K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2009, 11:42   #21
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nusli Se meddelelser
Jeg har søgt og fået afslag, begrundelse: "Når køleskabet er så gammelt (8 år) så burde du have sparet et lille beløb op hver måned til dette, det holder jo ikke i al evighed" - jeg ankede men fik afslag. Nu har jeg bare ikke haft så meget de sidste 4 år at spare op af, men det tages der ikke hensyn til, alle kan spare lidt op hvis de vil er svaret.... men omvendt er det også hende der afviste min søgning om hjælp til varmtvandsbassintræning med begrundelsen : "Jeg synes også det er dejligt at være i et varmtvandsbassin, men det må jeg betale selv og da man ikke har bevist at det hjælper på dårlig ryg og ødelagt bindevæv afslås anmodningen"

Men faktisk køber min nabo et køleskab i nærmeste fremtid, jeg arver så hendes, men det er er en rigtig strømsluger, så det står alligevel på nyt skab hvis og når den der sp kommer ud.... jeg har kr 15.500

Tænkte om vi i grunden kan *tvinges* til at hæve og leve af den i en periode når man er på kontanthjælp - hmmm, nå ikke tage sorgerne på forskud, der er rigeligt med vanskeligheder, behøver ikke se dem der måske dukker op..
Når du søger om hjælp til enkeltydelse skal de regne ud hvor meget du har til rådighed om måneden. Du har jo udfyldt et skema med oplysninger om dine udgifter, og derudfra skal de beregne hvad du har til kost, nyanskaffelser m.m. Dette plejer der at stå noget om i de afgørelser jeg har modtaget.
Hvis du har over 4.000 kr. om måneden til disse ting, så kan de vurdere at du selv kan spare op.
Så hvis du har under 4.000 kr. om måneden (efter faste udgifter) så læg vægt på det i anken. Her kan du evt. medtage, hvis du også har været nødt til at bruge penge på andre ting, for mit vedkommende ville jeg f.eks. lægge vægt på nogle høje tandlægeregninger.
De afslag du har fået, lyder da som om at konen ikke ved hvad hun har med at gøre.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 12:44   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold desværre er en ting hvordan loven burde fungere noget helt andet end hvordan den virkelig fungere...

Jeg har en psykisk syg nevø der også har sklerose han lever på ungydelsen , når hans regninger er betalt er der 1400 kr tilbage til en måned og kommunen ved dette, da det er dem der betaler hans regninger og deler resten op ugevis..

Da hans køleskab røg var svaret det samme som til Nusli så det tager de ikke så tungt ....

Nusli øj en søn der er snedker, det er da et håndværk man kan bruge til noget he he ...

Mine sønner er i gang med at uddanne sig som helholdvis socialpædagog og idræts pædagog ... har også spurgt dem om hvad jeg lige kan bruge det til he he he

Gad vide om man kan låne en giraf i Zoo....

Hvad ang at beholde pengene som kontanthjælpsmodtager så har vi i en anden tråd diskutteret dette og ved at der også er partier i folketinget der er meget obs på dette, og mener at kontanthjælpsmodtagere også skal have lov at beholde dem ... og som maj-britt (tror jeg det var ) pointere i den anden tråd , så må man have en formue på 10.000 kr uden at blive trukket i kontanthjælp og sp opsparingen er jo sparet op af dig selv.... så vi må krydse alt hvad der kan krydses for at regeringen for en gangs skyld kan handle humant og medmenneskeligt hvorfor skulle kontanthjælpsmodtagere ikke have lov til at have deres egne penge... og det er klart dem der vil købe fornuftigt ind i DANMARK de vil nok ikke rejse til udlandet og bruge deres penge ...

de må nemmelig ikke ....

Men kan da være vi skal tage en kæmpe K10 bus til Sverige eller tyskland og handle alle sammen
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 14:55   #23
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
betyder det Hejdien at man gerne må tage på handletur over grænsen, nu man er forfremmet til kontanthjælpsmodtager af kommunens langsommelighed??

jeg så tv kanal 4 den anden aften, en storfamilie tog til sverige. handlede nærmest til 1 års forbrug.. huskede ikke navnet men fik det på fjæsbogen, af venlige sjæle.. gekas.se

problemet er jo så bare, at for sådanne et fint sygt ægtepar som jeg og Hr. Huldra... vi kan sku næppe holde til at køre så langt og slet ikke til at gå rundt i 20000 kvm stort tilbudshus... øvøv.. jeg kunne da ellers sikkert snildt bruge hele sp på det projekt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 15:01   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Trold desværre er en ting hvordan loven burde fungere noget helt andet end hvordan den virkelig fungere...

Jeg har en psykisk syg nevø der også har sklerose han lever på ungydelsen , når hans regninger er betalt er der 1400 kr tilbage til en måned og kommunen ved dette, da det er dem der betaler hans regninger og deler resten op ugevis..

Da hans køleskab røg var svaret det samme som til Nusli så det tager de ikke så tungt ....

Nusli øj en søn der er snedker, det er da et håndværk man kan bruge til noget he he ...

Mine sønner er i gang med at uddanne sig som helholdvis socialpædagog og idræts pædagog ... har også spurgt dem om hvad jeg lige kan bruge det til he he he

Gad vide om man kan låne en giraf i Zoo....

Hvad ang at beholde pengene som kontanthjælpsmodtager så har vi i en anden tråd diskutteret dette og ved at der også er partier i folketinget der er meget obs på dette, og mener at kontanthjælpsmodtagere også skal have lov at beholde dem ... og som maj-britt (tror jeg det var ) pointere i den anden tråd , så må man have en formue på 10.000 kr uden at blive trukket i kontanthjælp og sp opsparingen er jo sparet op af dig selv.... så vi må krydse alt hvad der kan krydses for at regeringen for en gangs skyld kan handle humant og medmenneskeligt hvorfor skulle kontanthjælpsmodtagere ikke have lov til at have deres egne penge... og det er klart dem der vil købe fornuftigt ind i DANMARK de vil nok ikke rejse til udlandet og bruge deres penge ...

de må nemmelig ikke ....

Men kan da være vi skal tage en kæmpe K10 bus til Sverige eller tyskland og handle alle sammen
Næææ, det var skam mig der skrev det om de 10.000 kr i den anden tråd

Apropos, så har jeg lige siddet og sludret med min sagsbehandler (for konthanthjælp) om SP opsparingen i dag, og han mente ligesom mig, at de penge hører ind under 'formuen på de 10.000 kr' og at man derfor ikke kan modregnes i hverken kontanthjælp eller boligsikring. Hvis man har 11.500 kr - hvilket er ret almindeligt hvis man er kontanthjælpsmodtager, så bliver der trukket 35% i skat, tja og så er beløbet jo 'lovligt'.....fordi det så er under formueloftet på 10.000 kr.
Så med mindre de laver nogle lyn-love for hvem, hvor og hvordan man får pengene, så skulle de være sikret.....det ville også være letteste for alle parter, om klienterne bare fik udbetalt deres egne penge. Tror det ville koste mere, hvis de også skulle ind individuelt og tjekke alle klienters økonomi, for ikke at nævne alt det ekstra papirarbejde for alle, med at vi skulle modregnes i boligsikring/alm ydelser - så ville vi i hvertfald komme bagerst i køen som sædvanligt, og ville ikke kunne få udbetalt pengene d 1 Juni som alle andre, men måtte vente op mod 8 uger ekstra grundet ekstra sagsbehandlingstid......

Men lad os nu se, suuuuk
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 15:03   #25
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
undskyld, huldra, men skal lige give et YES til Hejdien, den er jeg med på -hvornår skal vi afsted til Sverige alle sammen?

En bus ville jo være en herlig idé for den har da et rimeligt stort bagagerum, plads til både gangrollator og alle de gode billige varer

Den svenske krones kurs er pt 0,64 øre altså sparer man faktisk den danske moms herhjemme -get it

Jep, sig til og jeg nupper en af pladserne. Ej, det kunne da være rigtig hyggeligt, forestil jer hvilken fællessang vi kunne have, hvem er go til at skrue en sang sammen ?



PS: helt seriøst, vil nogen være med på ideen, ja så er en af mine venner buschauffør og jeg ved hun gerne vil være behjælpelig hvis man lejede en bus
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 17-03-2009 kl. 15:05.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 17:57   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra helt ærligt , prøv allerede nu at søg din sagsbehandler om du må tage til sverige på en en dags tur kan sgisme ikke forestille mig at de sagde nej ...

og gjorde det så skal du grædene forlade stedet og så sniger jeg dig over den svenske grænse ha ha ha ...

Nej helt ærligt jeg aner ikke om man må tage til Sverige men på en endagsudflugt kan jeg godt nok ikke forestille mig at man ikke må , du må jo godt tage til den anden ende af Danmark og besøge familie , så hvorfor ikke Sverige vi er sgi mange med venner og familie i Sverige .. det er jo snart en del af kbh ...

Så Huldra du skal med , vi må skiftes til at skubbe hinanden rundt i et stor magasin , når en ikke kan gå mere så skiftes vi til at skubbe jer rundt ...

Tingene er meget billigere i Sverige ok vi skal nok ikke lige sige at det er vores store danske købekraft vi vil ligger derover he he ...

helenkr det var det da også undskyld men i er så kloge allesammen he he .. jeg kan heller ikke forestille mig at nogen kan gå i så små sko at de ikke under kontanthjælpsmodtagere deres egene penge .. det ville være så langt ude men selvfølgelig man kan aldrig sige aldrig i det her samfund ...


buster jeg vil gerne være med ... man kan vel også købe maling i Sverige
Og det kunne jo være at der kunne ryge et par andre små ting ned til huset så .. der findes ikke noget bedre end at give huset en overhaling om forår og sommer det kan godt nok sætte humøret i vejret , jeg har lige fået syet gardiner til hele huset ,bare det at få lidt forandring hjælper på humøret (oki jeg indrømmer jeg gik i stå efter stue og køkken men det hele står klart til at komme igang med at sy igen når jeg har fodret min unge her til aften til gengæld for at han lige hænger nye gardin stænger op )

Vi ved godt alle sammen at vi går døde efter en tur til Sverige men det er det nok værd , både for selskabets skyld , at spare penge og det at komme ud og se lidt andet .. vi kan lave en pol undersøgelse og finde ud af hvor mange der vil med og se hvad vi kan få det for med leje af bus osv ..

Min bror har også kørekort til bus men ved sgi ikke om han må køre nu han har haft en blodprop i hjertet for nylig men kan høre ham hvis ikke din veninde kan ....

er der stemning for det så burde det jo kunne lade sig gøre .. der er tid nok at planlægge i ... er der nogen der er friske ??
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 10:26   #27
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hejdien, jeg synes det kunne være en rigtig go ide. Ja, lad os høre herinde om der er andre der er friske.

Mon man må reklamere på bussen -altså udvendigt

Åh ja, forårsrengøring og opfriskning af "hytten" det er som at blive født på ny. Alting stråler og dufter ja, selv hund og kat får en omgang

Så langt er jeg slet ikke nået, hvis jeg nogensinde gør, men vores søde hjemmehjælp er sørme effektiv når hun går igang, hende er vi utrolig glade for.

Indtil videre er vi nået så langt at min mand har sået årets tomat og agurkefrø og naboens 10årige dejlige søn har været her og "pløje" vores jord, så den er parat til årets kartofler

Nå men kom bort fra Sverige -er der nogen der er friske?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 12:05   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, jeg er frisk!

Jeg har fået nye nervepiller, så jeg kan næsten alt

Måske skulle i oprette en 'Sverige-turs-tråd'......??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 14:21   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr god ide det gør jeg lige i løbet af dagen ....
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 17:22   #30
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Måske godt nyt, men hvad så med pensionisterne....

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1141722.ece
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension