K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2012, 21:14   #1
kirkelund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
kirkelund er ny på vejen
Klage over sagbehandling eller hvad.....?

Hej.
Nu er det så min tur til at være i vildrede og har brug for lidt råd. Min sagsbehandler vil forlænge min arbejdsprøvning grundet hun vil se noget mere stabilitet. Dette vil hun nu forsøge ved at jeg skal arbejde en halv time mere om dagen. Det giver ikke mening i mit hoved. Hun vil forlænge med 3 md. Jeg er i forvejen arbejdsprøvet gennem et år hvor jeg lå stabil på 18 timer... de vurderede at det var max. Alligevel er jeg sendt i ny arbejdsprøvning også på de 18 timer som jeg har været i nu foreløbig et halv år.
Jeg aner ikke mine levende råd. Der foreligger fra læger at min sag er stationær uden muligheder for bedring. Kun kommunen tror på bedring.
Har I nogle gode forslag til hvad jeg skal gøre i denne situation. På forhånd tak
kirkelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 09:53   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvilken ydelse er du på?

Hvad siger din fagforening?

Formodentlig vil de gerne have du bliver selvforsørgende, hvilket du vil blive defineret som, ved et timeantal på 20timer.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 11:25   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Du kan starte med at rapportere til Borgerrådgiveren og evt få oprettet en sag der. De kan ikke gøre noget juridisk, men de kan ånde kommunen i nakken.
Henter kommunen oplysninger fra lægen?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 12:05   #4
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Arbejdsprøvet et helt år og nu vil de arbejdsprøve dig 3 måneder mere!
Det lyder så sygt at et fagforeningsblad måske vil skrive om hvor vanvittig en sagsbehandler du har i kommunen.
Hvis du har mod på at stå frem så ring til din fagforening og snak med journalisten der laver medlemsbladet.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 12:38   #5
kirkelund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
kirkelund er ny på vejen
Jeg er sendt på kontanthjælp som jeg ikke modtager grundet min mands indkomst. Det har jeg været siden februar 2011
Jeg har ikke spurgt min fagforening men kunne da være en mulighed
Kommunen har hentet lægeoplysninger som alle skriver stationær uden mulighed for bedring. Pstd syntom efterfulgt af langvarig depression.
Jeg har lagt stabil i timetal i begge arbejdsprøvninger. Først et år som sekretær på en skole og nu næsten 3/4 år i et køkken som de så vil forlænge.
Jeg er på bar bund
kirkelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 12:48   #6
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kirkelund Se meddelelser
Jeg er sendt på kontanthjælp som jeg ikke modtager grundet min mands indkomst. Det har jeg været siden februar 2011
Jeg har ikke spurgt min fagforening men kunne da være en mulighed
Kommunen har hentet lægeoplysninger som alle skriver stationær uden mulighed for bedring. Pstd syntom efterfulgt af langvarig depression.
Jeg har lagt stabil i timetal i begge arbejdsprøvninger. Først et år som sekretær på en skole og nu næsten 3/4 år i et køkken som de så vil forlænge.
Jeg er på bar bund
Du kan her læse om en sag som kom på borgmesterens bord fordi avisen.dk skrev om den.
http://avisen.dk/birger-sagen-ryster...re_153724.aspx

Det er osse en mulighed at gå til avisen.dk.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 16:52   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det giver ingen mening med et helt år og så 3 måneder mere??

Jeg ville da forlange en ordentlig begrundelse og LOVGIVNING på, at de må sætte dig i arbejdsprøvning i mere end 1 år.... Man kunne da prøve at forlange en skriftlig oplysning om, hvad formålet er med de næste 3 måneder i arbejdsprøvning. Og så bør de have din underskrift for din accept.

Ellers skrive en klage til jobcenterchefen over sagens forløb...

Det er normalt kun 13 uger (afhængig af hvilken situation, man er i), man er i ulønnet praktik. Der findes endda lov om, hvor længe, man kan være i f.eks. virksomhedspraktik:
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=142553#Kap11

Jeg vil mene, du enten kan være i målgruppe 5 (ledig grundet nedsat arbejdsevne) eller målgruppe 10, fordi du ikke får nogen offentlig ydelse.

Sidst redigeret af curls; 07-12-2012 kl. 16:55.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 19:26   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du overvejet at søge fleksjob på det foreliggende grundlag?

Ved du hvad der ligger i din sag af papirer....eller bør du søge aktindsigt...

Hvad med det vigtigste dokument i din sag...ressourceprofilen...er den i orden eller ved du ikke det....

Du har også muligheden for at klage over det nye tilbud...

Nu ved vi jo ikke rigtigt meget om din sag så det kan være lidt svært at vide hvad man bedst gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 21:26   #9
kirkelund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
kirkelund er ny på vejen
Nå. Så skete der det at jeg klagede til sagsbeh og til Borgmesteren i Randers. 3 md senere havde jeg ikke hørt noget og klagede så over det. Så kom der et undskyldende brev at de intern havde misforstået hinanden....bræk bræk og bræk.
Var så i fredags til møde med ny sagsbeh om rehabiliteringsplanen og hold da op for en gang...... Mit Cv ville de have på dato.... Det er da fuldstændig ligegyldigt om det er 27 marts 1978 eller 3 april 1978 jeg skiftede job. Det var de ikke for sagsbeh og hun blev så fornærmet at det var tæt på hun sluttede mødet. Det var så tydeligt at hun havde ordrer oppefra og ikke turde stille spørgsmål til hendes eget job. Jeg kan godt forstå de har så stor udskiftning. Dernæst begyndte hun om jeg ikke kunne gå til egen læge og justere i medicinen så jeg måske fik det bedre, spørgsmål om hvor godt jeg troede jeg ville få det hvis jeg blev afklaret og hvis jeg ikke for godt 5 år siden var udsat for min arbejdsskade om jeg fortsat ville arbejde der. Nedladende kommentarer om at med mit Cv var det jo spild af resurcer at jeg nu står i arb-prøvning i et industrikøk. Hvad **** bilder hun sig ind. Som om hun har et job der er bedre med hendes tøssetøs agtige måde at agere på. Jeg gik derfra med en fornemmelse på at hun søgte alle de åbninger der findes for at de kunne fastholde mig i systemet uden indtægt og ganske gratis for kommunen
Nå, afslutningsvis vil hun fremlægge sagen til teamet som skal tage beslutning om Flex. Har besluttet sagsanlæg mod kommunen såfremt det ikke falder positivt ud
kirkelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 10:53   #10
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Du godeste for en sagsbehandling...!
Har du overvejet at kontakte en privatpraktiserende socialrådgiver, så kommunen VIRKELIGT kan få noget modspil???
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat eller privat rådgiver til hjælp med klage mv.? hboegelund Politik og Samfund 65 13-09-2013 11:15
klage eller ? andersand10 Alt det andet 14 19-03-2012 07:31
Uretfærdig sagbehandling Victorius Din historie 12 22-11-2010 20:18
§100 eller hvad? Despina Hjælpemidler til handicappede 22 15-07-2009 20:13
pension eller hvad ? sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension