K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2016, 00:54   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Red face Jobcentret vil raskmelde min ven....

Jeg er bisidder i en sag, hvor jeg forsøger at hjælpe en ven....

Han har nu modtaget sygedagpenge i 22 uger, grundet en tennis-albue.

Han har haft tennis-albuen i 11 måneder nu.

Han har været til akupunktur 15 gange, og hun kan ikke gøre mere. Han har været hos reumatolog og fået sprøjtet kortison i albuen to gange, men da det ikke hjalp, mente reumatologen han måske skulle udredes yderligere.

Han har været på Bispebjerg med armen, både røntgen (som var fin) og ultralyd, hvor han godt kunne se en voldsom betændelse i albuen. Han mente han skulle prøve med fysioterapi i 3 måneder, og hvis det ikke hjalp, skulle min ven så genhenvises til Bispebjerg.

Eleven der undersøgte min ven, har så skrevet (pr opfordring) til jobcentret, at min ven IKKE må bruge armen de næste 3 måneder, men at han ikke ser et problem i, at han så arbejder med den raske arm.

Den glædede jo jobcentret.

Jobcentret har nu meldt ud, at de vil stoppe sygdagpengene og melde ham rask og til rådighed for arbejdsmarked, dog kun til jobs hvor han ikke skal bruge sin venstre arm.

A-kassen siger, at de ikke kan finde et job med det skånebehov, og at de ikke anser ham for værende rask, da han er smerteplaget 24 timer i døgnet, ikke får sovet om natten, og slet ikke kan stå til rådighed. Og siger min ven skal klage - han har 1 uge til at klage i. Men på Jobcentret sagde de, at han kun skulle klage, såfremt han har dokumentation liggende, de ikke kender til - og det har han ikke

Nogle gode råd i denne situation??

Jobcentret har nu sendt ham til fysioterapi de tre måneder, hvilket min ven glæder sig til, da han jo håber på en smertelindring, eller, at smerterne helt forsvinder.

Hans egen læge, har sagt, at det er dumt han begynder at arbejde NU, da han er smerteplaget, og vil skrive det til Jobcentret, såfremt de vil indhente en statusprofil. Egen læge mener det vil være smartest at vente til de 3 måneder med fysioterapi er afsluttet, for at se om det bliver bedre...


Sidst redigeret af Ninja; 22-01-2016 kl. 00:57.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 02:00   #2
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Ud fra det du beskriver, ser jeg ikke nogen mulighed for forlængelse af sygedagpenge. Du ved godt om betingelser af forlængelse efter SD lov 27. Jobcentret vil fastholde afgørelse. Ankestyrelse tage måske et år. I mellemtiden får han ingen ting.
Han har bedre sag over A kasse. Hvis man selv raskmelder og erklærer, at godt kan arbejde uden skånehensyn, får han muligvis dagpenge.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 08:45   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Noget helt andet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Han har været til akupunktur 15 gange, og hun kan ikke gøre mere.
Hvis akupunktur ikke har haft nogen effekt efter 2-3 behandlinger, så mener jeg, at man skal se sig om efter en anden behandler.

Min erfaring er, at en kombination af zoneterapi og akupressur er godt ved mange problemer.

Hvis din ven er interesseret i, at prøve selv, så kan jeg prøve at beskrive hvor på foden punktet for albuen er:
Under foden, på ydersiden (lilletåen's side), ca. midt mellem lilletå og hæl, 1-2 cm inde under foden. Led efter et ømt punkt, og massér det/tryk på det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 09:57   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis din ven er smerteplaget og tager medicin for det skal I lige være opmærksom på om der er advarsler på noget af medicinen - evt forbud mod at køre bil, betjene maskiner.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 10:01   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er mundlam....

Kære helenekr

Du oplyser:

"hvor han godt kunne se en voldsom betændelse i albuen

Jobcentret har nu sendt ham til fysioterapi de tre måneder

Men på Jobcentret sagde de, at han kun skulle klage, såfremt han har dokumentation liggende, de ikke kender til

Hans egen læge, har sagt, at det er dumt han begynder at arbejde NU, da han er smerteplaget, og vil skrive det til Jobcentret, såfremt de vil indhente en statusprofil. Egen læge mener det vil være smartest at vente til de 3 måneder med fysioterapi er afsluttet, for at se om det bliver bedre."


Min mening og råd:

Når man rådgiver andre, er det ud fra hvad der præcist oplyses, hvilket er sandheden. Når vi skriver sammen må det nødvendigvis være sådan.

Jeg mener, at man selv har et medansvar for hvad man skal finde sig i.

Jeg mener, at der skal trædes i karakter over for både den praktiserende læge og jobkonsulenten.

Siden hvornår kan Jobcenterets ansatte ordinere behandling? Her fysioterapi?

Den praktiserende læge vil skrive til kommunen, hvis kommunen beder om det.

Den praktiserende behandlende læge mener, at " Egen læge mener det vil være smartest at vente til de 3 måneder med fysioterapi er afsluttet, for at se om det bliver bedre."

Hvis den praktiserende behandlende læge mener dette, så er tiden til at han bestemmer om, hvad der skal ske med hans patient. Her skal han omgående indsende en LÆ 165 http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf hvor han i tydeligt sprog skriver, hvad der burde ske med patienten.

Er der undersøgt for infektionstal? S.U.

Først akupunktur 15 , skriver femten, behandlinger, uden succes!!!

Reumatologen 2 behandlinger med kortison, uden succes!!!!
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...dler/kortison/

Nu ønsker Jobcenteret lidt fysioterapi.... 3 måneders behandling, som tilsyneladende den behandlende praktiserende læge genert står og betragter bag sit skrivebord.

Er den praktiserende læge enig i Jobcenterets behandlingsforslag eller er han ikke?

Er den den praktiserende læge der har underskrevet henvisningen til fysioterapi eller ?????

Hvis JA må han jo være enig i behandlingsforslaget fra Jobcenteret?

Faktum:

På ultralyd ses en "voldsom betændelse "!!!

Det tror man lidt fysioterapi kan afhjælpe på.?

Er man ved at få en patient, i den arbejdsduelige alder, til en kronisk smertepatient?

Ja, kun tiden kan vise, hvad der sker, men jeg mener at man skal træde i karakter og få svar på nogle af de spørgsmål og forslag jeg fremkommer med.

Kedeligt er det ikke, når man bliver syg.

Lad os høre nærmere om hvad der sker i sagen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 14:27   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg vil lige nævne, at en behandlingsmulighed for tennisalbue kan være operation.
Det er normalt sidste udvej, og jeg ved selvfølgelig ikke om han er i den gruppe, der kan have gavn af operationen.
Men tænker at det i hvert fald kan nævnes.
Jeg blev opereret af en ortopæd, men det har nok været tidligere i forløbet, og derfor et mindre indgreb
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 16:50   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Ud fra det du beskriver, ser jeg ikke nogen mulighed for forlængelse af sygedagpenge. Du ved godt om betingelser af forlængelse efter SD lov 27. Jobcentret vil fastholde afgørelse. Ankestyrelse tage måske et år. I mellemtiden får han ingen ting.
Han har bedre sag over A kasse. Hvis man selv raskmelder og erklærer, at godt kan arbejde uden skånehensyn, får han muligvis dagpenge.
Kære Abdul, tror han måske lander mellem to stole her. For rask til sygedagpenge og for syg til dagpenge. Tænker om alternativet er kontanthjælp?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Noget helt andet.



Hvis akupunktur ikke har haft nogen effekt efter 2-3 behandlinger, så mener jeg, at man skal se sig om efter en anden behandler.

Min erfaring er, at en kombination af zoneterapi og akupressur er godt ved mange problemer.

Hvis din ven er interesseret i, at prøve selv, så kan jeg prøve at beskrive hvor på foden punktet for albuen er:
Under foden, på ydersiden (lilletåen's side), ca. midt mellem lilletå og hæl, 1-2 cm inde under foden. Led efter et ømt punkt, og massér det/tryk på det.
Vovse, det vil jeg da prøve at forklare ham - er lidt spændt på nu, om han kan finde sådan et ømt punkt

Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Hvis din ven er smerteplaget og tager medicin for det skal I lige være opmærksom på om der er advarsler på noget af medicinen - evt forbud mod at køre bil, betjene maskiner.
Nej han tager ingen former for smertestillende. Han er blevet tilbudt Panodil og Ibuprofen 600 mg, men efter 14 dage fik han store problemer med maven og måtte ikke tage flere. De hjalp heller ikke ret godt, og han er ikke blevet tilbudt andet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære helenekr

Du oplyser:

"hvor han godt kunne se en voldsom betændelse i albuen

Jobcentret har nu sendt ham til fysioterapi de tre måneder

Men på Jobcentret sagde de, at han kun skulle klage, såfremt han har dokumentation liggende, de ikke kender til

Hans egen læge, har sagt, at det er dumt han begynder at arbejde NU, da han er smerteplaget, og vil skrive det til Jobcentret, såfremt de vil indhente en statusprofil. Egen læge mener det vil være smartest at vente til de 3 måneder med fysioterapi er afsluttet, for at se om det bliver bedre."


Min mening og råd:

Når man rådgiver andre, er det ud fra hvad der præcist oplyses, hvilket er sandheden. Når vi skriver sammen må det nødvendigvis være sådan.

Jeg mener, at man selv har et medansvar for hvad man skal finde sig i.

Jeg mener, at der skal trædes i karakter over for både den praktiserende læge og jobkonsulenten.

Siden hvornår kan Jobcenterets ansatte ordinere behandling? Her fysioterapi?

Den praktiserende læge vil skrive til kommunen, hvis kommunen beder om det.

Den praktiserende behandlende læge mener, at " Egen læge mener det vil være smartest at vente til de 3 måneder med fysioterapi er afsluttet, for at se om det bliver bedre."

Hvis den praktiserende behandlende læge mener dette, så er tiden til at han bestemmer om, hvad der skal ske med hans patient. Her skal han omgående indsende en LÆ 165 http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf hvor han i tydeligt sprog skriver, hvad der burde ske med patienten.

Er der undersøgt for infektionstal? S.U.Nej Peter, der er ikke undersøgt for infektionstal - han vil omgående bestille tid hos lægen på mandag, så dette kan undersøges. De havde også spurgt ude i fysioterapien i dag, om det samme (så sjovt du også lige nævner det)

Først akupunktur 15 , skriver femten, behandlinger, uden succes!!!De 15 akupunkturbehandlinger er fordelt over 3 behandlere, som alle måtte kaste håndklædet i ringen.

Reumatologen 2 behandlinger med kortison, uden succes!!!!
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...dler/kortison/

Nu ønsker Jobcenteret lidt fysioterapi.... 3 måneders behandling, som tilsyneladende den behandlende praktiserende læge genert står og betragter bag sit skrivebord.

Er den praktiserende læge enig i Jobcenterets behandlingsforslag eller er han ikke?

Er den den praktiserende læge der har underskrevet henvisningen til fysioterapi eller ?????

Hvis JA må han jo være enig i behandlingsforslaget fra Jobcenteret?Ja, praktiserende læge er enig i at han skal til fysioterapi, han var den første der foreslog det, men syntes lige han skulle afprøve reumatologen og akupunkturen først. Lægen på Bispebjerg foreslog også fysioterapi. Da min ven ikke har så mange penge, tilbød jobcentret at betale udgifterne for et 3 måneders forløb hos Markmann på Linnégade 25

Faktum:

På ultralyd ses en "voldsom betændelse "!!!

Det tror man lidt fysioterapi kan afhjælpe på.?

Er man ved at få en patient, i den arbejdsduelige alder, til en kronisk smertepatient?Ja, den er jeg også lidt bange for - han er 53 år, og har arbejdet 35 år, kun afbrudt af to operationer for brok, og har aldrig stået som ledig. Det er første gang han har brug for hjælp.

Ja, kun tiden kan vise, hvad der sker, men jeg mener at man skal træde i karakter og få svar på nogle af de spørgsmål og forslag jeg fremkommer med.

Kedeligt er det ikke, når man bliver syg.

Lad os høre nærmere om hvad der sker i sagen.

Hilsen Peter
Ja, jeg bliver her på tråden, og opdaterer løbende.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg vil lige nævne, at en behandlingsmulighed for tennisalbue kan være operation.
Det er normalt sidste udvej, og jeg ved selvfølgelig ikke om han er i den gruppe, der kan have gavn af operationen.
Men tænker at det i hvert fald kan nævnes.
Jeg blev opereret af en ortopæd, men det har nok været tidligere i forløbet, og derfor et mindre indgreb
Lægen på Bispebjerg talte godt nok om operation som sidste udvej, og hvis fysioterapien ikke virker efter hensigten, så skal han genhenvises til Bispebjerg. Kan du fortælle lidt om operationen?

Han har i dag været hos Markmann, hvor de tog en masse røntgenbilleder, for at udelukke at smerterne kom fra lungerne. I næste uge vil de undersøge med ultralyd - og afventer infektionstallene, fra egen læge (som først skal tages). De virker søde og imødekommende hos Markmann, og virker også grundige, hvilket er betryggende for min ven.

[SIZE="2"][B]Tak for alle svarene[B]

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 16:57   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
helenekr:
Altså i mit tilfælde, der skar han senen over, og så skulle den vokse sammen igen, men jeg skulle strække armen helt ud 4-5 gange om dagen, så den voksede sammen længere fra hinanden. Dvs senen blev forlænget.
Det blev gjort under lokalbedøvelse, og selve da han skar, spurgte jeg hvor længe det ville tage. Svar: "Hvis du tæller baglæns fra 100, når du ikke til 50" Hvilket passede.

MEN nu var min operation kun 9 mdr efter symptomerne sådan rigtigt var begyndt.
Han har nok ment det var smart at gøre tidligt, for at indgrebet netop ikke blev for stort.

En jeg skrev med, fortalte om operation under fuld narkose, fordi der vidst skulle fjernes en masse arvæv. Hendes var slemt, og hun havde haft det i lang tid inden hun blev opereret.

Så i det tilfælde du nævner, skal jeg ikke kunne sige, om det er et lille indgreb som mit, eller en større som det andet tilfælde
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 18:53   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
helenekr:
Altså i mit tilfælde, der skar han senen over, og så skulle den vokse sammen igen, men jeg skulle strække armen helt ud 4-5 gange om dagen, så den voksede sammen længere fra hinanden. Dvs senen blev forlænget.
Det blev gjort under lokalbedøvelse, og selve da han skar, spurgte jeg hvor længe det ville tage. Svar: "Hvis du tæller baglæns fra 100, når du ikke til 50" Hvilket passede.

MEN nu var min operation kun 9 mdr efter symptomerne sådan rigtigt var begyndt.
Han har nok ment det var smart at gøre tidligt, for at indgrebet netop ikke blev for stort.

En jeg skrev med, fortalte om operation under fuld narkose, fordi der vidst skulle fjernes en masse arvæv. Hendes var slemt, og hun havde haft det i lang tid inden hun blev opereret.

Så i det tilfælde du nævner, skal jeg ikke kunne sige, om det er et lille indgreb som mit, eller en større som det andet tilfælde
Det vil jeg sige videre

Blev du så helt smertefri bagefter, og har armen været god siden?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 18:55   #10
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
helenekr:
Altså det forsvandt egentlig mere eller mindre, men det er desværre begyndt at komme tilbage igen. Ikke helt så slemt som før operationen. (blev opereret 3. december)
Skal forbi ortopæden den 3. februar, for at høre om det er fordi jeg gør noget jeg ikke må, eller om det bare er begrænset hvor godt operationen har virket
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension