K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2006, 23:33   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
fra fleksjob til pension

hej alle

Hvis man gerne vil søge pension som fleksjobber kan man så risikere at miste sin fleksjob bevilling hvis man skulle få afslag ?

beholder man fleksjob hvis man får afslag ? eller hvad sker der ?

Er der nogen der ved det ?



Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 08:48   #2
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej

Efter hvad jeg er blevet fortalt fra min kommune.

HVIS man SELV søger pension og ikke får det, så mister man retten til fleksjob bevilling, hvis man er på ledighedsydelse mister man oz det.
Så kommer man på kontanthjælp, HVIS man så er gift, så er det sin bedre havldel som skal forsørge en:@. HVIS man er heldig at sin forsørger ikke har så høj en løn kan man få op til 4000,- i kontanthjælp.:@

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 09:15   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: fra fleksjob til pension

Hej i to

Jeg må indrømme at jeg ikke lige ved det, jeg ved bare at mens de behandler din sag så mister du IKKE din ledighedsydelse.

Jeg kan have lidt svært ved at forstå hvordan man skulle kunne miste sin fleksvisitation.

Hvis man ikke kan få førtidspension så er det jo ensbetydende med at man ikke er syg nok, men det gør jo ikke at man er blevet rask vel

Men men det er Danmark anno 2006 så man skal aldrig sige aldrig.

Men jeg ved så meget at kommunen skal sætte noget andet i stedet for det vil sige at giver de afslag på førtidspension så skal de i stedet kunne sige jamen du får ikke pension for du kan stadig magte så og så mange timer, og det er jo så et fleksjob ...

Derfor syntes jeg er det lyder lidt langt ude, men jeg vil da lige prøve at finde ud af det.
(det kan godt lige tage et par dage eller 4 ) så søg ikke pension i dag

Hvis det er sådan at man mister sin fleks så er det jo en grim og effektiv måde at forhindre borgerne at søge fleksjob :@:@

men men , der er et par stykker her på siden der er ved at søge førtidspension efter § 17 og så vidt jeg ved (100 % for den ene da jeg har siddet med ved alle møderne) så har der ikke på noget tidspunkt været talt om fra kommunens side at de ville miste deres fleksvisitation ved afslag ..

Hmmm grim tanke iøvrigt , sådan en lidt nååå du søger pension , nå så tager vi da bare din fleks SÅ KAN DU LÆRE DET

men jeg tjekker det
  Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 09:30   #4
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej igen

Så længe din pensionssag køre mister man ikke noget, DET er først HVIS man får afslag på pension, at man mister.


Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 10:32   #5
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej med jer,

Hvis man kan miste sin bevilling/ydelse vedr. fleksjob alene fordi, man søger FØP, ja så står verden sgu ikke længere :@ :@ !!!

Så længe man overholder sin PLIGT til at stå til rådighed og samarbejder, har man vel også RET til sin ydelse?

Uenigheden går jo, som Hejdien skriver, på hvad man KAN.
Og hvis KOMMUNEN ikke mener, at man kan, ja så skal de jo bevilge pension.

Kims,
Jeg kan ikke huske din sag og har p.t. ikke kræfter til at læse op på den, men hvis din kommune har truet dig med at fratage dig både ydelse og bevilling alene på baggrund af, at du ytret ønske om at søge pension, ja så synes jeg, at samtlige politikere i din kommune og på Christiansborg bør orienteres om det!

Stella,
kan du ikke stille spørgsmålet på SR-bistand og Retsal.dk eller et lignende sted og kopiere svarene ind?

KH Pia



PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 11:10   #6
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej igen igen

Det er hvad jeg har fået af vide fra min kommune, da jeg fortalte dem at jeg ville søge min pension. Min sagsbehandler sagde at hvis jeg ikke ville blive godkendt til pension, så mistede jeg alle mine retingeder og vil derfeter komme på kontanthjælp.

Det er grunden til jeg ikke har søgt førtidspension.

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 11:22   #7
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Jeg er simpelthen rystet Kims!

Kommunen tillader sig altså at tolke en ansøgning om FØP derhen, at du ikke ØNSKER at stå til rådighed for et fleksjob...??!!

Det er virkelig en modbydelig grim måde at holde folk på plads på :@

På den måde forhindrer de jo en højere instans i at afgøre, hvem der har ret, når det kommer til, hvad du KAN!

Nu spørger jeg måske om noget, du har skrevet om et andet sted, men har du ikke mulighed for at få noget hjælp/rådgivning fra f.eks. din fagforening? Uha det er grimt!

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 11:28   #8
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

NB:
Alle mennesker har sq da ret til at få prøvet deres sag, uden at det skal koste os vores indtægtsgrundlag!

Jeg kan se, at Landsforeningen af Førtidspensionister henviser til et advokatfirma med adressen www.bisgaardmaare.dk
Måske kunne du ringe til dem og spørge, hvad de vil råde dig til?
Mange advokater giver en gratis vurdering af en sag...

Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 11:53   #9
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Hej Pia

Tak for dine kommentare, jeg vil gå vidre med sagen.
Jeg har kontakte min fagforening, jeg fik en aftale med en mandag. Når jeg har snakket med den, skriver jeg det svar jeg får herinde.

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2006, 13:07   #10
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: fra fleksjob til pension

Velbekomme Kims,

Du er da en handlingens mand
Glæder mig til at høre, hvad de siger!

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Pension/fleksjob? ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-04-2012 17:38
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31
Fleksjob og pension Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 1 24-01-2006 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension