K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2008, 10:54   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Sociale snydere.

får CHF på dupperne, http://nyhederne.tv2.dk/video/index....-12273835.html

Jeg tænker på om det mon er det rette tidpunkt for hans forargelse??

Vel skal man ej snyde, men jeg har altså større forståelse for dem på KH, der måske er tvunget til lidt sort arbejde for at få det til at løbe rundt, end jeg har for en minister, der er ved muffen og forsøger at snyde sig til mere.

Men det er nok noget andet
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 11:08   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg bliver sq vred når jeg høre om Sociale snydere/bedragere

de ødelægger sq meget for os andre på kontanthjælp, de er sq med til at der bliver set mere ned på os end der gør i forevejen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 11:22   #3
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg blev også vred, det lød til at ALLE på kontanthjælp er en samling snydere, der kun er ude på at dovne den på andres regning.

Årh,. Peacock, ser lige at jeg misforstod dig.

Jo, det er noget skidt, når der snydes med kontanthjælpen, det rammer jo alle andre.

MEN.....hvis vi holder os strengt til reglerne, så skal ALLE indtægter jo opgives, ikke sandt?? og jeg fortæller sq ikke min sagbehandler at jeg fik 100 kr. for at passe en hund i week-enden, at jeg tjente 200 kr. på at sy en dåbskjole til en veninde. Ok, jeg passer ikke hunde hver week-end, syr ikke dåbskjoler hver dag.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 23-06-2008 kl. 11:29.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 12:04   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Tja... nu er det jo et indslag om at man ikke fanger nogen sociale snydere... man kunne jo så også udlægge det til at problemet ikke er ret stort når man ikke fanger nogen, måske er historien i virkeligheden plantet af CHF for at få interessen lidt væk fra ministre der har hånden nede i kagekassen som man jo netop afslører i denne tid
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 12:04   #5
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Snyd er snyd lige meget hvordan man vender og drejer det.

Dem der snyder bør efter min mening straffes hårdt og kontant. Ikke alene bedrager de det samfund som de selv er en del af men de medvirker i høj grad til at så mistillid omkring dem med rette modtager deres sociale ydelser samt bidrager til at kontrol og revision kommer til at fylde mere i kommunerne end egentligt socialt arbejde.

At stjæle fra den fælles kasse, ligemeget om det er med skattefusk, misbrug af ministerbiler, sort arbejde eller fusk med sociale ydelser, bør straffes hårdt og personerne der gør det må efter min mening gerne blive hængt til tørre i pressen.

Hvis man mener at pengene fordeles forkert her i samfundet så må man jo arbejde politisk på at der sker en ændring alt andet er tyveri.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 12:40   #6
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af THJ Se meddelelser
Snyd er snyd lige meget hvordan man vender og drejer det.

Dem der snyder bør efter min mening straffes hårdt og kontant. Ikke alene bedrager de det samfund som de selv er en del af men de medvirker i høj grad til at så mistillid omkring dem med rette modtager deres sociale ydelser samt bidrager til at kontrol og revision kommer til at fylde mere i kommunerne end egentligt socialt arbejde.

At stjæle fra den fælles kasse, ligemeget om det er med skattefusk, misbrug af ministerbiler, sort arbejde eller fusk med sociale ydelser, bør straffes hårdt og personerne der gør det må efter min mening gerne blive hængt til tørre i pressen.

Hvis man mener at pengene fordeles forkert her i samfundet så må man jo arbejde politisk på at der sker en ændring alt andet er tyveri.
fuldstændig mine ord det er sku også derfor at sygdagpenge reglerne er blevet så stramme, det var også fordi at der var nogen der snød sig til denne ydelse i både 5 og 10 år, se hvad der er kommet ud af det nu, nu kan du ikke en gang nå at blive udredet imens du er på sygedagpenge men ender med at ryge på kontanthjælp hvis du da ikke er gift,

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 22:14   #7
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Tja... nu er det jo et indslag om at man ikke fanger nogen sociale snydere... man kunne jo så også udlægge det til at problemet ikke er ret stort når man ikke fanger nogen, måske er historien i virkeligheden plantet af CHF for at få interessen lidt væk fra ministre der har hånden nede i kagekassen som man jo netop afslører i denne tid
Jeg fik også den tanke, da jeg hørte om indslaget om den "mindre" fangst af snydere i kommunerne. Især det med at problemet ikke var så stort.

Jeg havde dog ikke lige fået den tanke at det var spin for at få interessen væk fra ministre med hånden i kagekassen. Men det lyder da sandsynligt med den regering, vi har. :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 22:45   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså min første tanke var , hvorfor overfalder man kommunerne for ikke at fange nok socialebedragere og kan det ikke skyldes at der måske ikke er så mange tilbage af de socialbedragere ??

Sjovt at ingen får den tanke ... vi høre hele tiden hvordan alle på kontanthjælp vælter ud på arbejdsmarkedet, mon så ikke det kan tænkes at mange af dem der er tilbage ikke magter at lave socialbedrageri , hvad enten man arbejder sort eller snyder på andre måder så kræver det jo en del ressourcer og har de sidste kontanthjælpsmodtagere dem eller er de simpelthen for syge til at lave bedrageri ??
  Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 23:04   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, hvorfor overfalder man kommunerne? For at få penge til Staten og for at piske kommunerne. Regeringen kender kun EEN pædagogisk metode. Pisk eller gulerod... sort-hvidt. Intet andet. Og nu skal kommunerne åbenbart have dødsstødet.

Og næ... hvordan i alverden skulle nogle få tid til at være socialbedragere med al den aktivering, arbejdsprøvning, osv. osv.?

Gad vide, om det er alle de ledige fleksere på kontanthjælp, der skal tjekkes?

De taler om, at det er STATEN, der betaler for borgere på kontanthjælp, og at de mister skattepenge.

Kommunerne har åbenbart INGEN udgifter til kontanthjælpsmodtagere... eller...?

Og kommunerne får INGEN penge for at bruge flere ressourcer på kontrol, så kommunerne kan skaffe penge til Staten.

Men Køges borgmester var snu, da hun sagde:

"Jamen, Hjort har jo selv været med at lave kommunalreformen..."

Og da Staten nu har den fulde kontrol over SKAT, så har kommunerne sværere ved at kontrollere.

Nogle mente også, at Staten skulle kontrollere for snyd.

Men bemærk, det er jo IKKE kun arbejdsløse, der bliver fattigere i Danmark. Sygehuse, fagforeninger, DR, TV2, kommuner osv. osv.

ALLE og ALT gøres fattigere. "Sjovt", når man kalder det Velfærdssamfund... og siger, man kan købe hele verden.

Ja, gid jeg havde råd til havregryn.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 23-06-2008 kl. 23:09.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 23:57   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvem snyder? Kommunerne? Når så mange siger, de er syge og alligvel fratages hjælp - også enkeltydelser?

Citat:
Næsten 45 procent af de personer, der har fået frakendt kontanthjælpen, og som ikke har fundet arbejde endnu, er jobsøgende. Blandt dem, der ikke søger arbejde, siger halvdelen, at det skyldes helbredsproblemer.


Tandlægebesøg bliver udskudt, og det samme gælder ferie og nye sko til familien. Hver femte af de interviewede undlader desuden i en periode at betale husleje og regninger for fx el, gas og telefon. Over halvdelen har nedsat det daglige forbrug, og 57 procent af dem, der har mistet kontanthjælpen må låne penge af familie og venner.

Rapporten bygger på registerdata og interview med 1.124 personer, hvoraf de 338 var blevet frakendt kontanthjælpen, og resten var i risiko for at miste den.
Hvorfor ignorerer kommunerne loven om, at de så kan søge hjælp efter andre paragraffer - enkeltydelser?

Og hvordan kan man miste sin kontanthjælp, hvis man har helbredsproblemer og har været syltet i årevis?

Hvor mange er for syge til at arbejde 300 timer på 2 år?

Hvorfor har de ikke været revalideret til noget, de kunne klare?

Nå, men jeg har ikke læst rapporten. Den er her: http://www.sfi.dk/sw59794.asp

Tja, man skal ikke være to på kontanthjælp i et ægteskab og fejle noget, for så mister man den ene kontanthjælp... selvom kommunen har syltet sagen i årevis, og man har været parkeret uden opfølgning osv.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny sociale virksomheder østerbro Politik og Samfund 11 14-08-2012 12:06
Det sociale nævn. velcro Alt det andet 9 20-04-2012 21:06
Den Sociale Udfordring DR P1 Ragdoll Politik og Samfund 2 25-01-2010 19:55
Sæt sociale ydelser op. Stella Politik og Samfund 0 28-10-2007 15:24
sociale årsager tuxon Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 21-10-2007 16:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension