K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2007, 17:11   #1
annemette jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
annemette jensen er ny på vejen
nyt ang.flextimer

jeg har haft et flexjob med 1/2 tids tilskud i 9 år og har noget tid gerne ville gå lidt ned i tid da min sygdom er blevet værre og jeg har svært ved at klare de 20timer.
Jeg vil imidlertid helst ikke ned på 1/3tid 12.5 timer da jeg vil have svært ved at nå de opgaver jeg har og kan jeg så beholde mit dejlige job .... jeg ringede til min virksomheds konsulent på kommunen og fortalte om mine tanker og han mente vi kunne finde en mellem ting f.eks 16 timer inv. frokost og det ville glæde mig hvis vi kunne, vi skal tales ved i næste uge
det jeg vil fortælle er at jeg ingen steder har kunnet læse at man kunne tilpasse tiden på den måde jeg har kun kunnet se enten 1/2 eller 2/3 tilskud og det kunne måske glæde andre at vide at det kan passes på andre end de to måder.jeg vil vende tilbage og fortælle om hvordan det gikB)
fotsat god week end til alle
annemette jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2007, 23:36   #2
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: nyt ang.flextimer

Der er kun 2 takster ½ og 2/3 tilskud, det kan der ikke pilles ved, det kan man der i mod med timetallet, det må være det han tænker på
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2007, 22:29   #3
annemette jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
annemette jensen er ny på vejen
RE: flextimer

ja hvis der skal regnes i timer er det vist medat holde ørene stive ellers er det mig der bliver snydt hvis arbejdspladsen får tilskud 2/3 og jeg arbejder mere end 1/3 men nu får vi se jeg melder tilbage hvad det bliver til
jeg regner 1/3timer til 12.5 timer og dertil kommer så evt. frokost er det korrekt ?:|
annemette jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2007, 00:08   #4
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: nyt ang.flextimer

Jeg går ud fra at du bliver lønnet for fuld tid? Så bliver du vist næppe snydt. Der er ingen fast timetal i forhold til tilskud, man kan arbejde 37 timer og virksomheden får halvdelen eller 2/3 i tilskud, eller du kan arbejde ganske få timer hvor virksomheden også får den samme tilskud. Det kommer jo an på, hvad du kan holde til, og hvor effektiv du er, når du er der.
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2007, 17:34   #5
mai-brit
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
mai-brit er ny på vejen
RE: nyt ang.flextimer

hej

Er der nogle der kan forklare mig disse regler.. skal have nyt job og er i arbejds prøvning lige nu og kan "kun" klare 14 timer i ugen hvor jeg er 100 % effektiv....har 3 1/2 timer daglig med fridag onsdag og ingen pauser i disse timer....

Men hvad hedder det hvis man kun er der 14 timer ???? kontra 18 timer ??? det nytter ikke at jeg holder 30 min. pause for jeg kan ikke holde ud at være mere på end de der timer !!!!
men hvordan er reglerne ???

Ved godt det måske lyder lidt underligt men jeg kan ikke helt forstå dem
mai-brit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2007, 20:38   #6
annemette jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
annemette jensen er ny på vejen
RE: 14timer

hej Maibritt
jeg har efter 9 år på 1/2 halv tid søgt ned på 1/3 tid

min aftale er nu godkendt og jeg arbejder fra den 1 februar 14 timer om ugen og arbejdsgiver får 2/3 tilskud til min løn og ved at tilskuddet ikke bliver større selvom jeg går yderligere ned i tid.

Husk iøvrigt at du selv kan forhandle din løn du kan sagtens få en relativ høj løn hvis du har en uddannelse eller kompetance på et område B) man skal ikke nøjes med minsteløn fordi man er flexjobber arbejdsgiveren får dog stadig kun tilskud 1/2 eller 2/3 af minstelønnen på dit arbejdsområde

held og lykke med arbejdsprøvningen
annemette jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 15:45   #7
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hvis man er ansat til at arbejde 18 timer i flex - hvor meget frokost skal man så have. Er det som et halvdagjob, hvor man har et kvarters frokost - eller skal man ha en halv times frokost.
Er frokosten inkluderet i den flextid man er ansat til eller skal den lægges oveni
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2008, 18:14   #8
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
frokost som de andre ansatte på din arbejdsplads

Jeg mener at du har ret til samme frokost pause som andre ansatte på arbejdspladsen - dvs at der gælder samme regler for dig som for dine kollegaer. De præcise regler kan så være forskellige på fordkellige arbejdspladser.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flextimer timer man er sat til mookmik Spørgsmål ang fleksjob 15 05-05-2013 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension