K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2013, 13:43   #1
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
fra ledighedsydelse til kontanthjælp efter 12 md uden arb.

En af mine kursus kammerater, har af sin sagsbehandler, fået oplyst at han nu snart har gået ledig (efter en afskedigelse ) i 12 md, så nu ryger han snart fra ledighedsydelse til kontanthjælp. Whaaaat..??

Han er visiteret til fleksjob, efter arbejdsprøvning, 20 t uglt. og har arbejdet som flekser i 27 md.

Blev afskediget grundet besparelser, og fik derfor ledighedsydelse, til d.d.

Jeg har selv været i lignende situation, men har aldrig hørt om dette, og er da aldrig blevet gjort bekendt med noget lign. af min sagsbehandler.

Jeg stiller spørgsmålet da jeg er medlem her, og han endnu ikke er det, og så er dét da ganske interessant...

Håber der sidder en ved tasterne, der kan hjælpe, inden vi går hjem...
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 13:57   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hmm er i hos HKI De har det med at sige at hvis man ikke kommer i arbejde så hedder det kontanthjælp.

Hvis man ikke er kommet i job efter 12 månders ledighed så skal man iyn arbejdsprøvning.

Hvis man afviser alle forslag til stæder man kan afprøves opfatter nogle det som man ikke vil og så kan man tage ledighedsydelsen

Hvad er der blevet sagt og i vilket sammen hæng ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:03   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan kun ryge på kh, hvis du nægte at deltage i deres ting, eller du glmmer at møde il aktivering eller lign.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:09   #4
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Sagt i forbindelse med den årlige samtale...

Jeg er selv flekser og været ledig i mere end 12 mdr. men der har de da ikke snakket om at gå fra ledighedsydelse til kontanthjælp, og heller ikke om ny arbejdsprøvning.

Har dog lige været i 12 ugers praktik.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:11   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der skal være noget med manglende samarbejde før de kan snuppe ledighedsydelsen, har været ledig i 17 mdr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:15   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af energizer Se meddelelser
En af mine kursus kammerater, har af sin sagsbehandler, fået oplyst at han nu snart har gået ledig (efter en afskedigelse ) i 12 md, så nu ryger han snart fra ledighedsydelse til kontanthjælp. Whaaaat..??

Han er visiteret til fleksjob, efter arbejdsprøvning, 20 t uglt. og har arbejdet som flekser i 27 md.

Håber der sidder en ved tasterne, der kan hjælpe, inden vi går hjem...
Der er altså ikke engang noget, der hedder kontanthjælp til ledige fleksjobbere fra 1. januar 2013.
(dog ledighedsydelse på kontanthjælps-niveau)

Bed om skriftlig lovgivning på, at man får kontanthjælp og ikke ledighedsydelse, når man har været ledig i 12 måneder...
For det passer jo ikke... Åh hvor er de dumme..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:16   #7
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Jeg fik af min sagsbehandler at vide, at jeg var arbdjdsprovet tilstrækkeligt, i tidernes morgen, og man derfor kun skulle bruge en praktik som guideline, for om jeg stadig kunne klare dét der tidligere var beskrevet...

Der lyder en tak her fra sidemanden, dét er som jeg selv også mente dét var.

Jeg vil bede dem om en skriftlig henvisning til de regler de retter sig efter...
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:27   #8
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 15
Bibbi er ny på vejen
Undskyld jeg bryder ind i jeres tråd men kan se at I er på ledighedsydelse som fleksjobber. Hvad får man i ledighedsydelse og bliver det betalt til pension ? Og hvad med fagforening? Skal man blive i sin "normale" a-kasse elller ?
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:41   #9
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bibbi Se meddelelser
Undskyld jeg bryder ind i jeres tråd men kan se at I er på ledighedsydelse som fleksjobber. Hvad får man i ledighedsydelse og bliver det betalt til pension ? Og hvad med fagforening? Skal man blive i sin "normale" a-kasse elller ?
Kan ikke på stående fod, huske brutto, men har uden særlige fradrag 9800 kr ud.
Kan præssicere senere :-)
Er medlem af fagforening, men ikke A-kasse, da jeg aldrig har indbetalt til en sådan.
Der er nogle regler vedr. A-kasse da man jo ikke har brug for en sådan... kun hvis man har indbetalt til efterløn, som så kan blive til flexydelse.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 14:43   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bibbi Se meddelelser
Undskyld jeg bryder ind i jeres tråd men kan se at I er på ledighedsydelse som fleksjobber. Hvad får man i ledighedsydelse og bliver det betalt til pension ? Og hvad med fagforening? Skal man blive i sin "normale" a-kasse elller ?

Ledighedsydelse er enten 10.500 ikke forsørger der kommer fra kontanthjælp, 13.952 for forsørgere der kommer fra kontanthjælp eller 15.448 hvis man fx. Kommer fra job.

Du skal selv indbetale til pension, da man jo ikke er i arbejde. Du vælger selv om du er medlem af en fagforening, hvilket som regel er en god ide. Derimod er der ingen grund til at være medlem af en a-kasse, da man ikke kan få dagpenge.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beregning af førtidspension uden for EU/EØS efter 1/1-2013 GentleGiant Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-09-2013 18:33
Afslag på §17 efter gamle regler uden Resourceprofil Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-07-2013 12:43
Erstatning efter ulykke uden sygemelding? Kuffen Alt det andet 5 11-01-2012 09:47
FTP: uden kontanthjælp k222222v Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 14-02-2011 10:22
Må man det uden de trækker i ledighedsydelse JaneL Spørgsmål ang fleksjob 12 02-10-2010 10:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension