K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2013, 17:42   #21
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Forbrugerråd: Alle har ret til en gratis konto
Citat:
Så længe Staten forlanger, at alle danskere har en bankkonto, kan det ikke passe, at man skal betale for den.

Det mener Forbrugerrådet.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...tis-konto.html

Forbrugerrådet har ret. Når det er lovbestemt, at alle skal have en nem-konto, så burde det også være lovbestemt, at den skal være gratis! Så kan bankerne hente deres fortjeneste hjem via de ydelser, kunderne derudover gør brug af. Det næste bliver vel, at vi skal til at betale entre i supermarkedet - bare for at kigge på hylderne...? Evt med mulighed for 10-turs-klippekort eller elektronisk årskort med ekstra entre-rabat til dem, der handler ekstra ofte...?

Og på facebook er de også sure:

Citat:
Facebook-storm mod Danske Bank
Citat:
Kunderne raser lige nu mod Danske Bank på grund af et nyt kundeprogram, hvor de kunder med færrest penge på kontoen skal betale mest for at have en konto i banken.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...nske-bank.html

Bare lige en lille strøtanke fra mig: er det her et udtryk for, at grænser er ved at rykke sig...? At det bliver betragtet som ok, at dem, der ikke har meget, igen og igen skal betale for dem, der har...? Først fik vi på puklen i skattereformen, hvor topskattelettelser blev financieret med en lavere regulering af overførslerne. Og nu skal små-kunderne betale for at storkunderne kan gå fri...???

I øvrigt er jeg ligeglad med hvilken dag, de vælger at offentligegøre denne ændring. Men at de gør det en fredag i pressen, en lørdag på deres hjemmeside - og så træder det allerede i kraft om mandagen er ikke god kundepolitik! De kunne i det mindste have givet kunderne en 14-dages frist til at sætte sig ind i, hvad det betød for dem, så de kunne afgøre, om de ville flytte eller ej inden ikrafttrædelsen! Nu har man ingen chancer, for lur mig om ikke GEBYRET bliver trukket automatisk på mandag...


Sidst redigeret af Risa; 19-01-2013 kl. 17:48.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 18:09   #22
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Håber jeg delme ik de gør,alså trækker beløbet på mandag, for så jammer min konto sig, Januar er altid dyr+ båede min datter og mor har haft fødselsdage+jeg tillod mig at forkæle mig selv da jeg snart har været røgfri i 2år her den 21 med en bog til 199kr. Der er lige lovlige lang tid til vi får penge igen til jeg kan undvære de 75kr, men ja gør banken det kan man jo igen ik gøre en PIND!..
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 18:54   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvordan er i kommet frem til, hvad i skal betale??

Jeg har en almindelig basis+, og så har jeg budgetkonto og 3 børneopsparinger!?

Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Jeg har danske bank som sekundært pengeinstitut. Jeg har valgt at lukke min konto på mandag , og håber andre vælger at gøre det samme]
Men Halse, hvad sker der så hvis man lukker den? Jeg mener, jeg har fx budgetkonto, børneopsparinger osv.......så er jeg vel et eller andet sted, nødt til at betale abonnementet

Og selve NEM kontoen koster vel også et eller andet....de fleste steder kræver jo man har NEM konto.

Æv, hvor er jeg vred.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 20:53   #24
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og selve NEM kontoen koster vel også et eller andet....de fleste steder kræver jo man har NEM konto.
Ja lad os få en Stats Bank IGEN.


For vi har faktisk haft sådan én ... inden den blev solgt og af flere omgange nu er endt hos Dansk Bank ...

Banken havde Reg.nr. 1199 og hed: PostGiro.


Men lad os lave et fiktivt regnestykke, der ligger tæt op af virkeligheden:

Lille familie: Hjemmeboende hårdtarbejdende sønnike over 18 år, mor og far.

Alle kunder i Danske Bank ... der giver bank til de små ...


Sønnikes indestående:
-------------------------
Opsparing til dyt: 50.000,-
Kapitalpension (kronekonto): 50.000,-
Budgetkonto: 10.000,-
Småkonti: 5.000,-

IALT: 115.000,-


Mors indestående:
--------------------

1/2 obligationskonto: 50.000,- (far har den anden 1/2)
Kapitalpension (krone konto): 150.000,-
1/2 budgetkonto: 50.000,-
Småkonti: 5.000,-

IALT: 255.000,-


Fars indestående:
--------------------

1/2 obligationskonto: 50.000,- (mor har den anden 1/2)
Kapitalpension (krone konto): 150.000,-
1/2 budgetkonto: 50.000,-
Småkonti: 5.000,-

IALT: 255.000,-

Familiens samlede indestående i Danske Bank: 625.000,-


Hvis vi er meget flink, så får familiemedlemmerne vel i gennemsnit op til 1 % p.a. i rente af deres samlede indestående - og så er vi virkelig også MEGET FLINKE i vores rentevurdering.

Familien har en svoger, der har været gift før og fra det forhold skylder han og exkonen Danske Bank 500.000,- hvoraf vel mindst en 1/3 er påløbne renter.

Exkonen har været heldig at få gældssanering og nu hænger svogeren derfor på hele gælden på de 500.000,- og Danske Bank tilbyder generøst svogeren en forrenting af gælden på (og hold nu fast): 12,5 % p.a.

Så kommer kunststykket fra Danske Bank:

Udlånsrente - indlånsrente = 12,5 - 1,0 = 11,5 i rentefortjeneste p.a.

11,5 % X 500.000 = 57.500 p.a. = 4791,67 / måned.


Selvf. er der beskedne udgifter til Netbank og kontoadministration mv. for den enkelte kunde ... men da ikke noget der tilnærmelsesvis løber op i: 4791,67 pr. måned for en familie på 3 ... der bare har lidt småtteri stående i Danske Bank.

Det er da klart, at Danske Bank giver bank til de små ... ... ... for at få råd til afdraget på deres Irske eventyr + fratrædelsesordninger og pensioner til de der var hovedansvarli for bla. det Irske eventyr og aktionær smovs.

Danske Banks husleje på dyre matrikler og hvad de ellers fråser med er vel indskyderne uvedkommende ...

Men kom gerne med indsigelser ift. overslags beregningerne ...


Citat:
Æv, hvor er jeg vred.
Hvis man får bank til kaffen ... så bliver man sur - forståeligt!
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 21:07   #25
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvordan er i kommet frem til, hvad i skal betale??

Jeg har en almindelig basis+, og så har jeg budgetkonto og 3 børneopsparinger!?
De mest fattige som har under 60.000, skal betake 75 kr i kvartalet for en konto.Flere konti: 120

Kunder som har ml 60.000 og 750.000 skal betale 60 kr. pr kvartal for en konto.
Flere: 90

Kunder med over 750.000
En konto i kartalet: 0 kr
Flere: 0

Jeg skal også ud og finde en bank og jeg aner virkelig ikke, hvordan man gør
Var inde og kikke på www.pengepriser.dk, men fattede ikke noget.
Ikke andet end at Danske Bank ville være den mest billige for mig - ha ha...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 21:22   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har jeg kigget lidt på det, og jeg skal have en Hverdag+, den koster 120 kr i kvartalet.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 21:59   #27
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hold da k*** jeg er forvirret lige nu over, hvad Danske Bank har gang i, og hvornår det gælder fra....

Jf. TV2 Nyhederne til aften gælder de nye priser først fra 1/9-13. Men jf Danske Banks prisbog gælder de fra 21/1-13... (Se dato nederst på siden = det med småt...)

http://danskebank.dk/PDF/PRISER-VILK.../PRISBOGDB.pdf

http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-...r_services.pdf


Sidst redigeret af Risa; 19-01-2013 kl. 22:39.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 23:45   #28
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
ja mandag skal jeg ihvertfald over og snakke med den lokale bank.
først laver de vores bank her til det de kalder et kunde center der ingen ting kan.
nu skal man så til at betale flere gebyre.
håber den lokale vil tage folk som er på kontant hjælp.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 01:03   #29
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men Halse, hvad sker der så hvis man lukker den? Jeg mener, jeg har fx budgetkonto, børneopsparinger osv.......så er jeg vel et eller andet sted, nødt til at betale abonnementet

Og selve NEM kontoen koster vel også et eller andet....de fleste steder kræver jo man har NEM konto.

Æv, hvor er jeg vred.
Det er ikke så besværligt som det lyder.

Du ringer til en anden bank , og siger du gerne vil have overflyttet alle dine bankforretninger til dem fra danske bank. Der kan du også få budgetkonto , børneopsparing mv.
De fortæller dig hvilke papirer du skal tage med ned i banken , det er sikkert ikke ret meget. Den nye bank vil stå for alt det praktiske bøvl med danske bank , og eventuelt også betalingsservice.

De vil jo gerne have en ny kunde :-)

Der er dog nogle få der vil have svært ved at skifte bank. Det gælder f.eks. hvis du er insolvent ( gælden overstiger aktiverne ).

Langt de fleste ( fattige førtidspensionister inklusiv ) vil ikke have problemer med at finde ny bank.

Jeg er endnu ikke støt på at en NEM konto koster noget. Gør den det , så ring til en anden bank.

Sidst redigeret af halse; 20-01-2013 kl. 01:06.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 01:42   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg synes uanset hvad..at det er mærkeligt,at folk skal til at betale..de tjener styrtende i forvejen og servicen forringes..

her ved os havde vi før 12 km til nordea..nu har de lukket den og nu har vi 25 til en pengeløs bank...hallo...
ellers skal vi 35 km for at få penge i banken,tømt sparegris mv..35 km er altså langt..euro skal bestilles 8 dg inden...alt i alt dårligere..
nu har jeg så ikke hørt de gør det samme som danske bank - men det kommer vel også..en dag..og for alm mennesker der kun har lønkonto,bugdet og måske et par opsparringer er det et svineri..hvorfor ikke tage dem fra dem der har dem.....næh dem er de sørme bange for at miste.
synes samfundet mere og mere er ved at oprette A OG B HOLD..de skulle skamme dem

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal man betale abonnement i banken halse Politik og Samfund 1 19-01-2013 04:18
Danske Bank klar til at give 7 årige bankkort/hævekort.. Indiansummer Politik og Samfund 3 15-12-2012 16:29
opkræve betaling for regning 3 år tilbage ?? Marolle Dit og Dat 21 11-08-2010 21:05
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
Danske Bank tjener millioner på privathospitaler zuza Politik og Samfund 1 12-08-2008 23:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension