K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2010, 15:42   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er da super skønt, at folk nu har den mulighed.

Og en dansk førtidspension er alligevel mange penge i USA. Min amerikanske familie, godt nok på lavere indkomst, tjener omkring de der $2000 om måneden - det samme som førtidspensionen vil give derover....og de lever da standsmæssigt med hus, biler og i dejlige lokalområder (fortrinsvis i San Diego/Carlsbad).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 16:27   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men chansen er vil ikke stor, hvis man flytter til US inden man har fået.
der kan som sagt går meget lang tid, i dette system.
det er nok mere her problemet ligger.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 18:08   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det siger sig selv. Selvfølgelig skal man have førtidspensionen INDEN man flytter land. Det er svært nok at have en sag verserende i Danmark og BO i Danmark og få enderne til at mødes, så at bo i udlandet vil være det rene vanvid. Iøvrigt skal man også bo her, for at kunne søge om førtidspension......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 19:20   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Der kan også søges dansk førtidspension fra udlandet, hvis man har optjent ret til pension i så fald skal det søges hos pensionsstyrelsen, og ja det vil nok tage noget længere tid og være noget sværere at få, da det offentlige jo ikke kan tjekke så meget, og derfor nok også er mere mistroiske, de vil jo helst vide farven på ens trusser.

Der er dog den hage ved det, at der ikke er nogen indtægt i behandlingstiden af sagen.

Hvis du har boet i Danmark siden du var femten, og ikke på noget tidspunkt derefter har boet i andre lande, har du ret til fuld førtidspension, hvis den bliver bevilget, du kan enten søge den i din hjemkommune mens du stadig er i Danmark, i hvilket fald du nok bliver nødt til at blive i Danmark under behandlingen af sagen. Eller Flytte til USA og søge hos pensionsstyrelsen, og leve uden indkomst mens sagen behandles.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 16-02-2010 kl. 19:22.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 02:02   #15
Meelluh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2010
Lokation: Frederikssund
Alder: 38
Indlæg: 3
Styrke: 0
Meelluh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Melluh, selvfølgelig har du en chance for at kunne få førtidspension, præcis som alle andre!

Du skal gå op til din læge og fortælle du tænker på at søge førtidspension, for at høre hvad lægen mener om dette. Lægen kender dig jo, og dine diagnoser.
Er læge enig i det, så går du op til din sagsbehandler, og siger du gerne vil søge førtidspension. Så kommer snakken til at gå, og sammen finder i sikkert en god løsning, samt hvilken § der skal søges under.

Jeg synes da det lyder til du har en masse at slås med i dit liv.

Har ikke været her længe.
Der er sket så meget, har pendlet frem og tilbage mellem DK og Usa osv.
Faldt lige over siden igen og kom i tanke om det.
Er nu seriøst ved at overveje pensionen da vi stadig ikke har kunne ansøge om mit CR-1 green card. Så stressende.

Mit problem med lægen er at jeg ikke har været hos dem siden jeg flyttede til Halsnæs kommune sidste år i Februar.

Opdateringen lyder således:
De lader mig stadig helt og aldeles være fra kommunen. Ingen aktivering, praktik, arbejdsprøvning eller noget.
Jeg kommer stadig ikke til psykiater eller psykolog, på trods af at jeg har en kontaktperson fra socialpsykiatrien.
Har nu været på kontanthjælp i over 3½ år denne gang, hvilket egentlig er ret meget når jeg kun er 24.
Jeg er lige kommet hjem fra 3 måneder i Usa, og da jeg måtte opgive min lejlighed kort før jeg tog afsted, er jeg nu i akut boligmangel.
Jeg er bogstaveligt talt nødt til at sove på en bænk fra på fredag.
Min kontaktperson siger at der er intet hun kan gøre, udover at bede min sagsbehandler om at tilbyde mig noget.
Problemet i det er at mine 2 hunde er det eneste der holder mig nogenlunde fri af depressionerne, og jeg nægter at skaffe mig af med dem. Derved er det min egen skyld at jeg er hjemløs når de tilbyder mig noget hvor husdyr ikke er tilladt, og jeg er tilbage hvor jeg startede.
Oveni alt dette, har min gamle udlejer (som lovede at jeg kunne beholde min adresse hos ham) tilsyneladende smidt al min post ud, inkl min status-opdaterings-afkrydsnings-seddel.
Jeg er så så stresset, jeg græder konstant, og har endda overvejet at give helt slip så jeg får et voldsomt sammenbrud og derved kan blive indlagt, for at have en seng at sove i.
Netværket er endnu mere dødt end nogensinde og jeg er tæt på at knække.

Jeg er stadig angst og får panikanfald. Jeg har selv opfundet et par værktøjer til at fungere i en stabil hverdag i mit hjem, men når jeg ikke har et bliver det straks meget sværere at holde sammen på det hele.

Hvad gør jeg?
Har jo ikke lyst til at finde en bolig udenfor kommunen da jeg så skal starte forfra med KH ansøgninger, nye sagsbehandlere og kontaktpersoner osv..



Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Men chansen er vil ikke stor, hvis man flytter til US inden man har fået.
der kan som sagt går meget lang tid, i dette system.
det er nok mere her problemet ligger.
Jeg har ikke planer om at flytte før jeg får ftp, hvis de da overhovedet vil gå med til det.
Vi har stadig godt og vel næsten et år tilbage på alt green card pjattet, og jeg tænker at jeg i hvert fald kan bruge den tid på at prøve i det mindste.
Meelluh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er mine chancer for FP? Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 06-06-2012 22:00
Chancer for førtidspension? Klund At søge førtidspension 7 18-04-2010 00:48
Hvordan ser mine chancer ud? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2010 21:13
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension