K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2011, 16:35   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Blot en lille tilføjelse til Ingrid's skriv.

Det er en rigtig god idé selv at have kopi af alle lægepapirer.

Der kan ske fejl alle steder, og ting kan forsvinde f.eks. ved lægeskift.

Jeg skiftede læge for et par år siden (den "gamle" stoppede) og på et tidspunkt havde jeg brug for en kopi af "et eller andet". Lægesekretæren og jeg stak hovederne sammen og udvekslede kopier, for jeg havde sandelig noget som lægen ikke havde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 17:22   #12
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
De gange, hvor jeg har fået lavet lægeattester, har min læge sendt attesten til mig først for at få mine kommentarer til den, og derefter har han lavet den færdig og sendt til kommunen. Det har været et super samarbejde med lægen, hvor jeg har haft mulighed for at rette et par småfejl, og så har jeg samtidigt på forhånd vidst, hvad kommunen fik at vide.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2011, 18:43   #13
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
hvor lang tid tage for at får svar på alle det LÆ 132. specifik helbredsundersøgelse hos egen praktiserende læge , har været der for 2 uge siden jeg har været på LÆ 132. specifik helbredsundersøgelse og har ikke fået noget at vide fra egen læge og helle ikke fra kommune , jeg søge på Førtidspension . er det nogen der vide hvor langtid tage for at få svar på såden en specifik helbredsundersøgelse ?
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 06:06   #14
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nono222 Se meddelelser
hvor lang tid tage for at får svar på alle det LÆ 132. specifik helbredsundersøgelse hos egen praktiserende læge , har været der for 2 uge siden jeg har været på LÆ 132. specifik helbredsundersøgelse og har ikke fået noget at vide fra egen læge og helle ikke fra kommune , jeg søge på Førtidspension . er det nogen der vide hvor langtid tage for at få svar på såden en specifik helbredsundersøgelse ?
Du får, som sådan, ikke svar på en specifik helbredsundersøgelse - lægen undersøger dig, og skal så udfylde en erklæring til kommunen om hvad han finder ved den undersøgelse, samt lidt om hvad lægen selv har i sin journal om dit helbred, der kan understøtte selve undersøgelsen, f.x hvis der ligger noget fra hospital eller andre læger.

Kommunen bruger masser af papirer i din sag, og en specifik helbredsundersøgelse er sådan set bare et øjebliksbillede af dit helbred lige nu, som kommunen bruger til, at finde ud af hvad der videre skal ske med din sag.

Vil du vide, hvad der nøjagtig står i den attest - så bed din læge eller kommunen om en kopi, både hos lægen og kommunen har du ret til aktindsigt.

Attesten eller resultatet af en specifik helbredsundersøgelse hos lægen, vil ikke sige noget om din ret til pension, eller sige noget om hvad kommunen vil afgøre i din sag. Lægen må ikke udtale sig om, pension eller andre sociale ydelser.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 06:25   #15
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
De gange, hvor jeg har fået lavet lægeattester, har min læge sendt attesten til mig først for at få mine kommentarer til den, og derefter har han lavet den færdig og sendt til kommunen. Det har været et super samarbejde med lægen, hvor jeg har haft mulighed for at rette et par småfejl, og så har jeg samtidigt på forhånd vidst, hvad kommunen fik at vide.
God læge Pia, min læge har også udfyldt alle lægepapirer i samarbejde med mig - i min sag. Men han har også styr på, alle ufine tricks kommunen kan finde på, når det handler om at manipulere med det skrevne ord, han vil end ikke tale i telefon med kommunen af samme grund.

Som min læge siger, den eneste borgeren har, er netop lægen - borgerne har ikke den samme mulighed som kommunerne og adgang til juridisk hjælp, når det handler om at finde små ufine udveje, hvis lægen ikke har kunnet formulere meget præcist.

Det er guld værd, at have en god læge.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 22:11   #16
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
gør det noget jeg lave Specifik helbredsattest efter 20 dage jeg fik af anmodningen
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 22:25   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nono222 Se meddelelser
gør det noget jeg lave Specifik helbredsattest efter 20 dage jeg fik af anmodningen
Hej nono222: Selvom du lige har været hos lægen, kan det godt være, at lægen vil have dig på besøg igen. Men det er op til din læge. Lægen vil indkalde dig, hvis han synes, det er nødvendigt (selvom du lige har været der)

Så du behøver ikke selv gøre noget.

Det er lægen som skal udfylde specifikt helbredsattest.

LÆ132 anmodning bruger kommunen, når de gerne vil have svar på nogle spørgsmål i forbindelse med en sag f.eks. om din funktionsnedsættelse, undersøgelse af diagnosen... osv..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 22:42   #18
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Min nye sagbehandler sagde sidst, at hun ville indhente en status attest hos min læge og hos smerteklinikken jeg netop er færdig på...er det sådan en attest I taler om?

Jeg synes jeg kunne forstå på min læge, at jeg så skulle ned og undersøges hos hende...hvad skal hun mon undersøge? Jeg har fibromyalgi og piskesmæld...

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 16:06   #19
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
tak og hjælp MEN

jeg mener at jeg har modtaget Specifik helbredsattest den 3. men jeg har først været hos min egen læge den 20. gør det noget jeg lavet den så sendt ? at det gik så mange dage
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 16:11   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nono222 Se meddelelser
jeg mener at jeg har modtaget Specifik helbredsattest den 3. men jeg har først været hos min egen læge den 20. gør det noget jeg lavet den så sendt ? at det gik så mange dage
Nej det er ikke sent.

Men det er ikke dig selv, der skal lave den. Det er din læge.

Jeg håber du fik kun den her:
http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la132.pdf

Det er din speciallæge der skal udfylde blanketten (ikke den som er i linket), som de selv får af kommunen. Står der ikke hvilken type speciallæge, du skal ind til? For eksempel speciallæge i neurologi.... Men hvis du ved en fejl har modtaget side 2, hvor svarene skal skrives ind, kan kommunen komme til at have sendt den til dig og ikke til lægen som skal undersøge dig.

Normalt skal lægen bare sende den hurtigst muligt ind, 20 dage er ikke så galt, det er ok.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stigmatisering af specifik patientgruppe på K10 Hva´nu Politik og Samfund 34 14-05-2013 18:02
specifik helbredsundersøgelse nono222 Alt det andet 3 10-09-2011 10:53
Specifik helbredsattest? Håber Alt det andet 5 05-11-2010 10:43
Helbredsundersøgelse?! hla72 Alt det andet 7 04-08-2009 10:05
Helbredsundersøgelse LUM Dit og Dat 5 20-09-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension