K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2012, 15:57   #21
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Danica pension
Det er så det samme som mig... Har kun gode oplevelser med dem. Efter hvor mange år fik du afgjort at du får løbende udbetalinger? Og hvad skete? (altså skulle du til en Danica læge)?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:03   #22
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Sygdommen er apopleksi.
Har intet været til gennem danica, alt var gennem kommunen.
Det tog i alt 1 år og 7 måneder fra jeg blev ramt til alt var afgjort.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 18:53   #23
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Sygdommen er apopleksi.
Har intet været til gennem danica, alt var gennem kommunen.
Det tog i alt 1 år og 7 måneder fra jeg blev ramt til alt var afgjort.
Okay, apopleksi er også til at "tage og føle på", så måske er det derfor, at det er gået så hurtigt for dit vedkommende. Dejligt for dig
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 19:09   #24
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Jeg har intet negativt oplevet i hele forløbet.

Jo, arbejdsprøvningen kunne jeg godt have undværet, men de er vist også i gang med at apopleksi ramte ikke skal ud i arbejdsprøvning.

80-85% overlever den første måned
70-75% overlever det første år
Gennemsnitlig overlevelse efter apopleksi er omkring 5 år


Det er ikke alt man skal google
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 19:11   #25
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Jeg har intet negativt oplevet i hele forløbet.

Jo, arbejdsprøvningen kunne jeg godt have undværet, men de er vist også i gang med at apopleksi ramte ikke skal ud i arbejdsprøvning.

80-85% overlever den første måned
70-75% overlever det første år
Gennemsnitlig overlevelse efter apopleksi er omkring 5 år


Det er ikke alt man skal google
Nej, det kan jeg godt se... Men har du det okay? Altså i hverdagen og har du fået nogle følger som følge af apopleksien?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 19:22   #26
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Ja har det fint, men har da følgevirkninger...

Venstre side er med lammelser, kan dog bruge armen og benet, men ikke på samme måde som før.

Er glad for min FP da jeg i det mindste kan have et liv...
Men det er en kæmpe forskel fra før hvor jeg arbejdede omkring 80 timer om ugen i en spændende IT-branche indenfor udvikling og tjente 600.000 og til nu.

Men klager ikke, der er andre værdier i livet end at tjene mange penge....

Jeg har min kone, pension og TAE og min indkomst er nok ca. hvad gennemsnittet tjener men alligevel det halve af før.......
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 19:33   #27
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af keld60 Se meddelelser
Ja har det fint, men har da følgevirkninger...

Venstre side er med lammelser, kan dog bruge armen og benet, men ikke på samme måde som før.

Er glad for min FP da jeg i det mindste kan have et liv...
Men det er en kæmpe forskel fra før hvor jeg arbejdede omkring 80 timer om ugen i en spændende IT-branche indenfor udvikling og tjente 600.000 og til nu.

Men klager ikke, der er andre værdier i livet end at tjene mange penge....

Jeg har min kone, pension og TAE og min indkomst er nok ca. hvad gennemsnittet tjener men alligevel det halve af før.......
Godt du er sluppet "så heldigt", hvis man kan sige det sådan...

Kender godt dét med, at ha' været i den høje ende af indtægtsskalaen. Og så nu, hvor jeg ingenting har. Det har været en kæmpe rutsjetur, men som du selv skriver, så er der andre værdier end at tjene mange penge

Jeg får p.t. TAE fra Danica, men desværre ikke nok til at dække mine udgifter, så jeg/vi lever på min mands løn. Huset er sat til salg, og så kan vi nok bare ikke spænde remmen yderligere. Jo måske blive skilt, så kan jeg da få KH.

Utroligt at systemet kan drive en så langt ud, man bliver jo mere og mere syg. Ville gerne kunne sige "F*** jer" til systemet, men økonomien kan bare ikke holde til kun en løn. Så jeg hænger i og kæmper
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 19:40   #28
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Ja jeg ved jeg er sluppet heldigt fra det.

En skilsmisse må ikke komme på tale for jer, ikke engang overvejes, medgang og modgang skal tages alvorligt.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 21:56   #29
dunlet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
dunlet er ny på vejen
Jeg ved godt at vi ikke burde frasige os forsikringen men den vil altid give underskud for os, da kommunen med regner den og de tager brutto og vi får jo kun netto. Og grunden til at det altid vil ramme os er at de mener ud over at de tager økonomiskt tilskud fra os mener de også at vi må købe os til den hjælp de har givet os til børnene. Den hjælp vi fik var hjælp til at hente og bringe børnene, til og fra børnehave og sport. Derudover til at de også kunne få bare lidt oplevelser engang imellem. Vi har søgt indvalidebil men kan ikke få det da vi ikke arbejder, så gives det ikke. Jeg har fire diskos prolapser i ryggen samt ingen væske i rygsøjle, gigt i hofter hænder, fødder og knæer, kronisk væske og betændelse i begge skuldre, fibromyallergi, og et ødelagt knæ hvor jeg ikke kan få et nyt fordi de ikke ville kunne genoptræne mig så jeg kan næsten ikke går, jeg er gammel hjemmehjælper. Min mand er blind. Så vi har meget svært ved tingene og de penge vi får ud efter skat ville aldrig kunne dække at vi skulle købe den ydelse. Og der var en der skrev tidligere at man kan få hjælpe midler det passer ikke helt, for der bliver lagt vægt på at vi er gift. Det eneste vi har kunnet få er en pen til min mand der kan læse hvad der er i bøtterne. Jo så har jeg min rollator, og krykker men ellers vil de ikke hjælpe os. Jeg har været til test ved kommunens ergo og fået målt at min gang distance er 50m så jeg kommer ikke vidt omkring . Jeg ville bare ønske at den forsikring aldrig havde været der
dunlet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 23:01   #30
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
der er åbenbart meget stor forskel fra kommune til kommune hvad de vil hjælpe med. Men kan ikke forstå de ikke går ind og hjælper mere når der er små børn i huset og i åbenlyst har brug for hjælp.
Ved godt det er længe siden, men da jeg første gang i 96 blev syg og pludselig fik problemer med at gå havde jeg 4 børn på 4,5,9 og 10 år. Vi kontaktede sundhedsplejersken i kommunen fordi vi ikke anede hvem vi skulle ringe til og i løbet af 2 dage havde vi hjemmehjælp og tilbud om at de ville komme og hente og bringe børnene hvis vi havde problemer. Jeg trodede så efter nogle år at jeg var blevet rask igen MEN
I 2009 blev jeg så syg igen og nu er mine børn så heldigvis store så ingen problemer der, men jeg har brug for hjælpemidler også da min gangafstand er 121 skridt på 4 min ved hjælp af krykker, SÅÅH jeg regner ikke på hvor langt jeg ville nå på en time hvis jeg altså kunne gå en time, men jeg talte med en ergoterapeut ved hjælpemiddeldepotet og det første hun foreslog var, at hun ville komme og finde ud af hvad jeg skulle bruge. Det sagde jeg så nejtak til i første omgang, for jeg havde bare nogle enkelte ønsker til hvad jeg havde brug for. Mine krykker købte jeg selv, men det var for at få nogle lette nogle som ikke er så hårde for hænderne, men jeg har fået en stå/støtte stol som jeg kan bruge i køkkenet og en kørestol med joystick så jeg selv kan køre
Og hun ringer engang imellem for at høre hvordan tingene fungerer og siger at jeg bare skal ringe hvis der er noget jeg har brug for.
Og jeg er også gift og har ikke skullet betale noget af det selv.

Har du forhørt dig om de
ikke kan trække et mindre beløb hver måned for de bidrag i er bagud med ?

Sender dig lige et for synhtes godt nok i er spændt hårdt for
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan hjælpe mig? Betulle Spørgsmål ang fleksjob 3 05-03-2012 20:38
kan nogen hjælpe ? jsm77 Alt det andet 2 10-11-2011 20:54
kan nogen mon hjælpe she Spørgsmål ang fleksjob 18 15-08-2010 13:17
Er der nogen der vil hjælpe mig frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-05-2009 10:15
nogen der kan hjælpe aladdin Spørgsmål ang fleksjob 4 26-01-2008 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension