K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2016, 18:56   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
helenekr:
Altså det forsvandt egentlig mere eller mindre, men det er desværre begyndt at komme tilbage igen. Ikke helt så slemt som før operationen. (blev opereret 3. december)
Skal forbi ortopæden den 3. februar, for at høre om det er fordi jeg gør noget jeg ikke må, eller om det bare er begrænset hvor godt operationen har virket
Nååå okay, jamen så er det hele jo også sådan lidt ''nyt''....håber sgu ikke det kommer tilbage
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 19:00   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
helenekr:
Ja, men tror også det er forskelligt fra person til person, om en operation kan hjælpe
Det "værste" symptom pt, er at min hånd er begyndt at sove igen en gang i mellem.
Håber ikke ortopæds "dom" bliver at jeg skal stoppe med at hækle : o

Krydser fingre for at din ven får noget behandling der hjælper, for tennisalbue er virkelig ubehageligt og kan være virkelig smertefuldt :/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 19:08   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
helenekr:
Ja, men tror også det er forskelligt fra person til person, om en operation kan hjælpe
Det "værste" symptom pt, er at min hånd er begyndt at sove igen en gang i mellem.
Håber ikke ortopæds "dom" bliver at jeg skal stoppe med at hækle : o

Krydser fingre for at din ven får noget behandling der hjælper, for tennisalbue er virkelig ubehageligt og kan være virkelig smertefuldt :/
Nej, det ville da være ærgerligt om du ikke kunne hækle, hvis det er noget du har det godt med Håber du kan bibeholde den glæde.

Ja, han siger han har stærke smerter 24 timer i døgnet, og at det er værst om natten, hvor han vågner op og må gå rundt i lejligheden, fordi han ikke kan holde ud at være stille, så han får heller ikke sovet ordenligt og ser mere og mere ''slidt'' ud....

Den aller første kortisonbehandling hjalp, og gjorde ham smertefri og han blev simpelthen så glad, men efter et par dage kom smerterne igen.....og den næste kortisonbehandling var fuldstændig virkningsløs.

Han oplevede også omgående smertelindring hos akupunktørene, og var smertefri så længe han lå med nålene. Men lige så snart de fjernede dem, kom smerterne buldrende tilbage

- må sgu også være irriterende!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 19:12   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
helenekr
Hans lyder værre end mit var :/
Altså til sidst havde jeg også svært ved at sove, og jeg rykkede konstant på min arm, i håb om at kunne have den på en måde, så min hånd sov mindst muligt. Hver gang jeg fandt en nogenlunde stilling, gik der ikke længe før det blev værre igen.

Jeg har kun prøvet binyrebarkhormon, og det hjalp ikke rigtigt. Derefter valgte ortopæden at operere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 23:11   #15
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Mange har erfaret denne situation- for rask til sygepenge og for syg til dagpenge. Kommune er svære end A kasse.
Han kan godt få arbejdsmarkedsydelse.
Eneste mulighed han har er at dokumentere at han ikke kan vende tilbage til ordinær job. Hvis han ikke kan, er det ikke nogen udvej. Sygdom, smerte har ingen betydning for kommune kun arbejdsevnen....
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 23:13   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vovse, det vil jeg da prøve at forklare ham - er lidt spændt på nu, om han kan finde sådan et ømt punkt
Der kan ihvertfald ikke ske noget ved at prøve.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, han siger han har stærke smerter 24 timer i døgnet, og at det er værst om natten, hvor han vågner op og må gå rundt i lejligheden, fordi han ikke kan holde ud at være stille, så han får heller ikke sovet ordenligt og ser mere og mere ''slidt'' ud....
Få ham til, at snakke med lægen om noget andet smertestillende.
Lægerne er ikke meget for, at skrive recept på Dolol o.l., fordi de er vanedannende, men de hjælper bedre end Ibumetin (min erfaring), og så vidt jeg ved er de ikke hårde ved maven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 11:00   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Han har Dolol, både depot og nogle andre, men kan ikke tåle dem + de tager ikke smerterne, så.....

Jeg klagede igår over sygedagpenge stoppet, med begrundelsen, at han ikke er færdig udredt.

Da de raskmeldte ham, var han afsluttet på Bispebjerg, hvorfor de sendte ham til Markmann, men nu har de fundet ud af hos Markmann, at der er alvorlige problemer i skulderen, og at de nu skal udrede om ''tennis albuen'' kommer fra skulderen eller lungerne.
Så Markmann tog røntgenbilleder, og skrev til hans læge, at der skulle tages forskellige blodprøver, samt flere røntgenbilleder......blodprøven får han taget i morgen, og røntgen fik han taget igår.

Samtidig skrev jeg at egen læge stiller sig undrende overfor raskmeldingen, og vil gerne lave en statusprofil, såfremt de vil rette henvendelse.

Og A-kassen sagde rent ud, at han ikke kunne få et job med kun én arm, og at hans skånebehov mere lignede noget fra fleksjobkategorien
Selv dem hos Markmann sagde, at han skulle tage den MEGET med ro, da han er i risikogruppen for at blive kronsik smertepatient - og det er da sagt af folk, de selv har sendt ham til.

Og tidligere arbejdspladser vil heller ikke tage ham med de skånebehov.

Men nu må vi se hvad der sker. Han har lige ringet og sagt, jobcentret havde skrevet tak for mailen, og at der ville få 10 hverdage, inden han hørte noget.

Håbet er jo, at han kan fortsætte på sygedagpengene de tre måneder som fysioterapiforløbet vare, så han kan blive ordenlig udredt, og forhåbentlig blive smertelindret så meget, at han kan tænke en selvstændig tanke

Og er der ikke noget at gøre dér, så må han jo søge kontanthjælp, når a-kassen heller ikke kan hjælpe ham.

Tak Abdul og Vovse..for input.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 18:25   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så kom afslaget på forlængelse af sygedagpenge, og da han ikke kan stå til rådighed for arbejdsmarked og dermed heller ikke kan stå i a-kassen, er næste skridt kontanthjælp.

Så i morgen må jeg hjælpe ham med at søge det.

Hvis han søger i morgen, kan han så nå at få penge til 1 Marts?
Eller kan han risikerer at stå uden penge 1 måned??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 18:28   #19
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Helenekr:
kommer an på sagsbehandlingstiden og hvornår sygedagpenge udløber.
Hvis man f.eks søger 1/2, så det man optjener fra 1/2 til 29/2, det udbetales sidst i februar.
Så kan de godt være lidt tid om at behandle ansøgningen, men hvis de godkender, gælder det fra den dag man søger.

Sagsbehandlingstiden bør kunne findes på kommunens hjemmeside. Dvs det skal være der, men ikke alle kommuner overholder det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 18:50   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sygedagpengene udløber d 5 Februar - og kommunen siger de afgør ansøgningen inden 10 hverdage.

Sidder bare og tænker, man skal vel også stå til rådighed for arbejdsmarked på kontanthjælp nu til dags. Et sted står der at man skal melde sig ledig i jobcentret for at kunne søge og modtage kontanthjælp. Samtidig står der også, at man kan modtage kontanthjælp hvis man fx er ramt af en socialbegivenhed, så som sygdom....så?????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension