K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 06:49   #1
jabma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2010
Indlæg: 32
Styrke: 15
jabma er ny på vejen
Hva nu ?????

Nu sidder jeg så her, og er rigtig godt rundt på gulvet.
Har som tidligere skrevet været i virksomhedspraktik, men måtte ophøre, da der kom en ny sygdom ind i billedet.
Ringer så til min sagsbehandler, og siger hva ggør vi nnu, og det kan hun ikke fortælle mig, får at vide at hun vil se på det i næste uge, rigtig rart......
Hun ved ikke om jeg kan forlænges på syge dagpenge, da hun kalder min helbredsmæssige situation for uafklaret, men er forlænget 1 gang, men kun i 6 uger.
Så sidder man her, og aner ikke hvor man skal få sin indtægt fra, det er da en herlig situation at stå i, tja siger hun bare, men sådan er det.
Spørger så om jeg har nulighed for at få mit feriekort udbetalt, og hvornår jeg i givetfald kan få det skrevet under, så kan jeg da leve lidt af det, hvortil hun siger,at det kan jeg nu, er der nogen herinde der ved, om det kan lade sig gøre nu ????
jabma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 06:56   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
så længe du er på sdp skal dit feriekort bare stemples på nærmeste Borger Service
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 08:37   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan først få stemplet feriekort til udbetaling efter ferieårets afslutning, ellers betragtes du som raskmeldt.
Du kan således ikke få genoptaget sygedagpenge.
Bare til orientering.
VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 09:02   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
så vidt jeg husker står der udtrykkeligt på feriekortet "kan udbetales i tilfælde af sygdom" + en masse andet..........og den der med "betragtes som raskmeldt" har jeg aldrig hørt ????.....og jeg har da fået mine ferieskillinger under sygdom....og været gennem hele møllen for at få at vide hvodden man skal forholde sig....
kommune er arb.giver (ikke sagsbehandler) følgeligt skal feriekortet under skrives/stemples på BS

selvfølgeligt skal det være kortet for indeværende år..........
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 09:21   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan som sagt først få den udbetalt, som værende syg, når ferieåret er afsluttet, og det er bevidst at du ikke har haft mulighed for at afholde ferie.
Få fagforeningen på banen, og spørg samtidig vedr ferie.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 10:05   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære jabma

Her er linket :

http://www.adir.dk/sw29262.asp

Der står bl. a. :
Citat:
Hvad skal du gøre for at få feriepengene udbetalt
Du skal bede administratoren af dine feriepenge om at få dem udbetalt. Det vil sige enten FerieKonto,
feriekortadministratoren eller din arbejdsgiver. Inden da skal dit feriebevis eller feriekort underskrives.
Det er administratoren af dine feriepenge, der bestemmer, om du kan få dem udbetalt på forskud,
eller om du først kan få dem ved ferieperiodens eller ferieårets udløb.
Hvis du ønsker feriepengene udbetalt før ferieperiodens eller ferieårets udløb, skal du dokumentere,
at feriehindringen vil vare ferieperioden eller ferieåret ud.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 10:48   #7
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Da jeg var sygemeldt der hvor jeg boede før hed det sig, at hvis jeg kunne holde til at rejse rundt i ferien ville kommunen se det som en raskmelding.
Generelt mente kommunen, at en sygemelding indebar at man holdte sig inden for hjemmets 4 vægge. Selv om man bor alene var det ikke velset at skulle hente mælk etc.

Hvis du stadig er syg omkring den 1. maj, har du ret til at få underskrevet
kortet på kommunen, og så få pengene udbetalt uden at holde ferie.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 11:15   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når du er syg eller på barsel kan du under visse tilfælde på udbetalt feriepenge.



Jeg er syg eller på barsel

Hvis du er syg eller på barsel, kan du i visse tilfælde få udbetalt dine feriepenge uden at holde ferie.

Hovedferien

Er du syg eller på barsel ind til den 30. september, kan du få udbetalt op til 15 feriedage (hovedferien). Feriepengene kan først udbetales efter hovedferiens udløb den 1. oktober. Du kan få udbetalt feriedage. der svarer til det antal hverdage, du har været syg, dog højst 15 feriedage.

Restferien

Restferiedagene kan udbetales, når hele ferieåret er udløbet d. 30. april. Du skal have været syg eller på barsel ind til den 30. april. Du kan få udbetalt feriedage i de hverdage, ud, du har været sygemeldt.



Sådan udfylder du feriekonto-beviset

På feriekonto-beviset sætter du kryds ud for "særlig feriehindring" . Husk også at sætte kryds på bagsiden ud for den feriehindring, som gælder for dig. Feriekonto-beviset skal underskrives af dig selv og af socialforvaltningen eller din arbejdsgiver, hvis du får løn under sygdom eller barsel.

Link http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...paa_barsel.htm.
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 12:23   #9
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hmmm, så er jeg da godt nok spændt på, om jeg stadig er i systemet.

Fik en rykker fra kommunen om, at jeg havde feriepenge tilgode. Jeg drøner ned i Borger Service inden den sidste dag, så jeg kan nå at få dem. NU går det op får mig at det jo IKKE var den sidste dag, men der har været en HEL måned endnu . Jeg synes nu, at der stod fra 15. marts ved feriehindring, men har jo ikke papiret mere.

Spændende bliver det. Jeg har fået pengene og jeg ved, at hun skrev syg på feriekortet, inden hun sendte det derop. Jeg er i et afklaringsforløb på flere uger og når ikke at blive rask inden (og ej heller efter).

Men Jabma, uanset om du kan få dine feriepenge eller ej, er det jo en stakket frist. Du skal tage fat igen og de må komme med en plan eller andet tiltag. De kan ikke bare lade dig sejle og du skal heller ikke stille dig tilfreds med det.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 15:30   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hvis man er syg, og derved ude af stand til at holde ferie, kan man få udbetalt hovedferien fra d. 1. oktober, og rest ferien fra d. 1. maj. Det gør man ved at få underskrevet blanketten ved Borgerservice. Det har ikke indflydelse på dine sygedagpenge.

Ift. at holde ferie på sygedagpenge, så er det faktisk rigtigt, at man som udgangspunkt ikke kan det, heller ikke selvom det kunne gøre dig mere rask (faktisk især ikke hvis det kan gøre dig rask, der ligger en MEGET spøjs principafgørelse om, at man ikke må tage på ferie med rekreativt formål).
Men hvis man gerne vil på ferie, kan man prøve at spørge sin sagsbehandler. Hvis det ikke kommer i vejen for en plan, og derved vil forlænge forløbet, så kan man godt få ja. Så vil sygedagpengene stoppe administrativt i den periode, hvor man så lever af løn/feriepenge, og derefter genoptages sygedagpengene igen.

Sagsbehandler kan godt nægte at lade dig afholde ferie, hvis det f.eks. forhaler en plan eller vil forværre dit helbred. Men vil da mene, at man som udgangspunkt har en god chance for at få et ja.

Jeg har sagt nej i to tilfælde:
En med dårligt knæ der ville på skiferie (!) (vi blev ret hurtigt enige om en raskmelding i stedet) og engang at der var en der havde en tid til en operation, som de så ville have rykket 3 måneder længere frem, pga en ferie... Så får man altså også nej,
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension