K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2014, 15:19   #1
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
brug for et råd, sygemeldt fristen er forlænget hvad så bagefter

Hej Alle i dejlige mennesker. jeg er ikke så tit herinde da jeg har haft en perioede hvor jeg ønskede at det hele bare sluttede. men et eller andet sted så skete dette heldivvis ikke set i bagklogskabens øjne. jeg har det sidste år været ramt af hjertesvigt og som nogle ved har jeg jo haft dærligt hjerte fra barns ben af og pacemaker nr 8 blev skifte til nr 9 sidste år og derefetr blev jeg fyret fra fleksjobbet og så faldt hammeren med hjertesvigt oven i, nu i dag var så første gang i ca 1 år at jeg har hørt fra kommunen, hun ville fortælle mig at min ret til sygedagpenge skulle drøftes og de havde været i kontakt med sygehuset og det var jo en alvorlig omgamg jeg var i med dette her, hun skriver så en mail efter et par timer at jeg er sygemeldt forlænget i 39 uger mere. men hvad så bagefter. er der nogle kloge hovder der ved det. eller har været i gennem dette for de tager vel ikke bare min fleksjobs ledighedsydelse fra mig. eller gør de, jeg er blevet bedt om at komme til et møde i morgen, og der har jeg selvfølelig også planer om at sige stik mig min pension, selv om jeg kun snart er 37 år, flere af de hjeret piller jeg får dræner mig for energi og vanddrivende får jeg også da jeg får væskeophobninger i benene, og får tit stukket kommentaren i hovdet du bør jo tabe dig, ja hvordan skal jeg dog få og finde energi til det, jeg er træt og trist over at havde kunnet en masse og nu kan det at slå græsset dræne hele min dag for energi . jeg håber nogle sidder nogen med et par vise ord til hvad man kan forvente af systemet

Sidst redigeret af Ole-Oliver; 13-05-2014 kl. 15:24.
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 15:30   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er rigtig svært for mange af os at læse disse indlæg når det er skrevet ud i en køre...

Det vil hjælpe os hvis der blev lavet nogle afsnit og mellemrum...

Hvis jeg har forstået det korrekt så er du fleksjobber....og du får ledighedsydelse nu....imens du er sygemeldt...

Hvis du så er blevet forlænget yderligt i 39 uger...ja så vil du forsætte på din ledighedsydelse...

Dette gør du fordi en sygemeldt fleksjobber vil få ledighedsydelse som normalt...

Man skal så opfølges efter de alm sygedagpengeregler...

Så du vil beholde din ledighedsydelse imens du er sygemeldt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 15:48   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej de tager ikke dine sygepenge, men har du et vægt problem kan de sende dig på et gymmastik hold, alene det du kan få det bedere hvis du taber dig gør du ikke kan få pension, så længe der er muligheder for, at træne dig op, eller medicin der ikke er afprøvet, så får du ingen pension.

Måske skal du bede om, at komme i gang med et eller andet, nogen gange har man godt af, at komme ud.

Du kan være helt sikker siger du pension ryger du ud i en praktik, så de kan måle din arbejdes evne.
Og selv om den er meget lille, vil de ikke give dig pension , så længe der er andre muligheder, bla. vægttab.
Hvad siger din egen læge?

ps. jeg siger ikke det er rimeligt at vægten bliver brugt mod dig men det er bare sådan det er
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 17:04   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Her kan du læse en principafgørelse om vægt og sygedagpenge.

Måske kan det gøre dig lidt klogere på ,hvad kommunen arbejder efter.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153728
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2014, 00:52   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Her kan du læse en principafgørelse om vægt og sygedagpenge.

Måske kan det gøre dig lidt klogere på ,hvad kommunen arbejder efter.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153728
Sakset fra ovenstående link.
Jeg har markeret noget af teksten med rødt.
Citat:
Resume:
Principafgørelsen fastslår
En kommune kan ved afgørelse om forlængelse af sygedagpenge som udgangspunktstille krav om vægttab, og borgeren har pligt til at medvirke ved behandlingen.
Behandlingen skal efter al erfaring med rimelig sikkerhed kunne medføre en forbedring af arbejdsevnen og må aldrig efter al erfaring indeholde nogen væsentlig risiko for borgerens liv og førlighed.
Det er en betingelse for, at der kan stilles krav om vægttab, at det er dokumenteret, at overvægten i sig selv har indflydelse på arbejdsevnen.
Det er samtidig en betingelse, at der er lægelig indikation for, at vægttab vil medføre forbedring af arbejdsevnen.
Ud fra hvordan trådstarter beskriver sin situation, bliver der næppe krav om noget drastiskt vægttab, inden hjertet fungerer en hel del bedre.

Jeg ved godt at det krav er stillet i nogle tilfælde, men man skal også lige se på hvad det er for nogle sygdomsbilleder der er dominerende...
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension