K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2010, 23:54   #21
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Øv jeg kan bare ikke tage mig sammen til noget som helst, heller ikke nettet.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2010, 23:59   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, selvfølgelig kan lægen (hellere en speciallæge) gøre noget ved en depression. Der findes heldigvis medicin der kan afhjælpe problemet og få Mogens på rette køl igen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 00:23   #23
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jo, selvfølgelig kan lægen (hellere en speciallæge) gøre noget ved en depression. Der findes heldigvis medicin der kan afhjælpe problemet og få Mogens på rette køl igen.
Det håber jeg bare at det vil lykkedes for vvores læge, for det her er bare ikke til at bære.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 00:49   #24
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej susjer1

Selvom det hele ser lidt sort ud nu, er jeg sikker på jeres læge, nok skal få en god snak med jer Det er rigitigt som Helene siger. Mogens, har nok fået en depression oveni. Så få en god snak med lægen ikke.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 00:54   #25
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg vil i hvert fald ringe til ham i morgen tidligt, inden han skal hjem til mogens.

Ved ikke om jeg fik skrevet at lægen fortalte at de blodtryks piller han havde fået på sygehuset, godt kunne lave ravage i luftvejne, så dem skulle han ikke tage mere, så han ville komme i morgen og atge Mogens blodtryk og så finde ud af om han skulle have nogle andre og i så fald hvilke.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 01:28   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Held og lykke med det.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 08:47   #27
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Susher ....... Jeg har selv haft en blodprop i hjertet år 2006 og har plak i årerne, så jeg æder en masse ordineret medicin, som selvfølgelig har nogle bivirkninger

Tag en grundig og ærlig snak med lægen når han kommer, for din Mogens er sikkert forskrækket, bange osv. oven på den omgang, og det kan da godt være at Mogens skal have noget krisehjælp (psykologhjælp), for mennesker reagerer nu en gang forskelligt på den slags livstruende situationer!

Selv troede jeg jo ikke på at jeg havde en blodprop før jeg lå på operationsbordet, så jeg nåede ikke at blive bange, før det hele var overstået (det hele foregik om natten); men efter jeg var kommet hjem igen, efter veloverstået behandling kom angsten krybende, og viste sig ved at jeg var bange, når Viper tog på arbejde og jeg var alene, og jeg ville ikke sige det til ham, fordi han sq da havde været bekymret nok i forvejen

Jeg ved så heller ikke, hvor god sygehuset har været til at forberede jer på disse psykiske efterreaktioner, for det har mit sygehus bestemt ikke været; men jeg fik en bog inde på Riget, hvor de foretog selve indgrebet, som hedder "Hjertebogen" og stammer fra Hjerteforeningen http://www.hjerteforeningen.dk/ . Dem kan I måske evt. kontakte og få noget rådgivning, så Mogens får det bedre rent psykisk

Hvad angår rygning? ..... SUK, jeg slås stadig, så jeg har ikke de vise sten; men der tror jeg at det nok skal lykkes jer at finde på nogle gode løsninger, når Mogens er kommet sig oven på chokket, for sådan som du beskriver det, er det helt klart en eftervirkning, som I ikke skal ignorere, og som Mogens også skal vedkende sig, selvom han selv synes at han overreagerer (det syntes jeg den gang), for det skulle jo nødigt sætte sig fast og udvikle sig til en langvarig depression!!

Skriv igen og fortæl hvordan det går Mogens og dig, for oven på sådan en omgang, er der ikke noget at sige til at der kommer en efterreaktion, og det er bestemt ikke noget jeg synes behandlingssystemet er særligt gode til at oplyse om, ej heller at takle

Du/I er også velkommen til at sende mig en pm, hvis I mener, jeg kan være til hjælp; men jeg vil under alle omstændigheder råde jer til at kontakte Hjerteforeningen, der også har lokalafdelinger

De varmeste hilsner og masser af fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 11:30   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Min storebror (som er ryger igennem 30 år ) fik en blodprop i hjertet sidste år og her har det bestemt ikke været hans blodprop der har sat spor men det efterfølgende da han kom hjem og fik døds angst og slavisk begyndte at gøre og tænke og tro på ALT han læste så og hørte ...

Så alt var dommedags profetier fra hans side han sad konstant og rode med sit diabetiker udstyr og han målte sit blodsukker non stop , men kan altså sige at nu et år efter er det ved at være overstået vi kan ryge sammen med ham og han har sidder og kigger på os med store våde hundeøjne når vi tænder en smøg (alene det gør at man sætter sit forbrug ned ) og så flår han sin e cigaret op af lommen og pulser løs på den som galdt det livet selv ...

Men han havde det rigtig skidt med sig selv efter den oplevelse han har lige fået to børn med sin nye kone så han er jo en "gammel" far 47 år og havde bestemt ikke nogen intentioner om at stille nogen sko foreløbigt , men hold da op en forskrækkelse han har nu tabt 20 kg er ikke ryger og tager sin kost alvorligt (det gjorde han ikke før ) men jeg tror som Hyanna også siger at det er de psykiske omkostninger bagefter der er de værste ...

Når jeg er er sammen med min bror tager jeg hensyn uden at være hysterisk jeg ryger ikke den ene smøg efter den anden men mærker efter hvornår jeg virkelig trænger til en .. han har en hysterisk ikke ryger kone og det har taget ham mange år at bange igennem for hende at hans familie har lov til at ryge i deres hjem (de bor på trejde sal og vi har flere i familien som ikke lige kan "løbe" ned af trappen og ud at ryge ) så han vil have at vi ryger i stuen , men det har vi selv besluttet at det gør vi IKKE vi står i køkkenet med hoved ud genemme vinudet det er så vores valg og ikke min brors .. og han kommer altid rend-ene og hævder stadig den dag i dag at dem i familien der ryger er dem der er sjovest at være sammen med og så fare han ud og står i køkkenet med os ryger og prøver at nasse sig til lidt passiv rygning

I sommers skulle han køre mig på hospitalet og hold da op man kunne mærke på ham at det vakte minde og han var så nervøs ham og web var simpelthen værre at have med en børn så jeg endte med at jeg måtte sende dem ud af hospitalet for at de ikke skulle vælte det , min bror spurgte om han ikke godt måtte ryge og jeg sagde bestemt NEJ ...

Det endte med at han mens han ventede på mig røg ti smøger og han var simpelthen høj af glæde over det og jeg var rædselslagen for at min svigerinde skulle finde ud af det he he men han er voksen og det var sygehuset der havde den indvirkning på ham , senere røg min mor på intensiv og hende skulle min bror og jeg så til lolland og besøge på hospitalet der stod han simpelthen og fyrede vittigheder af så min mor var færdig af grin og smerter (hun kunne ikke tåle at grine ) og min bror og jeg sad og fyrede den ene joke af efter den anden .. sådan har jeg aldrig oplevet ham på et sygehus før og tror det har noget med hans egen tur til hospitalet at gøre

Så mon ikke at Mogens også kommer til at falde til ro og få et mere naturligt forhold til alt det omkring sig men jeg tror du skal være tålmodig det er jo et chok og man kommer godt nok til at tænke over livet , så må du finde ud af noget med de smøger mens det hele kommer i et naturligt leje igen for det tvivler jeg ikke på at det gør

Lige til sidst nu ved jeg ikke hvad Mogens har af forsikringer men min bror fandt ud af (det glemte de også at fortælle ham på hospitalet) at mange forsikringer havde en udbetaling ved livstruende sygdom og der gik hans blodprop indunder det viste sig så at han havde både en i banken en på arbejdet og en privat tegnet et andet sted så han fik godt 500.000 ud på den konto de faldt et tørt sted for en blodprop i hjertet var lige med en fyreseddel i første nedskæringsrunde (bitteret )
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 18:40   #29
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Vender lige tilbage senere, det er jo som bekendt ved at være madtid.
Så må vi se om der glider mere ned i dag.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:49   #30
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Han har haft det noget bedre i dag, og blodtrykket var helt,normalt, 130/74
Så ingen nye piller denne gang, så nu får han " kun" hjertemagnyl, ( syndes de er så nuttede, hjerteformede ) og så nogle for kolestorol.

Jeg har fået en ide, om at lade være med at nævne noget om hvor meget han spiser og drikker, måske det irritere ham at jeg nævner det hver gang han spiser.

Mener kun han har en fritids/ulykke forsikring i 3F, ved ikke om den omhandler sygdom.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension