning. At selvom man får forlængelsen er det jo ikke udelukket at man kan vende tilbage til ordinært arbejdsmarked.....
Min fremhævning.

Der findes allerede en principafgørelse fra Ankestyrelsen 25-11, hvori de præcisere brugen og forståelsen af netop §27, stk. 1, 4:

Citat:
A Kommune har i forbindelse med klagen oplyst, at de ønsker at få afklaret, hvad der konkret menes med formuleringen ”endeligt afklaret” i lovteksten til sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 4, og om § 27 stk. 1 nr. 4 giver hjemmel til at iværksætte arbejdsprøvning med henblik på visitation til fleksjob eller pension.

Vi bemærker, at formuleringen ”… men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension…” efter Beskæftigelsesudvalgets opfattelse skal forstås sådan, at det er konstateret, at den sygemeldte ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men der er tvivl om, hvorvidt den sygemeldte skal tilbydes et fleksjob, eller om der skal rejses sag om førtidspension. Det skal således være åbenbart, at den sygemeldtes arbejdsevne varigt er betydeligt nedsat, men at det endnu ikke har været muligt at konstatere, hvor betydelig nedsættelsen er. Dette har kommunen 26 uger til at afklare, og iværksættelse af arbejdsprøvning kan være en del af denne afklaring.

Vi henviser til, at Ankestyrelsen i principafgørelse A-30-06 har fastslået, at der er mulighed for iværksættelse af tiltag, mens en person venter på fleksjob. I den nævnte sag var der iværksat revalidering med henblik på beskæftigelse i fleksjob, og det vil på samme måde være muligt at iværksætte arbejdsprøvning med henblik på at kvalificere til fleksjob.
Mine fremhævninger.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 12:35   #118
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Tusind tak Gunvor, disse oplysninger er gode og have hvis nu ikke vi får medhold

Knus fra Gogo
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 10:48   #119
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Vil sige det samme som Andersine, Tassi du skal ikke gi dig, og det vil jeg heller ikke, mon ikke ankestyrelsen vil tage det som en principsag, hvis vi ikke får medhold i BAN????

Jeg har ihvertfald tænkt mig at gå hele vejen, hvis det er..

Som Enteneller også skriver, burde denne forlængelse sikre os, men tror også det er fordi der ikke er konkrete retningslinjer fra ankestyrelsen..
Jo, kan ikke se at vi har andet valg. Retningslinjerne er der nu godt nok, og de er jo ganske klare. Men det forhindrer jo ikke kommunerne i at forsøge at slippe udenom for at spare på pengepungen. Så vi må jo alle blive ved at kæmpe for at 27.1.4 bliver overholdt, indtil kommunerne indser at det ikke længere kan betale sig at forsøge at smyge sig udenom

Men lad os nu se om det bliver nødvendigt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 10:52   #120
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Ja vi må jo så vente og se, hvad der sker i min sag.

Jeg kan se at ankestyrelsen allerede i september har antaget det som en principsag om § 27 stk 1 nr 4, og om det skal tolkes på den måde at vi skal tilkendes enten fleks eller førtidspension, meeen der kan vel gå laaaang tid inden der kommer en afgørelse..
Hvor kan du se det henne? Det er nemlig sagen fra min kommune. Kan man læse ankegrundlaget?

- fandt selv svaret
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 27-01-2012 kl. 12:14.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af Sygedagpenge efter d 52 uger morstina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 10-01-2013 13:02
stop af sygedagpenge efter ferie/ orlog flekesubir Alt det andet 1 10-03-2011 23:20
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Stop af sygedagpenge efter 3 mdr??? kirsten01 Alt det andet 16 18-10-2010 20:02
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension