K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2011, 14:47   #1
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
Ferie?

Jeg er ledig fleksjobber, overgået til anden aktør. Her skal vi møde 1 gang ugentlig. Mit spørgsmål går på, kan anden aktør stort set lægge ferie så det passer dem, her tænker jeg på dagene mellem jul og nytår.? Jeg har feriepenge tilgode, men savner en varsel og en plan på længere sigt over, hvornår vi skal holde tvungen ferie... Hvad har vi ret og pligt til... Selv om vi er arbejdsledige er det jo stadig rart at kunne planlægge ferie i forhold til familien...eller gemme et par dage, hvis noget uforudset skulle dukke op...
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 14:59   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis du modtager ledighedsydelse, er det grundlæggende samme regel sæt, som en forsikret ledig (a-kasse) er underlagt.

Er du på kontanthjælp, så mister du ikke ydelse, bare fordi dit tilbud vælger at holde ferielukket, du kan bare ikke kalde det "ferie", men vil da tro at du slipper for aktivitet i den periode de har lukket...
Tror slet ikke de orker at skulle sætte gang i noget andet, bare for en uges skyld, det kræpver nemlig at du skal visiteres til andet tilbud (man kan ikke være i 2 på samme tid) og derefter visiteres tilbage efter nytår. Det er MINDST 2½-3 timers papirarbejde, for så lidt..
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 01:33   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Winther

2. aktør kan - umiddelbart - ikke bare lukke biksen på hverdage, alle andre "Jobcentre" skal jo også holde åbent mellem jul og nytår, da man kan komme i job fra dag til dag... -og tænk på ALLE de job der kan dukke op i disse dage

I øvrigt en mærkværdig mødeplan du/i har hos 2. aktør... -1/en gang om ugen giver jo ikke kommunen den store refusion, men der er måske en forklaring?


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 15:42   #4
Mani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 24
Styrke: 13
Mani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
2. aktør kan - umiddelbart - ikke bare lukke biksen på hverdage, alle andre "Jobcentre" skal jo også holde åbent mellem jul og nytår, da man kan komme i job fra dag til dag... -og tænk på ALLE de job der kan dukke op i disse dage
.
Har lige læst i lokalavisen at flere kommuner i Nordsjælland holder lukket mellem jul og nytår og dette gælder også jobcenterne ..
Så der må jo ligge bunker af jobs i disse kommuner efter nytår - godt man bor i en af dem
Mani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 23:07   #5
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
?

Men kan de tvinge mig til at tage ferie mellem jul og nytår? Bliver det mit problem at anden aktør gerne vil have ferie?
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 23:19   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er ikke tale om ferie i dit tilfælde, det vil højst blive takseret som"Aktivitets-fri"

De må IKKE trække i din ydelse eller lignende... Det er jo en udefra kommende begivenhed som gør at du ikke kan deltage
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 01:47   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mani Se meddelelser
Har lige læst i lokalavisen at flere kommuner i Nordsjælland holder lukket mellem jul og nytår og dette gælder også jobcenterne ..
Så der må jo ligge bunker af jobs i disse kommuner efter nytår - godt man bor i en af dem

Hej Mani... -ja, det var så bare min form for dårlig ironi(eller dårlig kommunikation)... -for alle(99 %) kommuner og dermed jobcentre holder jo lukket i uge 52... -så ja, vi kan se frem til en masse job at vælge og vrage i, efter nytår

Og hvor seriøst kan man så tage deres arbejde i det daglige, når alt bare lukker ned når de selv skal have ferie


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 14:40   #8
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
ferie..

Jeg er nok lidt stædig, for før sommerferien fik vi at vide, at der ikke blev ferielukket men vi selvfølgelig kunne holde ferie, og 1 uge henne i ferien så får vi alligevel at vide, at vi ikke skal komme og at de gerne så at vi så holdt ferie i 3 uger...i efterårsferien bliver undervisning også aflyst med få dages varsel, undervisningsdag bliver flyttet til anden dag med dags varsel, så ud fra det, så virker det meget lidt planlagt, og jeg føler mig presset til at holde ferie, for at de har ryggen fri...Det bryder jeg mig bestemt ikke om...
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 19:41   #9
Mani
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 24
Styrke: 13
Mani er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Mani... -ja, det var så bare min form for dårlig ironi(eller dårlig kommunikation)... -for alle(99 %) kommuner og dermed jobcentre holder jo lukket i uge 52... -så ja, vi kan se frem til en masse job at vælge og vrage i, efter nytår

Og hvor seriøst kan man så tage deres arbejde i det daglige, når alt bare lukker ned når de selv skal have ferie


.
Hej Multe.

Forstod godt din ironi

Mani ;-)
Mani er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie holze Spørgsmål ang fleksjob 5 15-07-2012 15:02
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 23 10-10-2008 14:50
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 1 30-07-2008 12:08
Ferie Hansen Spørgsmål ang fleksjob 1 24-06-2008 11:05
Ferie.... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 08-12-2005 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension