K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2010, 10:20   #1
Martin h
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Martin h er ny på vejen
ny her, brug for lidt profhjælp.

hej alle i dejlig kloge mennesker, og god søndag.
jeg håber i kan hjælpe med et par spørgsmål, min sag er i korte træk at jeg har været sygemeldt siden 2009 har fået forlænger først 6 måneder og
sidste gang 3 måneder, som udløber 30 september, jeg er i den tid blevet
op 2 gange i ryggen, med dårlig udfald begge gange, læger skriver ikke flere
behandlingsmuligheder, og er stationær, jeg har været 12 uger i arbejdsprøvning januar til marts, blev stoppet af jobkonsulent da jeg kom helt ned på 1til 2 timer daglig, så skete der intet i næsten 2 måneder, først da jeg skrev en meget streng mail til leder af sygedagpenge med kopi til
borgmester m.m skete der noget igen,jeg havde skam fået ny sagsbehandler,
man havde bare glemt at orientere mig, (glemt) nå nu skulle vi have alt på
plads så det blev lige til 12 uger på REVA med at samle dippedutter, og lignende, blev færdig i fredags resultat halvanden til to timer med meget
lette opgaver, får raport om ca en uge. jeg skulle have været til tre måneders
møde senest 20 august men er ikke indkaldt, har kun talt en gang med nye
sagsbehandler nemlig telefonisk 20 maj, hvor jeg bad hende fremover at skrive eller maile til mig, så blev hun sku sur. MIT spørgsmål hvordan forholder jeg mig nu de sidste 4 uger, de skal vel indkalde mig inden udløb
den 30, alle jeg har talt med siger jeg har for lidt timer til flex ? og pension
er mere sansynlig.
håber i kan give mig lidt indput, så de ikke tager en vil legemesdel på mig
hilsen og på forhånd tak.
Martin h er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 10:30   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Martin jeg har lige lavet afsnit i dit indlæg
gider du ikke være sød at prøve at lave nogle afsnit jeg er en af dem der ikke kan læse indlæg uden afsnit nogen gange laver jeg dem selv men vi er mange herinde der har det sådan, afsnittene behøver ikke være perfekte bare det hele ikke står ud i en køre På forhånd tak


hej alle i dejlig kloge mennesker, og god søndag.

jeg håber i kan hjælpe med et par spørgsmål, min sag er i korte træk at jeg har været sygemeldt siden 2009 har fået forlænger først 6 måneder og
sidste gang 3 måneder, som udløber 30 september,

jeg er i den tid blevet
op 2 gange i ryggen, med dårlig udfald begge gange, læger skriver ikke flere
behandlingsmuligheder, og er stationær, jeg har været 12 uger i arbejdsprøvning januar til marts, blev stoppet af jobkonsulent da jeg kom helt ned på 1til 2 timer daglig, så skete der intet i næsten 2 måneder, først da jeg skrev en meget streng mail til leder af sygedagpenge med kopi til
borgmester m.m skete der noget igen

,jeg havde skam fået ny sagsbehandler,
man havde bare glemt at orientere mig, (glemt) nå nu skulle vi have alt på
plads så det blev lige til 12 uger på REVA med at samle dippedutter, og lignende, blev færdig i fredags resultat halvanden til to timer med meget
lette opgaver,

får raport om ca en uge. jeg skulle have været til tre måneders
møde senest 20 august men er ikke indkaldt, har kun talt en gang med nye
sagsbehandler nemlig telefonisk 20 maj, hvor jeg bad hende fremover at skrive eller maile til mig, så blev hun sku sur.

MIT spørgsmål hvordan forholder jeg mig nu de sidste 4 uger, de skal vel indkalde mig inden udløb
den 30, alle jeg har talt med siger jeg har for lidt timer til flex ? og pension
er mere sansynlig.

håber i kan give mig lidt indput, så de ikke tager en vil legemesdel på mig
hilsen og på forhånd tak.
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 10:39   #3
Martin h
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Martin h er ny på vejen
det vil jeg huske kan du tro, opdagede det for sent.
Martin h er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 10:40   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Martin (så kan jeg svare hehe )

Hvis jeg var dig ville jeg bruge tiden fornuftigt det vil sige jeg ville starte med at søge aktindsigt hvis ikke du har det (find formular under nyttige link )

Det er ikke sikkert du får den det kan jo være at alt forløber glat men den er rar at have hvis noget skulle gå galt, og ved at have den kan du se om din gamle sagsbehandler har "glemt" at lægge papir ved fra feks læger og du kan nå selv at få lagt dem ved..

Ang samtale med sagsbehandler så ville jeg skrive noget ala dette til sagsbehandler
Citat:

vedr opfølgningsmøde

Jeg skulle være indkaldt til opfølgningsmøde men er ikke blevet det, jeg har nu været i arbejdsprøvning to gange med samme resultat (anden gang pga sagsbehandler skift ) og derfor ønsker jeg nu at få orden på min sag.

Det vil sige at jeg gerne vil have at vide (på skrift )

Hvad er meningen at der skal ske nu (rapport fra arbejdsprøvning er ved at blive skrevet )

Bliver jeg indkaldt til opfølgningsmøde inden for en overskuelig fremtid ?

Mine sygedagpenge er forlænget til den 30 sep vil jeg inden denne dato blive indkaldt til opfølgningsmøde ?

denne skrivelse bedes lægges ved min sag

mvh
Ved at sende en skrivelse ala den (rediger selv i den hvis det er ) så vil du få gjort andre der kigger på din sag (hvis guderne forbyde det , de skulle finde på at lukke for dine sygedagpenge uden at gøre andet) opmærksom på uregelmæssigheder i din sag , og du vil forhåbentlig få lidt klarhed over hvad der skal ske i forhold til din sag nu ...

Er din ressourceprofil opdateret ?

Men mon ikke at du vil blive forlænget eller de vil indstille til pension eller fleks (kan heller ikke se at du skulle kunne klare fleks ) men du skal i i hvert fald lige være obs på den her

§27 4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

  Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 11:37   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som jeg forstår det, så er du i arb.prøvning i øjeblikket.

hvis du ikke allerede skriver dagbog, så vil jeg kraftigt anbefale dig at gøre det i resten af arb.prøvningen.

Dagbogen er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.

Se evt. her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 11:56   #6
Martin h
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Martin h er ny på vejen
tak for jeres svar, profil er opdateret til 20 maj det ved jeg, og den lyder meget ok, alt er med synes jeg, jeg har aktindsigt, også til og med 20 maj

på reva var der et fast ugemøde med værkstedsleder og min tildelte
socialrådgiver, hvor alt blev skrevet ned, hvordan man have haft det i løbet
af ugen, når man var nødsaget til at gå før hjem en dag lavede man et notat
med begrundelse som så blev lagt i ens sag,
jo de var meget prof og flinke

på reva synes jeg, nu vil jeg i næste uge skrive til sagsbehandler (med kopi
til leder) at jeg er stoppet på reva, og at de vil modtage raport derfra,
og at jeg forventer at blive indkaldt til møde hurtigst derefter.

jeg skal vel uandset partshøres inden 30 september, men har egentlig
lidt på fornæmmeren at de flasker sig, men som sagt jeg vil da promte
gøre dem opmærksom på at jeg eksisterer inu.
PS reva opgav mig faktisk og så næsten 2 uger før tid.
Martin h er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2010, 12:11   #7
AMGPS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
AMGPS er ny på vejen
Hej Martin
Som jeg læser det er du klar til pension - men hvor denne bliver taget op med få års mellemrum for vurdering af din arbejdsevne.
Har du for nylig udfyldt en ressourceprofil?
Din sagsbehandler SKAL forøvrigt løbende, sende al kommunikation mellem de forskellige instanser, til dig, når du har bedt om det.
Alternativt kan du selv bede om aktindsigt ved et besøg i kommunen.
Set fra min side ville det være klogt at rykke for et møde, og evt. bede om at der bliver søgt om pension.
Vh A
AMGPS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 21:05   #8
Martin h
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Martin h er ny på vejen
ja så fik jeg sendt en mail til sagsbehandler og hendes boss, om at jeg godt vil have at vide hvad de nu mener der skal ske.

har samtidig søgt om ny aktindsigt fra 20 maj til dags dato, nu får de lige
en dag eller to til at reagere på det.

PS hejdien har du set jeg huskede afstand.
hilsen...
Martin h er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 21:16   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Martin,

Fint at du fik sendt den mail til din sagsbehandler og hendes boss?? om hvad der videre skal ske i din sag.....

Lad dem ikke tage beslutningen, den tager du selv om at dine sygedagpenge bør forlænges iht. den § den skal.

Du må så efter flg. følge op indtil din sag er løst, der er intet der kommer af sig selv i dette system.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2010, 21:29   #10
Martin h
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Martin h er ny på vejen
undskyld kan se der er flere der har spurgt om RP er opdateret,
NEJ har ikke set skyggen af noget som helst siden 20 maj.
Martin h er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for lidt hjælp Tin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 07-10-2011 10:16
brug for lidt hjælp! joan2 Alt det andet 14 26-03-2011 01:41
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp Fonze Alt det andet 2 14-03-2011 19:15
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
har brug for at skrive lidt Appelsin Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension