K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2013, 20:49   #121
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Tak for jeres svar(flere må gerne give ud af deres situation)

Jeg bruger heller aldrig penge på sociale aktiviteter/oplevelser. Der er ikke overskud efter min praktik og min diagnoser stille sig ligeledes det lidt i stå. ville gerne - orker bare ikke...
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 20:53   #122
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bruger2013 Se meddelelser
Tak for jeres svar(flere må gerne give ud af deres situation)

Jeg bruger heller aldrig penge på sociale aktiviteter/oplevelser. Der er ikke overskud efter min praktik og min diagnoser stille sig ligeledes det lidt i stå. ville gerne - orker bare ikke...
Det vil være en super idé ikke mindst for dig selv, at lave din egen tråd omkring dette, der er mange andre der sikkert vil kunne komme med bud, som ikke lige ser dit spørgsmål her. Tror du ved hvordan du starter en ny tråd ellers spørg!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 20:58   #123
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det vil være en super idé ikke mindst for dig selv, at lave din egen tråd omkring dette, der er mange andre der sikkert vil kunne komme med bud, som ikke lige ser dit spørgsmål her. Tror du ved hvordan du starter en ny tråd ellers spørg!?
ja du har helt ret..
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 21:00   #124
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bruger2013 Se meddelelser
ja du har helt ret..
Jeg tror ski nok at jeg vil kunne finde et par fif der eller stille spørgsmål, sååå sæt igang.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 16:10   #125
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Så er der kommet breve, hele 3 for at det ikke skal være lyv.

For at samle op på klagen over, at blive trukket i kontanthjælp,

1. fordi jeg ikke har råd til tlf.
2. fordi der ikke står i mine papir, at jeg ikke kan møde op, men at jeg ikke kan forlade mit hjem, (det må være der hvor man kan sige forskellen er ens)
3. at svær psykisk sygdom ikke er en undskyldning.

Jeg har blandt i min klage anført, at jeg står uforstående overfor, at jobcenter på Musvågevej ikke har indhentet udtalelse fra min psykolog og om, hvorfor sagsbehandleren ikke kommer her i stedet. Jeg forstår grundliggende ikke, hvorfor jobcentret stiller sig på bagbenene.

K-kassen skriver i deres mail angående afgørelsen, at jeg skal kontakte jobcenter København. I brevet fra K-kassen står der, at jeg skal kontakte mit jobcenter..... hæ hæ... hvis det var mit jobcenter, ville det fungere helt anderledes og de fleste sagsbehandlere var endt på kontanthjælp.... nå et lille opstød af de sure.

Da jeg går både med livrem og seler og det flere af slagsen, så henvender jeg mig begge steder. Har så fået brev fra jobcenter København i Nyropsgade, som skriver, at de kan heller ikke se, at der skulle være noget til hinder for, at sagsbehandler kommer til mig og at det nok var hensigtsmæssigt, at indhente udtalelse fra psykolog, før en afgørelse.

Som det meget venlige menneske jeg også kan være, har jeg scannet brevet fra Nyropsgade og sendt det til Musvågevej, med bemærkning om, at vi er flere der undre os over Musvågevejs fremgangsmåde, det er vist det der hedder, at sætte lus i skindpelsen, at systemet er oppe mod systemet.....
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 16:38   #126
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Nu er det så anden måned kommunen ikke vil udbetale kontanthjælp og jeg er ved at politianmelde samttlige sagsbehandlere efter straffeloven §§ 150, 156-157. I gamle dage var der lov om tjenestemands anstte og tjenestemandslignende ansatte.

Er der nogen der kan komme i tanke om anden lovgivning, som kommunalt ansatte kan falde ind under, hvad angår deres pligter osv.?
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 20:39   #127
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Klanst,

Hvorfor vil de ikke udbetale kontant hjælp til dig? Kan se dine punkter iht. dit forrige indlæg, men du må lige præcisere hvorfor jobcenteret ikke mener at du skulle være kh. berettiget? Har du talt med dem eller har du nogle der kan hjælpe dig i forbindelse hermed. Kan du evt. få dig en bisidder, en god ven hvis du har sådan en af salgsen (og tro mig, det er vi ikke mange der har, desværre ;-)).
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 07-08-2013 kl. 20:43.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 20:55   #128
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Klanst,

Hvorfor vil de ikke udbetale kontant hjælp til dig? Kan se dine punkter iht. dit forrige indlæg, men du må lige præcisere hvorfor jobcenteret ikke mener at du skulle være kh. berettiget? Har du talt med dem eller har du nogle der kan hjælpe dig i forbindelse hermed. Kan du evt. få dig en bisidder, en god ven hvis du har sådan en af salgsen (og tro mig, det er vi ikke mange der har, desværre ;-)).
Hej Enteneller

Grunden til det er;

1. jeg melder skriftligt afbud til samtale.
2. Jobcenter afviser mit afbud idet det er sket skriftligt og ikke pr. tlf.
3. Jeg klager og CDU svare, at der ikke står i mine akter jeg ikke kan møde op. Der står tilgengæld, at jeg ikke kan forlade mit hjem. De referer så til deres serviceniveau.
4. K-kassen afgør, at jeg er udeblevet uden grund. I afgørelsen beder de mig om at møde op i Nyropsgade.
5. Jeg sender en mail til Nyropsgade i den tro, at jeg skal møde op efter aftale.
6. Nyropsgade svare, at de ikke forstår, hvorfor en sagsbehandler ikke kan komme til mig, men at jeg skal tale med Jobcenter Musvågevej.
7. K-kassen sender mig et brev om, at jeg skal kontakte Nyropsgade og Musvågevej. Nyropsgade har jeg kontaktet og skriver så til Musvågevej, som ikke har reageret på mine henvendelser (3) siden april.
8.Opdager at der ikke er indbetalt KH i to måneder.
9. Kontakter K-kassen som fastholder, at jeg skal møde op personligt. Jeg gør dem opmærksom på, at Nyropsgade intet har sagt om dette og at jeg ikke møder op personligt, fordi jeg ikke kan og fordi der ikke er aftalt møde.
10. K-kassen informere mig så om, at jeg skal møde op uden aftale, nå ja hvem kunne vide det.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 21:43   #129
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke overskue de punkter der, de modsiger hinanden!!

Og hvad nu så? Har du talt med jobcenteret om en løsning, så du kan modtage kh.?

Kan ikke se konstruktive løsninger i det du skriver desværre.....??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 21:58   #130
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at hvis du ikke er i stand til at møde personligt op, så er det nu du skal have advokat på, samt en læge i ryggen med en udtalelse der understøtter at du ikke er i stand til at møde op pga dit handikap.

Ellers sylter de dig bare og du får ingen kontanthjælp.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension