K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 23:44   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Socialrådgivere forudser proformaskilsmisser

"Ledighed er hårdere for gifte end papirløse"

"Jeg tror, at rigtig mange vil overveje, om de skal være gift eller blot bo sammen, hvis de er i risiko for at blive langvarigt arbejdsløse. Vi har også oplevet tilsvarende sager ved sygdom, hvor en syg mand eller kone mistede retten til sygedagpenge og skulle forsørges af ægtefællen. Det bringer mange i meget vanskelig økonomiske situation, når en indtægt falder bort«, siger Bettina Post. "

Ja, det er da den sidste udvej hvis man skal overleve, sørgeligt men sandt!

-man er endnu værre stillet, hvis man som gift også har tilladt sig at få børn i fælleskab!

Hvornår får vi ændret den oldnordiske, utidssvarende lovgivning?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 07:59   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
sætter lige et link til hele artiklen buster

http://politiken.dk/erhverv/article988299.ece

Jeg gad vide om ikke de kommer til at mærke det negativt på samfundsøkonomien kender da selv til sager hvor folk har taget skridtet fuldt ud og delt børnene i mellem sig flyttet til hver sin lejlighed og dermed har de så kunne få kontanthjælp, boligsikring, forhøjet og ekstraordinært børnetilskud og det er ikke af lyst men af nød de har været tvunget til det ... for det første kan man ikke bare lade sig skille proforma hvis man bor sammen (det er der også regler imod ) og desuden vil man både som gifte og samlevende blive ramt af loft og 450 timers regler når der er gået et stykke tid, så jeg kan have lidt svært ved at se hvordan det kan gavne samfundsøkonomien på længere sigt og jeg kan have svært ved at se hvordan vi kan have det ægtefælle forsørgelse i 2010 en ting er helt sikkert jeg vil til hver en tid advare mine unger mod at gifte sig he he

Hvis man står i suppedasen og IKKE vil lade sig skille (det er der jo mange der ikke vil ) så skal man huske at lade ægtefælle få fradrag så man kan få lidt mere ind på den konto og mange glemmer så også at søge boligsikring (til lejeboliger) og vi må jo også håbe der bliver bygget flere og billigere lejeboliger for med det antal skilsmisser man risikere så vil der hurtig komme mangel på lejeboliger for ikke at snakke om dem der lader sig skille og skal bruge to boliger ...

fuldstændigt vanvittigt samfund det her ....
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 08:21   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
der findes nogen sagsbehandler der lige frem forslår folk at få hver deres adresse osv.skete også da min kæreste fik fp og det er 7-8 år siden nu og også da min mor røg igennem systemet for 12 år siden +
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 08:32   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Med reglerne som de er/bliver befordrer Danmark "Single-samfundet" fremfor familiesamfundet.

Socialrådgiverne vil spændt vente og se på hvordan skilsmisse statistikkerne stiger, det vil kunne måles. Hvad der ikke vil kunne måles er hvor mange der egentlig gerne ville gifte sig, der nu vil undlade det.

Sammen med de nye regler om loft over børnechecken, har Danmark taget det fulde skridt og siger effektivt, "vi ønsker ikke familier".

Jeg er sikker på at Socialrådgiverne har ønsket at sætte fokus på problemet med den gensidige forsørgelsespligt, men det vil ikke undre mig om regeringen for at forhindre denne "omgåelse" af loven, i stedet for at gøre noget ved den gensidige forsørgelsespligt, i lighed med førtidspensionister vil lade den gælde for samboende kontanthjælpsmodtagere også.

Så i stedet for at gøre noget ved problemet, vil de øge antallet der bliver ramt af det. Sådan som DF lige har foreslået med Brøkpension.

En brøkpensionist skrev naivt til DF og pointerede at flygtninge altid fik fuld pension, mens danskere og andre der har opholdt sig i udlandet, kun kan modtage brøkpension, i håb om at "de svages parti", ville gøre noget for at forbedre forholdene for brøkpensionister.
DF's konklusion og forslag var at flygtninge ligeledes kun skulle kunne få brøkpension. Men den går ikke for det står meget tydeligt og ordret i EU-reglerne at flygtninge har ret til fuld pension, så lad os se hvad det bliver til.

Så her og nu fremmer Danmark "single-samfundet", i modsætning til andre lande der gør alt hvad de kan for at fremme "familie-samfundet".

Og det gør man i en tid hvor man ved at der er behov for hvert eneste barn der bliver født, og der er endda behov for flere end dem der for tiden bliver født.

Mit spørgsmål er, hvilken kropsdel tænker politikerne med



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 09:14   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jamen Ragdoll,, tror du stadig de tænker??

ja for min del kan jeg vel påregne at blive hældt ud af landet... faldt over en artikel på bt.. http://www.bt.dk/danmark/danmark-smi...tatsborgere-ud
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 09:49   #6
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hvor ville det være skønt hvis politikkerne så en tråd som denne, da der jo må være nogen imellem der slet ikke tænker.

Vi hører også til dem der ender med at flytte fra hinanden pga systemet.

Vi ryger på tvang her inden for de næste 2 mdr, så derfor står vi uden bopæl og skal alligevel ud og finde nyt.

Vi har været sammen i 19 år, og har 2 børn sammen. Ja vi elsker stadig hinanden, men det kan ganske enkelt bare ikke hænge sammen økonomisk at bo sammen, efter jeg har fået tildelt en ftp, så vi flytter hver for sig.

Sørgeligt men sandt.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 15:00   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
UPS -taaaaaak, søde hejdien for hjælpen

(ti hi, nogen gange går det lidt for stærkt og specielt hvis artiklen bringer en hvis ting i kog )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Socialrådgivere på K10.... phhmw Alt det andet 35 05-01-2012 22:32
Private socialrådgivere bedst! buster Politik og Samfund 0 17-04-2011 09:31
Socialrådgivere og sømmelighed! buster Politik og Samfund 4 20-03-2011 12:45
Socialrådgivere på Facebook zuza Et godt link! 9 06-03-2010 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension