K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2010, 18:12   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe.

Hejsa,

Jeg har lige brug for nogle råd, da jeg ikke helt ved hvordan jeg griber situationen an.

Efter 3 sagsbehandlere er min sag ultimo februar 2010, blevet overdraget til teamlederen for arbejdsmarkeds teamet også kaldt den faglige koordinator for førtidspensionssager i jobcenteret i min kommunen.

Hun ligger ud med et møde slut februar hvor vi lige finder ud af at vi mangler 2 yderligere rapporter, så skulle sagen være klar for i anden omgang at ryge over lægekonsulenten for vurdering.

Min ftp. sag startede midt 2008 med to arbejdsprøvninger, alle lægelige dokumenter er nu indhentet og sagen burde kunne afsluttes.

På vort møde i feb. siger min sagsbehandler at er der noget jeg vil spørge om mailer jeg bare til hende. Jeg bliver jo lidt paff for det er jeg ikke vandt til. Hun får mig ugen efter over en Rhematolog og lige inden påske har hun de papirer hun skal bruge.

Nu slut april er det hele så gået lidt i hårdknude. Jeg mailede til hende et par gange for 14 dage siden og hørt intet, så igen nu her og hun svarer tilbage at hun beklager ventetiden, men hun har stadig intet svar. Jeg pinder ud at jeg bare ønsker at vide om det hele er ved lægekonsulenten og hvis det ikke er hvornår hun så forventer at det kommer det osv. osv. Hun svarer ikke...

Senest har jeg pr. mail bedt om et møde, da jeg har brug for at vide hvad der er sket eller ikke sket og hvad tidshorisonten er på min sag. Hun svarer mig ikke...

Skal jeg bare blive ved med at rykke ? Eller skal jeg give hende tid ?. Hun sagde i starten at hun var den og den og derfor sad med meget få sager hun kunne gå i dybden med. Hun virkede meget kompetent. Jeg bliver ærgerlig over at jeg ikke blot kan få en mindre opdatering, hvorfor kan jeg ikke det ? Er der mon andre og "vigtigere" sager der er kommet ind fra side linien ?.

Hvad gør jeg ? Håber I har nogle gode råd, det er jo snart sommerferie i kommunen

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 18:18   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som du selv er inde på, så få et møde i stand. Det kan man ofte få blot ved at ringe/henvende sig i modtagelsen...

Selvfølgelig kan man rykke, men man opdager ret ofte, at det ikke hjælper en pind, og man blot bliver endnu mere frustreret over den manglende respons...

Oh jo! sommerferien står for døren, så det er NU der skal handles. Det er et gedemarked at have en sag i sommerferien, da enten sagsbehandleren er på ferie eller lægekonsulenten....eller dele af det team der skal vurderer sagen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 18:29   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg ventede et halvt år før lægekonsulenten kom med et svar(på en halv side)
så desværre kan din sagsbehandler nok ikke gøre så meget.
venter selv på de sidste oplysninger kommer ind og en ny lægekonsulent skal vudere.
den første er heldigvis ikke på kommunen mere
Min din sitution er værre end min, når du ingen indtægt kan få

at rykke hele tiden, hjælper desværre ikke en pind.
har dog rykket cirka hver 3 måned om der er sket noget

øv den ventetid

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-04-2010 kl. 18:32.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 18:38   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen jeg kan bare ikke forstå hvorfor min sagsbehandler, som jo er leder mm. ikke bare siger:" Læge konsulenten har ikke tid og sådan er det bare".

Hun siger pludselig ikke hvad der er galt og på et tidspunkt var jeg bange for at hun var stoppet. Det var hun så ikke. Jeg fornemmer at hun er ligeså intelligent som jeg så derfor kan jeg ikke forstå hvorfor hun giver mig nogle svar der INTET siger.

Til gengæld, kan jeg også være bange for i hendes øjne at virke for meget fremme i skoene... Jeg ved ikke hvor hun står i forhold til sin mening omkring mig... Jeg har lægepapirerne bag mig, men jeg skal jo også have hende og jeg følte at vi klingede på det første møde, men nu hvor jeg gerne vil vide noget realistisk bakker hun ud.

Skal jeg konfrontere hende med hvad hun sagde, omkring det at jeg bare kunne maile hvis jeg ville vide noget ?. I jobcenteret er de ligeglade med hvad evt. indkomst man er på. Det er jeg sådan set også, jeg vil bare gerne have min fremtid afsluttet og vi er så tæt, så jeg forstår bare ikke hvorfor hun nu står stille. Kan hun mon pludselig få vigtigere sager kastet på sit bord ? Eller er det bare om at holde fast i at få et møde får at få nogle detaljer på bordet.?

Godt man ikke er sbér, så hellere være ftpér

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 18:55   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan udmærket forstå du er frustreret
sådan har min sag været hele vejen.
efter min arbejdsprøvning har der stort set ingen kommunikation været.
forklaringen skal helt klart ligge i, at kommunen er udmærket godt klar over pension er den eneste mulighed. Men man skal helst pines til det sidste.
Men forventer dog min sag går hurtigere nu, efter den er kommet til sociale nævn.
jobcenter har videregivet min sag
kommunerne arbejder nemlig forskelligt med pensionsagerne og hvordan de håndtere dem.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 19:01   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, det kan jeg da forstå at de må, arbejde forskelligt kommunerne i mellem, underligt ?!

Det der frustrere mig er at man ikke som sbér, når man endelig giver en klient sit svar, så ikke kan skrive " sådan og sådan står det til med din sag" eller " jeg må ikke svare pr. mail". Man kan da ikke bare lade være med at svare, eller skrive "jeg har intet nyt om din sag". Nej men så sig hvornår du forventer det. Dermed var de udeover alle de rykker mail vi sender til dem.

Jeg glæder mig til at komme ud af dette system og er glad for at høre at din sag er nået videre, måske ender den bedre end du forventer, sådan kan det jo også være. Det er jo et stort cirkus det her
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 19:09   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er i hvertfald glad for det social nævn har gået i mod deres egen lægekonsulent
og person er da heller mere på kommunen
det er nok ikke kun min sag, der er gået noget galt
så vi må se hvad der så sker og nu får kommunen så de sidste oplysninger som
lægekonsulent har bedt om.
jeg kan ikke gøre mere lægefagligt, når de læger med forstand på min sygdom alle har sagt der ingen behandlingsmuligheder.
for erhversevnen er ikke et spørgsmål i min sag

Men ja det er et cirkus og som gør folk mere syge. Hvis de så bare havde prøvet og hjælpe en.
men nej ingen ting hvis ens arbejdsprøvnig viser man ikke kan arbejde.

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-04-2010 kl. 19:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 20:06   #8
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Puha jeg tror det er standart ved alle danske kommuner at de lige skal være helt sikker på at folk er syge ellers gør de deres til at man bliver psykisk syg af deres trækken i lang drag.
Der kom først skub i min sag efter jeg røg ind med en blodprop i hovedet og det ikke var sikkert i starten at jeg klarede den, pludselig kunne det godt gå stærkt inden for 2 uger var sagen behandlet færdig og pension beviliget.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 21:46   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Skriv et brev til jobcenterchefen (aflever mod kvitt.) hvori du udtrykker undren over at din sagsbehandler først siger til dig, at du bare skal maile hvis du har spørgsmål, og dernæst ikke reagerer på dine henvendelser.

Du kan jo vende den derhen, at du bekymrer dig for om hun er blevet syg eller er stoppet, så du har fået en ny sagsbehandler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 22:56   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gør som Vovse skriver og en ting mere du kan gøre er at du kan bede om aktindsigt sådan at du kan se hvad hun har skrevet om dig efter sidste møde hvor hun også sagde at du bare skulle maile, håber du husker at skrive i dine mail at de skal lægges i din sag ? og husk når du sender til hende at sætte dig selv på som cc så hun kan se at det ikke kun er hende der sidder med mailen .

Når du får aktindsigten så kan du også se om hun overhovdet har fået sendt dine papir til lægekonsulenten ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
står lidt i stampe og hvad så nu? Mrs. S Alt det andet 158 08-11-2012 10:22
Står ved en skillevej CHNEVIDE Alt det andet 6 24-08-2010 10:53
Min Sag står Stille Kimmo89 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 10-03-2009 22:34
Hvordan står jeg? LinaK Alt det andet 19 06-03-2008 16:37
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension