K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2014, 18:46   #1
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Question Ret til tilbud under beskæftigelsesindsatsloven?

Hej alle sammen

Ifølge Ankestyrelsens principafgørelsen nummer 108-12 har dem som er omfattet af målgruppen i § 2, nr. 10, i beskæftigelsesindsatsloven krav på at få et tilbud efter lovens kapitel 10-12

Nu er mit spørgsmål så, hvis man få sådan et svar om ret og krav på et tilbud:

Vedrørende anmodning om indsats efter § 75a i lov om aktiv beskæftigelsesindsats

Vedrørende din anmodning om en indsats efter beskæftigelsesindsatslovens § 75a, vil vi kunne vurdere om der skal iværksættes en indsats efter denne bestemmelse eller om du skal tilbydes en anden indsats, så snart vi har modtaget en rapport fra klinisk funktion.


Er det ikke at give et afslag på et tilbud som ifølge Ankestyrelsen Jobcentret er forpligtet til at give hvis de bliver anmodet om det?

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2014, 19:08   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke se at der er noget at klage over og jeg kan ikke se at du har fået et afslag

Du får jo ikke afslag på noget, blot besked om at de mangler klinisk funktion før de ved om det skal være indsats efter 75a eller noget andet.

Hvilket jo kunne være rehabiliterings teamet, netop fordi klinisk funktion er blevet brugt.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 01:26   #3
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Anmodning fra en borger efter denne § skal ifølge ankestyrelsen imødekommes når anmodet om det.

De har ikke lov til at sige at de først vil efterkomme sådan en anmodning på et nærmere ukendt tidspunkt.

De er forpligtet til ifølge ankestyrelsen at komme med et tilbud efter denne § så snart der anmodes om det, hvis ikke de kan tilbyde et tilbud efter denne § vil det betyde at alle muligheder under denne § er opbrugt og det er godt nok mange tilbud.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 03:35   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her er et lille uddrag af den 108-12

Citat:
Principafgørelsen fastslår

Jobcentrets pligt

Jobcenteret har pligt til at give personer, som er omfattet af målgruppen i § 2, nr. 10, i beskæftigelsesindsatsloven tilbud efter lovens kapitel 10-12. Jobcenterets pligt til at give tilbud gælder dog ikke i de tilfælde, hvor tilbuddet ikke kan antages at ville forbedre personens beskæftigelsesmuligheder.

Borgerens ret

En person har ret til at ansøge om et tilbud efter beskæftigelsesindsatsloven. Borgeren har ikke en automatisk ret til at få tilbuddet. Jobcenteret skal vurdere, om tilbuddet vil kunne forbedre personens beskæftigelsesmuligheder.
Hvis en person kan opnå og fastholde kontakt til det ordinære arbejdsmarked uden støtte i form af blandt andet arbejdsprøvning, har personen ikke ret til et tilbud.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153681

Som du kan se så har de ret til at først vurdere om det kan svare sig at give dig tilbudet...

Så jeg tror desværre ikke at du har nogen sag her...

Du må nok vente og se hvad den rapport fra klinisk funktion siger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 11:29   #5
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Det er korrekt med hensyn til: Hvis en person kan opnå og fastholde kontakt til det ordinære arbejdsmarked uden støtte i form af blandt andet arbejdsprøvning, har personen ikke ret til et tilbud.

Men det er jo en afgørelsen at beslutte dette, som Ankestyrelsen siger.

Efter flere arbejdsprøvninger og fuld helbreds udredning er der ingen anden vej end et fleksjob, derfor anmoder jeg om et tilbud fra hele den palet som denne § & kapitel tilbyder og kommunen er så forpligtet til at træffe en afgørelse, det er jo underordnet hvad kommunen kommer ud med af svar, da det kan forståes som en afgørelse.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 12:24   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber snarest, der modtages den ønskede rapport fra klinisk funktion, så din sag kan komme videre.
PS Kommunerne skal anvende klinisk funktion, som også sammenholder evt rapporter og tager initiativ til evt. at indhente yderligere.

Sidst redigeret af stampe; 15-11-2014 kl. 12:41.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 12:25   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror simpelthen ðu risikerer at skade din egen sag, hvis du ikke afventer klinisk funktion og selv trækker det hele i langdrag ved at forlange at en hel masse nyt skal igang.

De kan hjælpe din sag fordi, ønsker du fleksjob skal du forbi rehabiliterings teamet og de kan ikke tilsidesætte klinisk funktions rapport.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 13:56   #8
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Klinisk funktion fra Bispebjerg Hospital har ikke vist sig særlig interesseret i det som de faktisk skal gøre i henhold til reglerne som er at lave en samlet erklæring baseret på tidligere speciallægeerklæringer i sagen, uden mit samtykke har klinisk funtion prøvet at lave en psykologisk test velviden om at 2 uafhænige psykiater på 2 forskellige tidspunkter har erklæret at der ingen psykiske barriere er og at der ingen psykiske sygedom er, og har ikke kunne forstå hvorfor kommunen konstant har prøvet at for undersøgt mig for psykiske barrier.

Det kan ikke skade sagen at imens man venter på en rapport fra klinisk funktion at anmode om at få et tilbud der faktisk er til for at komme nærmere arbejdsmarked.

Da rapporten ikke har fået en deadline for at blive udleveret kan kommunen holde en borger hen på ubestemt tid.

Hvis et eventuel tilbud viser sig ikke at være nær så godt som noget andet efter rapporten er udleveret så har kommunen altid den mulighed at stoppe tilbudet og tilbyde noget andet.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 16:09   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du har fået argumenter, der belyser, at du med al sandsynlighed ikke har ret i dine angivelser. Det er så helt op til dig, hvad du gør. Men nok absolut ikke tænkeligt, at kommunen vil bøje loven og lave dobbeltarbejde. Formoder, det er et kommunalt svar, du har gengivet i dit første indlæg. Det er helt klart formuleret og i overensstemmelse med lovgivningen.Held og lykke.

Sidst redigeret af stampe; 15-11-2014 kl. 16:23.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 20:27   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ser det ikke som et afslag kommunen har givet...men som et....vi skal bruge dette for at kunne vurdere om du kunne have gavn af det tilbud...og det er jo i fuld overensstemmelse med loven det de gør...

Jeg tror at det kan gavne din sag at du selv har forslået dette...da det viser at du gerne vil det...

Men hvis du begynder at slås med dem over noget der er lavet korrekt....altså det at de vil afvente rapport fra klinisk funktion inden de vil se på det tilbud.....ja så kan det skade din sag...

Men du bestemmer jo selv hvad du vil gøre....

Vi kan jo kun forsøge at give dig gode råd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension