K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2013, 22:16   #131
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Enteneller,

kam godt forstå du ikke kan finde en sammenhæng, for den er der ikke og dog. Det det drejer sig om er, at presse alle i arbejde eller de må bukke under.

Grundliggende er kommunens ulovlige regler og serviceniveau lagt sådan, at det kun er raske og rimelig funktionsdygtige der kan leve op til det.

De bryder lov om aktivbeskæft, ved ikke at lave et individuelt kontakt forløb og ved ikke at lade kommunikatione forgå på anden vis end personligt fremmøde eller tlf. Dermed bryder de også retssikkerhedsloven idet jeg ikke kan være deltagende i sagsbehandlingen.

Det jeg har opdaget er, at det er forsættelig og grov overtrædelse af lovgivningen også straffelovens §§ 156-157. Det de gør er mod bedreviden, at presse mig til at leve op til deres regler, men så kommer de til at overtræde straffelovens § 150 som siger, at det er strafbart at presse eller tvinge en person til noget vedkommenden ikke kan tåle og det er præcis det de gør og det er bevidst for jeg har sagt det til dem.

Det jeg gør nu er, at politianmelde samtlige sagsbehandlere, for overtrædelse af lovene forsætteligt med det for øje ulovligt, at presse mig til noget jeg ikke er istand til, for ulovligt at tilbageholde et lovmæssigt fastlagt forsørgelsesgrundlag og derved bringe mit liv i fare.

Jeg har en super psykolog og jeg har for et par måneder siden kontaktet advokat, men kan pt. ikke få fat på ham, med hensyn til læge, så er han ny, men er selv uddannet psykoterapeut, så han ved bedre end andre, hvad jeg taler om.

Det korte af det lange er, at de alle bliver politianmeldt og at jeg gør politiet opmærksom på, at det er min sidste og eneste chance for at overleve.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 08:53   #132
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men som Enteneller påpeger, bør du vedlægge dokumentation, i form af et lægeudskrift eller lign., hvor denne skriver, at du IKKE kan møde op, ellers har de retten på deres side.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2013, 09:07   #133
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Men som Enteneller påpeger, bør du vedlægge dokumentation, i form af et lægeudskrift eller lign., hvor denne skriver, at du IKKE kan møde op, ellers har de retten på deres side.

VH Popiae
Jeg vil forsøge med både læge og psykolog udtalelse.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 12:52   #134
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Så blev der sendt sygemelding og lægeligudtalelse til Jobcenter Nyropsgade. K-kassen svare 4 dage senere igen med, "at hvis man er for syg til at møde op og lade sig registrere, så er man ikke længere berettiget til kontanthjælp". Det store spørgsmål er så, af hvilken jord de stampede den op.

Nu har advokaterne så overtaget sagen og al kommunikation går gennem dem.... pyyyhhhaaa.

Der er lagt en plan og strategi og så må jeg se, hvor langt vi kan komme med det.

Et nyttigt link;

http://www.advokatnoeglen.dk/
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 15:36   #135
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Håber han/hun kan hjælpe...

Der står jo netop i loven at hvis man ikke kan møde op, så skal de finde andre metoder og netop IKKE Sanktionerer da det er den hårdeste straf og den skal man ikke starte med..
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 15:43   #136
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men det er jo også korrekt at man ikke burde få kontanthjælp når man er syg....og ikke står til rådighed for et job....det er jo netop derfor de bør få fingeren ud og finde ud af noget andet med dig Klanst...

Men de er godt nok villige til at gå langt nogle gange...men det kan de selvfølgelig også bare gøre ganske ustraffet....desværre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 21:08   #137
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
FibrMcs; Det tror jeg bestemt han kan. Det er som du selv er inde på den omvendte verden kommunen har skabt. Det er hele tiden mig der skal leve op til deres krav, istedet for de tager et individuelt udgangspunkt, men jeg har opfordret dem til at indhente udtalelser, så de forstår det bedre, hvad det drejer sig om. Jeg har bedt sagsbehandleren om at komme til mig. Jeg har åbnet op for, at kontakten kan ske, så jeg har mulighed for, at være med i sagsbehandlingen, så kommunen står som dem der sætter sig på bagbenene og skulle det komme så langt, at vi skal i retten, så står jeg alt andet lig lidt stærkere end de gør.

Webmaster: I det hele taget skal syge ikke være på kontanthjælp. før end de er erklæret egnet til helt eller delvist arbejde. Dem som ikke kan, ja så burde det være FP. Men det er så en del af planen, at min sag, ikke bare det, at de ikke vil acceptere et skriftligt afbud til møde, som har bevirket de har stoppet kontanthjælpen i 2 måneder, at hele sagen skal lukkes med tilbagevirkende kraft.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 09:48   #138
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af klanst Se meddelelser
FibrMcs; Det tror jeg bestemt han kan. Det er som du selv er inde på den omvendte verden kommunen har skabt. Det er hele tiden mig der skal leve op til deres krav, istedet for de tager et individuelt udgangspunkt, men jeg har opfordret dem til at indhente udtalelser, så de forstår det bedre, hvad det drejer sig om. Jeg har bedt sagsbehandleren om at komme til mig. Jeg har åbnet op for, at kontakten kan ske, så jeg har mulighed for, at være med i sagsbehandlingen, så kommunen står som dem der sætter sig på bagbenene og skulle det komme så langt, at vi skal i retten, så står jeg alt andet lig lidt stærkere end de gør.

Webmaster: I det hele taget skal syge ikke være på kontanthjælp. før end de er erklæret egnet til helt eller delvist arbejde. Dem som ikke kan, ja så burde det være FP. Men det er så en del af planen, at min sag, ikke bare det, at de ikke vil acceptere et skriftligt afbud til møde, som har bevirket de har stoppet kontanthjælpen i 2 måneder, at hele sagen skal lukkes med tilbagevirkende kraft.
Ja de burde sætte folk i midlertidig førtidspension indtil de 1: var raske 2: stadig var syge og de gav dem det permanent...

Så skulle de hverken bruge rescourcer på os syge, for de bruger oceaner af rescourcer på os.....
Alle de møder læger osv osv ......

Og kunne hjælpe dem i job som faktisk gerne kan og vil, for mange år siden var de jo gode til at hjælpe folk så de kom igang...

Dumt spørgsmål men har du skrevet et brev hvori du skriver at du gerne vil deltage i din egen sag og gerne vil deltage aktivt i at komme videre i dit forløb, men at dette kræver at de indhenter dine læge papirer /special læge papirer, og at de beder om en descideret erklæring fra lægen som har skrevet at du ikke kan forlade huset.....

For de må lettere se bort fra en læge udtalelse end en erklæring.....

Og husk at en anden special læge ikke må tilside sætte den du har.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 15:23   #139
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja de burde sætte folk i midlertidig førtidspension indtil de 1: var raske 2: stadig var syge og de gav dem det permanent...

Så skulle de hverken bruge rescourcer på os syge, for de bruger oceaner af rescourcer på os.....
Alle de møder læger osv osv ......

Og kunne hjælpe dem i job som faktisk gerne kan og vil, for mange år siden var de jo gode til at hjælpe folk så de kom igang...

Dumt spørgsmål men har du skrevet et brev hvori du skriver at du gerne vil deltage i din egen sag og gerne vil deltage aktivt i at komme videre i dit forløb, men at dette kræver at de indhenter dine læge papirer /special læge papirer, og at de beder om en descideret erklæring fra lægen som har skrevet at du ikke kan forlade huset.....

For de må lettere se bort fra en læge udtalelse end en erklæring.....

Og husk at en anden special læge ikke må tilside sætte den du har.....
Du har ret i, at kommunerne bruger oceaner af ressourcer på, dels at trække folk rundt ved næsen, dels for at dække over og forsvarer deres mere en lempfældige omgang med loven.

DER FINDES IKKE DUMME SPØRGSMÅL

Siden nytår 12-13 skrev jeg 3 gange til jobcenter Musvågevej om, hvad de kunne tilbyde mig i stedet for kontanthjælp, når de ikke ville give mig FP. Den 15. april får jeg et brev fra jobcentret, hvor de skære ud i pap, at de ikke kan tilbyde mig job, fleksjob, revalidering aller andre former for beskæftigelsesfremmende foranstaltninger. Jeg skriver så tilbage, at når kontanthjælp ikke er en permanent forsørgelse, så har de jo ikke noget andet valg, end at give mig førtidspension og så begynder lavinen at rulle. Jobcentret opdager, at de er fangede i deres egen sagsbehandling.

Så begynder sagen med afbudet til samtale, at det skal være tlf. afbud og ikke skriftligt, at der ikke står i mine sagsakter, at jeg ikke kan møde op, men at det står jeg ikke kan forlade hjemmet. Kommunen kommer med den ene mere idiotiske undskyldning efter den anden. Det går op for mig, at kommunen kun har 3 muligheder, 1. at jeg kommer i arbejde, 2. jeg flytter fra kommunen, eller 3. at jeg dør enten ved at slute ihjel eller begå selvmord. Derfor mente jeg, at det var på tide at sætte advokat på.

Sagen forværres af, at jeg i mine breve skriver, til orientering Landsretssagfører osv... Kommune vil for enhver pris skille sig af med mig, for de kan ikke undgå en FP med tilbagevirkende kraft og hvis der er mulighed for det, vil jeg kræve erstatning for voldsom psykisk overlast.

Stort set al angst bunder i en tidlig eksistentiel trussel, så når kommunen truer mig på min eksistens, ja så brødføder de jo min sygdom, noget jeg har gjort dem opmærksom på mange gange.

Det min advokat sagde var bl.a. at han var rystet over, at kommunen fuldstændig har ignoreret alle rapporter og speciallægeerklæringer osv som samstemmende beskriver, at jeg aldrig kommer tilbage på arbejdesmarkedet og, at jeg hurtigst muligt skal på FP idet jeg er stærkt truet.

Jeg har flere gange opfordret jobcentret til at indhente nye udtalelser, for at få afklaret den forskel der er i, hvad kommunen ønsker at læse og fortolke og så det der rent faktisk står i sagsakterne, men også den opfordring har de ignoreret, for de ved lige så godt som jeg, hvad der kommer til at stå i en ny rapport.

Alt i alt som advokat siger, så skal hele sagen bare lukkes, så i det mindste jeg kan komme videre med mit liv.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2013, 21:22   #140
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Fantastisk....
Ja det lyder som det der gør med mig...
De siger jeg intet fejler, men samtidig var jeg med i et project for dem på vej mod førtidspension....... øhh....

Og at de ikke forstår hvorfor jeg vil tillæg mit mcs papir( som de kalder min diagnose) vægt for de kan ikke se hvad problemet er.....

er sikker på din advokat kan få dem tromlet med det telefoniske fis der..
Der står jo de skal først prøve andre ting og tilbyde dig andre aktivering eller mulighed for samarbejde før de afbryder pengene........

Og håber du kan få med tilbage virkende kraft..
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension