K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2012, 14:53   #251
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg har et spørgsmål i forhold til at blande selv.

Jeg har købt et blandesæt fra pink mule, en flaske vpg med 18 mg nikotin, forskellige aromaer, demineraliseret vand

Jeg har lige set de videoer om blanding, der er på pink mules side, men det blev jeg ikke klogere af.
Synes jeg på et tidspunkt så en opskrift nogenlunde i de her forhold: 5-10% aroma, 5% vand, resten vpg. Kan dog ikke huske hvor jeg så den og er ikke sikker på, jeg husker rigtigt.

Er der ikke en af jer garvede, der har en nem måde at gøre det på?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 15:40   #252
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg tror altså ikke lige jeg har forstået man hvordan ryger/damper, er ved at hoste lungerne op og der kommer ingen røg/damp.

Måske tobakken os er lige krads nok, er den ikke tændt når man holder knappen inde og den lyser :-)
Først og fremmest er det vigtigt at forstå at det er damp og ikke røg, så det svarer faktisk lidt til at du åbner låget på en gryde kogende kartofler og tager en indånding, det er altså bare slet ikke det samme som at ryge vel *ss*

På samme måde er det ikke det samme som at suge i et rigtigt smøg filter, og jeg vil skyde på du ryger som jeg gør. Et ooordentlig sug så kinderne ryger helt ind i hovedet, sådan kan man ikke dampe, så får man ikke rigtigt noget ind.

Jeg har brugt næsten en uge på at vænne mig ordentligt til at det er damp og ikke røg, andre kan stor dampe næsten med det samme, så jeg har dampet meget små syg, til gengæld for så at rande rundt og dampe konstant, jeg skulle jo have dækket mit niko-behov *ss* For tog jeg et ordentlig sug hostede og spruttede jeg altså også.

Nu til hvordan man får noget ud af de her tingester *ss*
tryg på knappen, put den i munden tag langt og roligt/blødt sug, ud af munden og skip knappen.

Du skal tænke på at den lille brander skal kunne nå at fordampe væsken, før der kommer damp, så hvis man bare suger i gennem som man kan med smøger, vil branderen naturligt nok ikke kunne nå at fordampe væsken, og så får man altså ingen ting. *ss* Så man skal ligesom give den tid til at fordampe.

Vi har allerede erfaret at vi i hvert fald IKKE skal have væske fra pink igen, det smager ikke ef en dyt (vi er virkelig skuffede) jo men smagen er ret vattet, fx jordbær den smager slet ikke af jordbær, der er kun lige en undertone af jordbær, lakrids og mokka´en kan jeg bestemt heller ikke råbe hurra for.
Det mærke vores sælger får hjem, smager virkelig af det der står det skal smage af, fx jordbær, man får ligefrem eftersmagen, man er overhovedet ikke i tvivl om hvad det er man damper, det er jeg faktisk med pinks nu bryder jeg mig ikke om jordbær (smagte sælgers) og kan derfor godt dampe pinks for det smager ikke synderligt af det.

Nok koster sælgers juice dobbelt så meget som pinks gør, men man får så også 3 gange så meget smag for de penge.

Men i forhold til kradsset i halsen der kan jeg så bedre lide pink´s end sælgers, nok har sælger smag i, men de er liiige krads nok til mig, det er der også mindre af i pinks´s.

Så der er forskel på hvem der har blandet det i første omgang, nogen er mest til en masse smag, andre ikke, nogen skal have godt med halskrads, andre knap så meget, mængden af damp der kommer, der har væskens tykkelse også lidt at skulle have sagt, nogen vil gerne at dt er som en helt dampmaskine, andre vil bare gerne det minder om en alm smøg i mængde (personligt har jeg det bedst med at det er neutralt, så alm smøg mængde passer mig fint, om en det ikke gør mig noget hvis der er mere)

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål i forhold til at blande selv.

Jeg har købt et blandesæt fra pink mule, en flaske vpg med 18 mg nikotin, forskellige aromaer, demineraliseret vand

Jeg har lige set de videoer om blanding, der er på pink mules side, men det blev jeg ikke klogere af.
Synes jeg på et tidspunkt så en opskrift nogenlunde i de her forhold: 5-10% aroma, 5% vand, resten vpg. Kan dog ikke huske hvor jeg så den og er ikke sikker på, jeg husker rigtigt.

Er der ikke en af jer garvede, der har en nem måde at gøre det på?
Jeg fandt en side med formler man kan blande efter, hvad den hed ved jeg ikke men jeg prøver gerne og ser om jeg kan finde den igen, der stod det på DANSK.


Se det var jeg ikke længe om *ss* http://eryger.blogspot.dk/2011/01/sa...e-eliquid.html
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 16:24   #253
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og nu en lillle opdatering på min første fest med min cig.

Der var mennesker som er ekstrem ryger modstandere så vi valgte faktisk at opføre os som rygere, men ret hurtigt blev der ved bordet spurt om hvad det var vi sad og viftede med (jeg sidder gerne og "bidder" i min uden at dampe) så måtte jeg jo til at forklare, tilfældigvis sad den øverste hat og lyttede MEGET. Hende der spurte ville så gerne se, jeg skuuuler noget over på hatten som kommer med et kort nik, fiiiint så dampede vi inde.

Flere var interesserede, men jeg tror nok det blev til noget volapyk jeg fik forklaret til sidst *lol* Men skidt de ved alle hvordan de får fat på os

Mindst en var yderst interesseret, men ture alligevel ikke prøve, men tror jeg lige skal have fat på ham, for jeg holer altså på at han SKAL prøve før han kaster penge efter det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 16:50   #254
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jasch, bare brug drink-metoden. Du lader som om du suger en dejlig drink op gennem sugerøret........og vupti, så damper du. Hvis du vel og mærke HAR tændt for den
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 17:36   #255
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
frup Ang. blanding

du har købt en VPG blanding som hedder 50% pg og 50% vg.
med 18mg nikotin, det er ok.

så har du grundbasen, så er der kun aroma ( essens ) du skal blande i,
hvis du vil lave 10ml færdigblandet rygevæske, så prøv at gøre dette.

du måler 9ml VPG op i et lille glas (bøtte)
så tager du 1ml aroma (essens) og blander der i,
så har du 10ml færdig blandet rygevæske med smag,
DU SKAL IKKE KOMME VAND I OVERHOVEDET.

så er du kommer så langt, det skal rystes rigtig godt sammen, og stå
i ca 24 timer, og trække smag.

så er du kommet der til hvor du skal ryge det, og så kommer det sjove,
smager det af noget, skal det have et par dråber essens mere, for at smage
bedre, eller er det for stærkt, som kom 0,5ml vpg i,
vi smager jo ikke ens, så du laver den bare som du syntes.
det var sådan ses det.
og igen. DU SKAL IKKE BRUGE VAND til at fortynde det med.

Sidst redigeret af mand; 23-06-2012 kl. 18:49.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 19:14   #256
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Min måde at blande på

11% nikotin er nok til mig. Det svarer til styrken på Prince Light.
Derfor køber jeg 18% nikotin.
Derefter går jeg i Matas og køber 250 ml kemisk ren glycerin til u. 35 kr. og en flaske af den billigste vodka hos Aldi -ikke nødvendig, men giver rigtig godt halskrads.

1. Glycerin og vodka
Derefter tager jeg en tom 10 eller 20 ml flaske der har været nikotin i. Deri hælder jeg først en pipettefuld ca. 1,5 ml vodka og fylder op med glycerin.
Her er til mange opfyldninger. En flaske kemisk ren glycerin varer ca. ½ år og jeg har haft den samme flaske vodka i 3 år nu - ok, jeg drikker den ikke, men kan også godt finde på at rense remedier i vodka.

2. Glycerinblanding og nikotin
Jeg fylder gerne 4 flasker á 20 ml ad gangen, så har jeg til ca. 1 måneds forbrug.
Nu tager jeg så min glycerinblanding og fylder ca. 1/4 op, hvorefter jeg efterfylder med nikotin. De smage jeg kan lide er Tobacco og Menthol. Jeg blander menthol med tobakssmag, da mentholen er meget frisk og stærk i smagen.
Man kan jo blande med de smage man kan lide.
På den måde sparer jeg ca. 25% på hver 20 ml flaske, kun ved at købe en stærkere nikotin og fortynde den.
Hvis man har lyst kan man jo købe større nikotin procent - prisen er den samme, og så fortynde med tilsvarende større mængde glycerin/vodka og spare endnu mere.
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 21:17   #257
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
ja man kan blande på mange måder, syntes den lyder meget kras

den der vg du køber hos matas, den er mig bekendt ikke godkendt til levnedsmidel

det er rigtig at man kan blande billigt.meget billig
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 22:05   #258
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
og så skal jeg liiige have det skåret ud i pap ikk

Hvis man nu har købt "juice" med den stærkeste nikotin.

Kan man så fylde feks op med 1/4 kemisk ren glycerin og resten fyldes op med "juicen" ???

????
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 22:15   #259
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak LUM og mand :-).

Øv, at det skal trække 24 timer - vil smage nu! ;-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2012, 22:18   #260
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Har lige endnu et spørgsmål :-)

Hvordan gør man clearomizeren ren? Har de der Ce4. Skal den under vandhanen, kogende vand, eller noget helt tredje?
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension