K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2014, 01:55   #1421
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Hvis nogen skulle blive grebet af at blande selv for alvor, er der meget billige sprøjer og kanyler her http://www.sw-privatsalg.dk/shop/sproejter-285c1.html det er latterligt billigt, prisen, ca 40 Kr. er for 100 stk! incl moms, plus porto...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 02:48   #1422
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der skal så vel kanyler til kunne jeg forstille mig eller...

Hvordan ser man hvilke der har det største hul...så man ikke komme i klemme når det er VG man skal suge op...

Hvilke størrelser bruger i når det er sprøjter og hvilken størrelse nåle....eller bruger i det uden nåle...

Men billigt ser det ud
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 12:26   #1423
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar

Nu skal jeg lige høre med dryburn, skiller i coilen af og piller veder ud, eller lader i dem sidde i?

Jeg lavede dryburn alle coils igår til kærestens og mine Evods, jeg skruede min SVD ned på 3 watt og gav dem ca 10 sec dryburn. Der var ikke noget vildt kun en lille smule brændt lugt, men ingen røg overhovedet. Så er i tvivl om de har fået nok?

Jeg fik kæresten til at købe isopropyl alkohol, også gjorde jeg alle kontakt flader, indvendige sider der hvor tanke bliver monteret. Og alt er bare shiny og fuldstændig rent nu, så det er en fornøjelse at se på og bruge hvis der er nogen af jer der har cykel med skive bremser, så er isopropyl også rigtig godt til at gøre skiverne rene

Helene: ja, der kommer flere og flere ting til.mest brugte er køkken rulle og vatpinde, det er et must at have hjemme syntes jeg

Ved ikke om det er mig, men der er sgu gået lidt hamster i mig. Jeg samler til efter at vi rigtig er begyndt at dampe, dobbelt op af coils, væsker osv er sgu lidt bange for at løbe tør, så jeg i en presset situation er nød til at købe rigtige smøger... Havde en ond rygetrangs krise til morgen, den værste hidtil jeg var så tæt på at gå ud og ryge, havde kæresten ikke stået der og sagt at jeg ville fortryde det, så var jeg sgu nok faldet i så der fik min SVD dæleme tur
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 13:29   #1424
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Trex prøv at have en væske med lidt/noget højere nikotin styrke, og så lige damp lidt på den om morgenen, det vil tage lysten til at ryge en cigaret....

Når du skal lave en dryburn så skal du ikke skrue alt for langt ned for volten/watten da du gerne skulle kunne få glødetråden i din coil til at lyse op,

tryk kun få sekunder af gangen, måske 5-10 gange og så se om ikke den begynder at gløde/lyse og når den så gør det, så er den ok.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 16:37   #1425
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der skal så vel kanyler til kunne jeg forstille mig eller...
Ja, dvs. nogen gange er det lettere uden, især når vi snakker VG...

Til de hvide 100ml flasker fra mulen (og mange andre flasker) er 1ml. sprøjten tynd nok til at komme ret langt ned uden kanyle på, de fleste andre sprøjter er for tykke...

Citat:
Hvordan ser man hvilke der har det største hul...så man ikke komme i klemme når det er VG man skal suge op...
http://www.sw-privatsalg.dk/shop/kanyler-284c1.html er der en del kanyler, tager vi den første står der "18G x 2"" de "18G" er tykkelsen, og de "2"" er længden i tommer... http://no.wikipedia.org/wiki/Kanyle
Jo lavere de "18G" er jo tykkere er kanylen...

Citat:
Hvilke størrelser bruger i når det er sprøjter og hvilken størrelse nåle....eller bruger i det uden nåle...
Til små mængder (10-30ml) bruger jeg 1ml sprøjter, til de store mængder (+100ml) er en 50ml sprøjte uundværelig.

De kanyler S&W har er, efter min mening for tynde og for korte til vores brug, jeg bruger dem her http://danskdamp.dk/flasker-sproejte...le-80-mm-p6118 fil eller klip spidsen af, den er skarpere end man lige skulle tro, og lave let hul i både plastflasker og fingre...

Citat:
Men billigt ser det ud
Ja, under 50 øre/stk, utroligt at de kan tjene på det...
Dog skal der lige pakkeporto oven i...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Nu skal jeg lige høre med dryburn, skiller i coilen af og piller veder ud, eller lader i dem sidde i?
Jeg skylder coil i varmt vand, dupper vægerne tørre med køkkenrulle...

Citat:
Jeg lavede dryburn alle coils igår til kærestens og mine Evods, jeg skruede min SVD ned på 3 watt og gav dem ca 10 sec dryburn. Der var ikke noget vildt kun en lille smule brændt lugt, men ingen røg overhovedet. Så er i tvivl om de har fået nok?
3 Watt lyder meget lavt, jeg dryburner mine ved 6-7 Watt, men det skal gøres med lidt gefül, ellers brænder man let tråden over...

Citat:
Ved ikke om det er mig, men der er sgu gået lidt hamster i mig. Jeg samler til efter at vi rigtig er begyndt at dampe, dobbelt op af coils, væsker osv er sgu lidt bange for at løbe tør, så jeg i en presset situation er nød til at købe rigtige smøger...
Det er dampens regl nr.1, gå aldrig ned på udstyr/væske, så det er ikke bare dig

Citat:
Havde en ond rygetrangs krise til morgen, den værste hidtil jeg var så tæt på at gå ud og ryge, havde kæresten ikke stået der og sagt at jeg ville fortryde det, så var jeg sgu nok faldet i så der fik min SVD dæleme tur
Godt hun stod der
Som mand er inde på, prøv en højere styrke om morgenen.
Fyld evt. en CE4 (eller andet) med en god høj styrke (24-36mg/ml) som du lige kan smide på dit mod, når rygetrangen rigtigt viser sig...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 17:10   #1426
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Trex prøv at have en væske med lidt/noget højere nikotin styrke, og så lige damp lidt på den om morgenen, det vil tage lysten til at ryge en cigaret....

Når du skal lave en dryburn så skal du ikke skrue alt for langt ned for volten/watten da du gerne skulle kunne få glødetråden i din coil til at lyse op,

tryk kun få sekunder af gangen, måske 5-10 gange og så se om ikke den begynder at gløde/lyse og når den så gør det, så er den ok.




Mand jeg takker for svar. Det gik ok med de 12mg jeg tog 5-6 sug, så var der ro på kroppen, men har over vejet at have 18mg liggende jeg lige hurtig kan bruge hvis rygetrangen er rigtig slem.
Selv om jeg damper og får rigeligt nikotin, så føles det stadig som et rygestop for mig, og jeg ved kæresten har det på samme måde.

Jeg tror jeg skal over de coils igen, for de har vist ikke fået nok varme. Skilte i dem af, eller laver i bare den dryburn som de er?

Jeg fik kæresten til at købe isoprotyl alkohol med hjem, så alle kontakt flader og gevind osv er blevet rengjort, så nu er det fuldstændig rent og lækkert igen

Lige et ps. Vi snakkede om at stable 2x18350 i SVD'en og det viser sig faktisk den er mere stabil i både volt og watt. End hvis det f.eks er 1x18500 eller 1x 18650. Jeg stabler dog ikke mine..

Jeg fandt også ud af,at tallet på de bats faktisk er deres fysiske størrelse. Så mine 18350 er 18mm i diameter og 35mm lange smart

Alt min info har jeg fået fra denne review

http://m.youtube.com/watch?v=n7DnXw0MqTs

Sidst redigeret af Trex; 05-03-2014 kl. 17:17.
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 18:44   #1427
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trex Se meddelelser
Lige et ps. Vi snakkede om at stable 2x18350 i SVD'en og det viser sig faktisk den er mere stabil i både volt og watt. End hvis det f.eks er 1x18500 eller 1x 18650. Jeg stabler dog ikke mine..
Ja, det er fordi at når du stabler dem, så får mod'et mellem 6,4 og 8,4 Volt, når du kun bruger et batteri får mod'et kun mellem 3,2 og 4,2 Volt, alt efter hvor opladet batteriet/batterierne er.

Hvis du damper ved f.eks. 4,5 Volt skal mod'et med et batteri lave Volt højere end batteriet giver, når der er to batterier skal mod'et lave Volt lavere.

Det er mere effektivt at lave Volt lavere end højere.

En ekstra bonus er at det tager meget kortere tid at oplade 2x350 end 1x650 i en oplader der kan lade to batterier af gangen...

Men skal dog være helt sikker på at ens mod er bygget til at kunne køre med 2 batterier, eller bliver det ødelagt...

Jeg har kørt med 2x350 i min Vamo i lang tid, det yder klar bedre end med 1x650...

Citat:
Jeg fandt også ud af,at tallet på de bats faktisk er deres fysiske størrelse. Så mine 18350 er 18mm i diameter og 35mm lange smart
Yep og 0'et i 350 betyder at der er tale om et rundt batteri...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 12:47   #1428
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Jh kunne da være sjovt, at teste det ved at stable dem en enkelt. For at se hvad forskellen er i forhold til en enkelt 18350.

Nu skal jeg lige høre jer ikke rygere om noget her, både kæresten og jeg får udslet i ansigtet. Jeg får udslet og hun får bumser i hele fjæset, og helt å
Ærligt ligner vi noget der er løgn er det pga ryge stoppet? For jeg lagde mærke til at mit begyndte at komme da jeg satte mit cigerat forbrug ned.

Eller kan det være for meget nikotin, for jeg damper meget for at holde mig fra smøgerne?
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 14:00   #1429
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
det kan godt have noget med jeres rygestop af gøre, kroppen udskiller giftstoffer
men det kan også være noget i jeres væsker som i ikke kan tåle....måske pg.....
eller noget helt andet.
De væsker i bruger er de købt færdigblandet ?????
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 14:06   #1430
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Hej Mand, væskerne køber vi af en som selv blander. Det gjorde vi også sidst vi dampede og prøvede på at kvitte smøgerne, men der skete der ikke noget. Jeg tror det måske er pga rygestoppet
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension