K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2008, 10:00   #1
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
håber på hjælp

hej jeg håber der er nogle som kan give mig nogle svar, jeg er i praktik i en dagligvare butik, har været det i 6uger , fra omkring den 15-10-08 skal der skrives ansættelse kontragt, jeg er der 15 timer om ugen,med pauser, jeg er rigtig glad for at være der, men det tapper mig for al inergi, og giver mig mange smerter , i dag måtte jeg sygemelde mig, det er jeg ikke så glad for da jeg er bange for at miste jobbet , der er jo også 3 mdr prøvetid når der er skrevet kontragt , når man sygemelder sig skal man så ogaå kontagte sin job agent plus sagsbehandler på kommunen, jeg har en sygdom som hedder fibromyaligi, det vil sige at jeg har smerter konstant i hele kroppen, og når jeg er lidt for aktiv ,så går jeg ned med et brag,øv- øv,jeg er tappet for al min energi lige for tiden, pga arb øv øv, når jeg har været på arb i 2 timer ,er jeg kørt hel flad, og når jeg kommer hjem bliver der ikke laver noget som helst jeg kan simpelhen ikke, når min dejlige mand kommer fra arb ,laver han kaffe til os ,ingen gang dette kan jeg overkomme, omkring spisetid, kan jeg begynde at virke lidt igen, så er vi tto til at lave maden,,øv øv hvor er det surt at ens arb skal tappe en for al ens krafter,, hvad sker der hvis,jeg ikke kan fortaætte med at arbejde, og må sygemelde mig yderliger,risikere jeg at ryge på kontant hjælp, eller kan jeg få et nyt tilbud om et flex job,hvad sker der hvis dette job heller ikke er godt for mig,, det er lidt forviret det jeg skrev ,,beklager men jeg kan ikke koncentrerer mig i dag pga smerter
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 16:49   #2
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
jeg kan se at der er 66 personer som har set hvad jeg skrev,, men ikke en har kunne svare mig, det er 3gang jeg har spurgt om noget uden at få svar ,så nu vil jeg finde mine svar andet sted ,,er faktis lidt skuffet
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 16:59   #3
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej ljg -
Du må ikke tro det er uvilje, at vi ikke svarer. Jeg har desværre ikke selv nogen svar at give dig. Jeg kan give dig et par og håbe på, at der kommer en ind, som kan besvare dine spørgsmål. Tænk på, at vi stort set alle er herinde fordi vi sidder i "systemet" eller har problemer med helbredet - derfor vil der være dage, hvor man ikke er helt oppe og kan tænke klart - og svare på spørgsmål. Men hav tålmodighed - der kommer helt sikkert en herind, der kan hjælpe dig. Det er et super forum med mange utrolig hjælpsomme og meget vidende folk
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 17:12   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu skal du huske at vi er nogen som kigger uden overhovedet at have en munds begræb om lige dit emne, og det er ikke alle der er inde i alle områder. Jeg er en af dem, der ikke aner en klaphat om fleks, kun lige det aller mest grundlæggende... hvad skal jeg så svare dig? Jeg kan naturligvis godt skrive at jeg har luret, men ikke kan hjælpe, men skulle alle 67 have gjort det? det vil fylde unødigt.

Der til tæller tælleren jo hver gang folk kigger, dvs den samme kan have været inde og se flere gange, lige til dette indlæg (ind til nu) har mange sikkert set 2 gang, 1, gang for at se om de kunne hjælpe dig, og 2. gang for at se det svar der var kommet, sikkert med en tanke på at man måske selv kunne lære noget.
En anden ting er at din overskrift er meget meget åben, hvilket vil få flere til at kigge, end hvis den var mere præciseret (jeg ved godt der står kategori, men personligt ser jeg ikke efter hvor indlægget er lagt) ville der muligvis blive sauteret et par visninger fra, altså ikke en kritik af dit valg af overskrift, blot for at fortælle dig at en åben overskrift vil få flere, der ikke har så meget styr over lige det emne, til at se indlægget, og det gælder altså ikke kun dig, men alle.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 17:17   #5
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 16
Cat 72 er ny på vejen
Hej
Jamen er du visiteret til fleks job?? Er det på plads osv?? El er du først ved praktikken nu som skal vare 6 uger?? Du må selv sige fra - og ringe til jobkonsulent at det er for mange timer - evt timerne kan ligges anderledes.. Hvis du springer fra må det så hande om pension - men jeg er ny visiteret til fleks, ved ikke noget om pension - og er lige startet i praktik inden min fast ansættelse skal ske når min praktik afsluttes efter 3 uger. Jeg synes 3 uger var rigelig var sldrig gået m til 6 uger - med mindre det er en arbejdsprøvning du er ude i.. Så op med humøret - meld dig syg - tænk på dig selv - du får ingen tak bagefter når du er gået ned og ingenting er for mand og familie. Lav lidt hver dag - ros dig selv hver dag.. Husk det er de små ting der gælder..
Bare rolig folk skal nok komme på banen og give dig råd.
Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 17:43   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej ljg... du får lige nogle

Først har jeg lige lyst til at sige, at det ikke behøver at være nogen, der kan svare, der har talt med. Alle på internettet kan læse med, mens kun de tilmeldte kan svare dig. Hertil kommer, at de fleste her på siden selv døjer med en masse skavanker, så overskuddet er måske ikke altid til at svare... selvom viljen er der, men ikke kræfterne.

Du skriver en del, men INTET om, hvorvidt du i forvejen er på ledighedsydelse eller på kontanthjælp. Derfor er det svært at svare dig, men jeg prøver alligevel.

Citat:
sygemelde mig yderliger,risikere jeg at ryge på kontant hjælp
Hvis du er på ledighedsydelse og sygemelder dig, så får du ledighedsydelse... ikke kontanthjælp.

Hvis du er på kontanthjælp nu, så får du det også som sygemeldt.

Jeg vil anbefale dig at skrive dagbog over det, du kan magte - på jobbet og derhjemme.

Det ser umiddelbart ud, som om du er for syg til fleksjob og måske burde have pension i stedet.

Din kommune SKAL vide, om du er syg, og så tæller det jo også med i dokumentationen i dit videre forløb.

Det er dog OGSÅ vigtigt, at du har din læge med på din side, så når du sygemelder dig, så få en snak med lægen og vis lægen din dagbog, så lægen har en chance for at støtte dig i dit videre forløb.

Det er urealistisk at tro, at man kan få et fleksjob, hvis man kan præstere MINDRE end 12 timer effektivt pr. uge.

Citat:
det er 3gang jeg har spurgt om noget uden at få svar ,så nu vil jeg finde mine svar andet sted
Det forstår jeg ikke, at du skriver. Jeg har nu læst dine gamle indlæg, og mange har hver gang svaret dig. Kan du ikke lige lægge et link til de 2 andre steder, hvor INGEN har svaret?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 29-09-2008 kl. 17:49.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 18:52   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ljg Se meddelelser
hej jeg håber der er nogle som kan give mig nogle svar, jeg er i praktik i en dagligvare butik, har været det i 6uger , fra omkring den 15-10-08 skal der skrives ansættelse kontragt,
Det du skriver her får mig til at formode at du allerede er visiteret til fleks og du er der med henblik på ansættelse , når det er sådan så er den tid du er der også beregnet på hvad du kan og ikke kan om det overhovdet er det rigtige job osv , og om du skal have flere pauser

Citat:
jeg er der 15 timer om ugen,med pauser, jeg er rigtig glad for at være der, men det tapper mig for al inergi, og giver mig mange smerter
Det er noget der er meget vigtigt at få formidlet videre til din jobkonsulent det er jo slet ikke sikkert at detail er det rigtige sted for dig og i så fald må i igang med at kigge jer efter noget andet
Citat:
i dag måtte jeg sygemelde mig, det er jeg ikke så glad for da jeg er bange for at miste jobbet ,
Det er ok at sygemelde sig og glipper jobbet så er du nød til at se sådan på det at det job alligevel ville være glippet før eller siden og så er du bedre stillet med at det glipper mens du er i praktik end når du er startet for alvor igen det er jo ikke sikkert at det er det rigtige job for dig


Citat:
når man sygemelder sig skal man så ogaå kontagte sin job agent plus sagsbehandler på kommunen,
JA du skal bestemt sygemelde dig og du skal gøre din jobkonsulent opmærksom på at når du er sygemeldt flekser så følger du sygedagpenge loven det vil sige at selv om du er på ledighedydesle så skal du opfølges som om du var på sygedagpgen du kan evt henvise til dette her



Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.


Citat:
jeg har en sygdom som hedder fibromyaligi, det vil sige at jeg har smerter konstant i hele kroppen, og når jeg er lidt for aktiv ,så går jeg ned med et brag,øv- øv,jeg er tappet for al min energi lige for tiden, pga arb øv øv, når jeg har været på arb i 2 timer ,er jeg kørt hel flad, og når jeg kommer hjem bliver der ikke laver noget som helst jeg kan simpelhen ikke, når min dejlige mand kommer fra arb ,laver han kaffe til os ,ingen gang dette kan jeg overkomme, omkring spisetid, kan jeg begynde at virke lidt igen, så er vi tto til at lave maden,,øv øv hvor er det surt at ens arb skal tappe en for al ens krafter,, hvad sker der hvis,jeg ikke kan fortaætte med at arbejde, og må sygemelde mig yderliger,risikere jeg at ryge på kontant hjælp, eller kan jeg få et nyt tilbud om et flex job,hvad sker der hvis dette job heller ikke er godt for mig,, det er lidt forviret det jeg skrev ,,beklager men jeg kan ikke koncentrerer mig i dag pga smerter
Det du skriver her er vigtigt at du får med i en jobdagbog så i kan finde ud af i fællesskab om det er et fleksjob inden for en anden kategori du skal have, nogen andre skånehensyn (der er meget slæbe arbejde inden for detail ) eller om det er noget helt andet ....

Det er svar på dine spørgsmål og så vil jeg lige knytte en lille kommentar til det andet du har skrevet i dit andet indlæg omkring at ikke få svar...

Det er vigtigt at man husker at det her er en bruger til bruger siden , ikke alle kan svaret og ikke alle der kan svaret er på hverdag (jeg kan svaret men er her altså ikke før nu ) så man må ind i mellem væbne sig med tålmodighed og sjældent opdager jeg at nogen ikke får svar, syntes at alle her er søde til at svare også selv om de ikke kan svaret , så syntes ikke din kritik er berettiget og ikke mindst .. alle er her frivilligt og for at hjælpe andre, og det gør vi alle så godt vi kan .. så jeg er sq lidt muggen over din kommentar den er der bestemt ikke nogen der fortjener , men undskylder dig med at du er slidt ned til sokkeholderne der kan vi alle være og så være lidt knotten og ikke helt retfærdige så held og lykke med dit job og husk din jobdagbog og husk at melde dig syg hvad enten du går hjemme eller er i praktik det er VIGTIGT
  Besvar med citat
Gammel 29-09-2008, 19:52   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej ljg

håber du har fået nogle brugbare svar og jeg tilslutter mig udtalelserne om at vi alle er her frivilligt og forsøger at hjælpe efter bedste evne

Jeg holder mig klogeligt væk når fx der er nogle spørgsmål som jeg intet kendskab har til og det er fx meget udi de forskellige § -der er jeg stadig nybegynder, men jeg lærer for hver dag

Til gengæld ved jeg erfaring at der er nogle andre knaldhamrende dygtige, ærlige, selvopofrende, vidende mennesker -så som Hejdien og Zuza - der øser ud af deres store viden og erfaring.

Du får lige et -og pas på dig selv og som der bliver sagt: sygemeld dig hvis du virkelig ikke kan holde til det -for tro mig, du får ingen tak fra systemets side for at spille "helt"(hvilket jeg tror rigtig mange af os herinde kan nikke genkendende til)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Håber på noget hjælp......... Mormor23 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 12-08-2013 16:38
Hjælp håber i K10 kloge hovder kan hjælpe (erhversevnetab) Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 25-09-2012 07:03
lidt hjælp - håber i vil læse det hele!! :D nolle123 Spørgsmål ang fleksjob 10 26-08-2011 09:37
Ny her, håber på hjælp! Baremig Alt det andet 7 19-09-2010 12:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension